Gå til innhold

Infotråd: Olympus E3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du fått kameraet ditt tilbake Goffen?

 

Nei dessverre.

 

Så jeg brukte gårsdagen til å leke med den nye firmwaren på e-510. IS funker som bare det, men i og med at den frontfokuserer med ca en halv meter (avhengig av objektiv seff) så er det begrenset nyttig uten fokus confirmation. På e-3 er det jo faktisk mulig å fokusere vha VF'en , så dette blir nok bra.

 

Ifg Oly så bør kameraet dukke opp denne uken.

 

Synes litt synd på han ene Dandelionkaren som har produsert en batch med brikker med gullkontakter og greier. Tror han sliter litt med å få solgt noe nå.

 

Sett noe til sekken ?

 

Goffen

Lenke til kommentar

http://forums.dpreview.com/forums/readflat...4884&page=1

 

http://forums.dpreview.com/forums/readflat...ckpack&qf=m

 

To linker til forumet på dpreview som omhandler sekken.

 

Sekken er ikke av gjennomført beste kvalitet, så ville nok ikke betalt 1600,- for den (som den, iflg Olympus, koster). Det er derimot en meget flott sekk, som jeg er meget fornøyd med å ha fått gratis :)

 

Savner litt ekstern plass, men at det ikke henger masse flussete lommer på utsiden gir den et ganske rent ytre. Fargen er litt ekstrem, og stoffet er kanskje litt tynt (?). Ellers er jeg ikke helt sikker på om jeg liker flappen på innsiden. Tenker å få sydd på en borrelås slik at den også kan festes til fronten. (litt knotete forklart, men se på bildene)

Lenke til kommentar

Min sekk kom også. Den ser grei ut med første øyekast i allefall. Relativt stor. Jeg trodde den var mindre. Logoen er ganske liten og diskret. Lett å få et annet merke til å dekke over (Tenker anti-tyveri).

 

Dessverre har jeg fortsatt ingen e-3 å putte i den.

 

Er "litt" skuffet over servicen på e-3

 

Et kamera til et par og tjuetusen som det blir meldt feil på etter 6 dager og der feilen blir opplyst å ha vært der fra dag en synes jeg de burde byttet.

 

Når de så bestemmer seg for å bytte objektiv og reparere kamera så kunne de nå i allefall sendt objektivet med det samme. (Jeg har flere Olyer som kan ta 12-60)

 

På tirsdag har det gått 3 uker, og de har lovet å sende den senest mandag.

Når jeg fikk gladmeldingen om utsettelse på reparasjonen fikk jeg tilbud om lånekamera (e-3) men da ville de ikke sende min i retur før de hadde fått inn igjen låneapparatet.

 

Trøsten (for dere andre) er at årsaken til forsinkelsen er at dette er den 1. e-3 de reparerer (her i landet , det med Portugal er tydeligvis feil.) For meg betyr det at min blir forsøkskanin. Får håpe de får alle pakningene riktig på plass i alle fall....

 

Fikk mye bedre service på min e-400 som var 4-6 uker gammel da den røk. Og jeg får også intrykk av at dersom det hadde vært et billigere kamera så ville de gitt meg et nytt.

 

M.v.h.

 

Goffen

Endret av goffen
Lenke til kommentar

Kjipt at det skal ta såpass lang tid å få kameraet igjen, jeg hadde nok ringt 2-3 ganger daglig hadde jeg måttet vente så lenge på å få det igjen (tolmodighet ligger ikke for meg).

 

Jeg ville dessuten heller ikke funnet meg i å sende kameraet mitt til reperasjon som forsøkskanin, hadde jeg fått snusen i det, ville jeg krevet et nytt kamera. Er jo nesten som du kunne rapportert det som DOA.

 

Jeg har forresten tusjet med svart sprittusj over bokstavene på sekken, slik at den syns litt mindre i terrenget.

Lenke til kommentar

Tricket er vel å påpeke for Olympus at du holder til på en rekke fotografirelaterte forum i Norge, og at du håper de innser at det er mange som kjøper dyre proffhus fra Olympus på grunn av god brukerstøtte.

