Gå til innhold

Windows på slankekur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
MinWin skal i utgangspunktet ha en størrelse på kun 25 MB, som er en kraftig slanking sammenlignet med Vista.

 

Nei, du sier ikke det ... :!:

 

Kan jo bare mailes over da :new_woot:

Lenke til kommentar

hmm, rigth. jeg var ikke datakyndig på den tiden så det kan jeg ikke huske.

 

Men med alt rabalderet tidligere i år som søskmålet mot nVidia og ellers beinhard kritikk mot Vista gikk jeg ut i fra at dette OS`et var "verstingen" og det som kunne gjøres galt, gjorde de galt.

Endret av cup o` tea
Lenke til kommentar
hmm, rigth. jeg var ikke datakyndig på den tiden så det kan jeg ikke huske.

 

Men med alt rabalderet tidligere i år som søskmålet mot nVidia og ellers beinhard kritikk mot Vista gikk jeg ut i fra at dette OS`et var "verstingen" og det som kunne gjøres galt, gjorde de galt.

 

Folk har bare blitt mer gale på å saksøke i usa i mellomtiden :p. Overgangen til 2000/XP ble ikke like stor fordi forbrukerene fremdeles satt på win98/ME når 2000 kom som en forretningsversjon (videreutvikling av NT 4 ). Joda, det var endel som brukte 2000 etterhvert, men sannsynligvis ikke i samme grad som vista blir brukt i dag. (husk også på utbredelsen av PC for 7-8 år siden kontra i dag). Når XP kom var det bare en mindre oppgradering av 2000 og alle driverene til 2k funket jo i praksis i XP (i alle fall de de store mengdene av folk ville bruke)

Lenke til kommentar

cup'o tea: Merk at det bare var min tolkning

 

Kjellthore: egentlig ikke, det har nok visst det en stund, men ikke hatt mulighet til å gjøre noe med det.... XP var jo steingammelt før Vista, så de måtte nok konsentrere seg med å få det ut før de kunne begynne på nye ambisiøse prosjekter. det vi ser her er nok ett resultat av Windows Home Server utviklingen som dras inn i Windows 7

 

VirtualBox: egentlig var planen 2009... Vista er den nye windows ME'en, for dem av oss som husker den fadesen. Og det vet Microsoft. Samtidig så trenger markedet litt tid på å bevege seg over på den nye plattformen. Jeg er rimelig sikker på at 99% av grunnen til at folk er irritert på vista er at tredjepartsleverandører er for treige med å levere programvare/drivere som støttes av Vista.

 

Således synes jeg Microsoft har hatt mye tæl i å lansere ett OS som ikke drar med seg bakoverkompabilitet fra siste århundre. Det er ett OS for fremtiden rett og slett. Joda, overgangen er brutal for mange, men jeg tipper vi hadde hatt like mange klager om de hadde fortsatt i samme tralten som alltid, bare da hadde de hørt slik ut: "UAUAUA hvorfor i HELVETE inkluderer de støtte for 10 år gammle programmer i ett nytt OS?!"

 

For selskaper som er så hatet som MS, er det umulig å tilfredsstille, sånn erre'bare.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...