Gå til innhold

*Løst* Plutselig overdose med lilla fra 360'n over komponent


avtrekkeren

Anbefalte innlegg

Har min Xbox 360 koblet til en Dell 2407WFP over komponent et par uker, og det har funger knirkefritt.

 

Helt til jeg skrudde på i dag. Plutselig er det et slags lilla "layer" over hele skjermen. Via composite er det fint (men dårlig oppløsning :p).

 

Noen som har hatt samme problem? Kan det være kablene? Har prøvd og riklet litt for å se om signalet endret seg, men det er konstant overdose med lilla.

 

Det rare er at fargene vises helt greit på knappene til kontrolleren, se vedlegg, nede til venstre.

post-4131-1192894548_thumb.jpg

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd det meste, ville tro at om det var dårlig kontakt så ville bildet blinke/flimre litt når jeg rikla og dytta, men fargen er dønn stabil.

 

Så er spørsmålet, er det xboxen, kablene eller skjermen? har ikke noen måte å få testet dette på, annet enn å kjøpe ny xbox / nye kabler / ny skjerm :p

 

Men det jeg stusser over er at fargene på knappene (X, Y, A, B) nede i venstre hjørnet er korrekte, det virker bare som det er et "lag" med lilla over det hele.

 

Har hatt problemer før med andre skjermer der vga-kablene var løse, der forsvant stort sett en hel farge helt. Dette er jo ikke tilfellet her. :S

Lenke til kommentar

Har forsket litt på saken uten å bli så veldig mye klokere:

 

Med komponent Grønn tilkoblet alene blir det bilde på skjermen, og det er kun lillafarger / toner.

 

ingen av de andre (Rød eller Blå) kan være tilkoblet uten at Grønn også er tilkoblet.

 

Når jeg så plugger i Rød og/eller Blå, så får jeg riktig miks med farger, men lillafargen som på bildet er der som en layer som ligger oppå det hele.

 

Så, enten har 360'n noe problemer med Grønn, eller så er kabelen fucka (uten at jeg kan skjønne hvorfor), eller så er skjermen fucka på den inngangen).

Lenke til kommentar

Hadde noe lignendes paa min tv. Prov aa koble til en pc via vga om mulig og se om det ser likt ut, fordi hos meg var problemet der med component og vga. Det var da tven som var problemet, og etter en liten tur til service hvor de byttet noe de kalt for bildebehandlingsmodulen saa fungerte det. Hos meg kom det av at jeg koblet vga fra pc til tv mens begge var paaslaatt, selv om jeg egentlig viste at jeg helst burde ha slaatt av baade pc og tv forst. Det kom noen gnister da jeg ikke traff rett inn i vga porten paa tven og etter det saa var det lilla paa alt unntatt vanlig tv antenne og scart. Heldigvis ble det reparert paa garanti.

 

Hos meg var det kanskje mer rodlig farge da.

Endret av Eddie81
Lenke til kommentar

Ikke glem å teste på dellskjermen igjen først, kan være det har ordna seg på mystisk vis når du kobla til og fra kablene..

 

Litt feilsøkning:

- Er det noen andre (input) kanaler du har problemet på eller kun komponent?

- Har tven din mulighet til å stille bildeinstillinger for hver input? I så fall, prøv å stille på dem for komponent å se om det blir bedre

Lenke til kommentar

Skal teste det når jeg kommer tilbake ja. Men har kobla til og fra kablene en hel del da det ble lilla for å prøve å finne ut av det, så jeg er 99.99% sikker på at det er skjermen.

 

Har resatt skjermen, prøvd å stille manuelt på fargene, samt prøvd VGA, DVI og Composite - ingen andre har problemer med fargene. Som nevnt tidligere funker 360'n fint på Composite, det er kun på komponent jeg har problemer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Liten oppdatering.

 

360'n funket helt fint på TV'n hjemme. Men, da jeg kom tilbake til der jeg har Dell monitoren, så virket det jammen meg der óg. Mystisk.

 

Så gikk det noen dager, og neste gang jeg skulle spille, så virket ingenting. Helt svart. Intet bilde. Riklet på kontaktene både på 360'n og monitoren, men ikke snev av bilde.

 

Dagen etter, her virker det helt fint igjen! Det har det også gjort den siste uken, helt til i dag. Nå er det hel-lilla på skjermen,og jeg kan så vidt skimte xbox-menyen. Rikling på kontakter funker ikke.

 

Så, hva kan det være? Hadde det vært en vanlig kontaktfeil ville det mest sannsynlig en eller annen gang på alle mine forsøk på å rikle på kontaktene i det minste blinket litt på skjermen, noen farger ville blitt sterkere/svakere/borte. Men, absolutt NULL resultat.

 

Vel, fellesbetegnelsen for de gangene jeg plutselig har fått bra bilde igjen er at jeg har plugget ut strømmen på skjermen helt. Første gangen var kontakten ute en hel helg (mens jeg var på hjemreise), andre gangen var den ute en natt (muligens rundt 12 timer).

 

Skal prøve nå å koble ut skjermen helt i noen timer for å se om fargene kommer tilbake.

Lenke til kommentar

Hadde det samme problemet for noen uker siden, ringte Dell support, og etter å ha snakket en stund med dem foreslo de at de skulle sende en ny skjerm til meg og hente den gamle. Tror ikke Dell Norge har fått med seg dette enda.

 

Det ER skjermen, har funnet noen med det eksakt samme problemet som meg:

 

http://www.dellcommunity.com/supportforums...d=155469#M77236

 

Der postes det en løsning fra Dell. Skal sjekke dette ut nå.

 

edit: funket flott

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...