Gå til innhold

Klarer ikke kopiere over 4GB-filer til Ekstern HDD


Feten

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å kopiere over noen DVD-filer fra en gammel HDD til den nye WD 250GB Eksterne HDD'en min. Men når jeg prøver å kopiere over disse filene så får jeg melding om at det er for lite diskplass... det er jo rart, siden det står at jeg har 179GB ledig plass på disken?!

 

Mindre filer som totalt er MYE større enn 4GB går helt fint, men enkeltfiler på 4GB og mer går ikke å kopiere over.

 

Noen som kan forklare meg hva som er feilen her? Eventuelt hva jeg kan gjøre for å få dette til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel såppass lett som å gå inn i kommandolinjen (Run --> CMD) og skrive "convert x: /FS:NTFS" hvor du bytter ut x: med stasjonsbokstaven til disken ;-)

 

Siden du kan konvertere windowspartisjoner på dette viset vil jeg anta at du ikke skal miste noen filer, men ville aldri følt meg helt trygg!

Lenke til kommentar
nå har vell de fleste linux distroer full tilgang til bruk av ntfs...

Mac vet jeg ikke...

men uansett hvem vill ha fat32 om man bruker windows? om man bruker mac? om man bruker linux? INGEN!

Jeg kjørte fat32 (og gjør enda) da NTFS ikke var stabilt i linux, men nå er det såpass trygt å kjøre ntfs på linux at det er tvilsomt at jeg kommer til å kjøre fat32 så lenge, må bare gidde å legge om filsystemet :p

Skal ikke legge om til ntfs slik det høres ut som, da jeg ikke bruker windows til annet en spill den dag i dag :)

 

At produsentene leverer disker ferdig formatert viste jeg ikke, alle jeg har handla har kommet uten noe filsystem, så man selv må formatere, noe som igrunnen er like greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...