 

Så kan du jo spørre om det er noe de vil fortsette å sole seg i glansen av. :)

 

Eller ikke. Vi skal vel ikke hisse på oss en av de ti største produsentene av speilrefleks i verden, skal vi? :p

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Er "litt" skuffet over servicen på e-3
Du får håpe at noen fra Olympus leser dette, og tar affære. Det bør ikke være slik behandling på "proffbrukerne" til Olympus, og det er veldig vanlig å erstatte produktet med nytt når det oppstår feil under en uke etter at det er nytt. Mange butikker vil ta det som DOA...
Lenke til kommentar
Er "litt" skuffet over servicen på e-3
Du får håpe at noen fra Olympus leser dette, og tar affære. Det bør ikke være slik behandling på "proffbrukerne" til Olympus, og det er veldig vanlig å erstatte produktet med nytt når det oppstår feil under en uke etter at det er nytt. Mange butikker vil ta det som DOA...

 

 

Som sagt så var jeg imponert over service nivået ifm e-400,og jeg regnet med at det var minst like bra på e-3. Slik er det ikke lengre.

 

Har ingen planer om å forsøke å presse dem på noe vis (nå er jo forhåpentligvis kameraet i posten uansett), men en liten evaluering av servicen både her og på dpreview får de finne seg i.

 

Re DOA, så oppstod ikke feilen etter en uke, den var der fra første øyeblikk, men som en sporadisk feil som ble gradvis verre.

 

M.v.h.

 

Goffen

Lenke til kommentar

Argh !

 

Nå kjenner jeg hjerteinfarktet seiler opp her.

 

Omsider er den på vei. Men det var altså ikke i Norge de reparerte allikevel. (Noe som antagelig betyr at dette er den første i Europa som er reparert ?) anyway, så skal den altså sendes fra hvor det nå er i utlandet til Oly Norge som så skal plukke den opp og sende den videre til Japanfoto BG, som i sin tur skal hente den på posten, gå gjennom denne og forhåpentligvis ringe meg samme dag med nok tid igjen før de stenger til at jeg rekker å ta fri fra jobben og stikke innom å hente den.

 

Hvorfor i all verden sender de den ikke direkte til eier ? I morgen har det gått tre uker. Med litt flaks klarer de det under fire.

 

Sukk...

 

Goffen

Lenke til kommentar

I henhold til kjøpsloven har man krav på å få låne tilsvarende vare dersom reparasjon tar mer enn 1 uke. Dette er selvsagt vanskelig å praktisere for dyre/spesielle produkter. Men uansett er det dårlig service at du ikke får et nytt produkt når feilen er der fra dag 1.

Synes forøvrig alt reklamasjonssnakket ikke hører hjemme i denne tråden heller, bortsett fra evt. hvilke feil som dukker på på E3. Resten om service/rutiner fra Olympus kunne med fordel stått i en egen tråd. Nok om det, bare mine tanker...

 

Jeg har dessverre ikke fått lagt ut noe særlig av mine bilder, men er veldig fornøyd med kameraet så langt. Brukte det f.eks. en gang når jeg stod på snowboard (i fart!). Jeg er hverken spesielt god på snowboard eller fotografering, men fikk mange fine bilder. Jeg er imponert over autofokusen, dvs. at den både finner riktig fokus og hvor raskt den gjør det. Eneste gangen jeg slet litt var på kvelden (helt mørkt) når jeg tok bilder av folk som hoppet på ski - da ville den ikke fokusere (på hoppet), selv med hjelpelyset(blits) påskrudd. Måtte prøve meg fram med manuell fokusering og knipse noen bilder og sjekke og justere. Fikk da noen OK bilder i hvertfall. :)

 

Det er en stor ulempe med dette kameraet, og det er at jeg ikke lenger kan skylde på kameraet når et bilde ikke ble bra... ;)

 

Gleder meg også til å prøve 50-200 SWD objektivet som jeg får i kveld eller i morgen!

Men det skal sies at man kommer veldig langt kun med 12-60 objektivet.. :)

Lenke til kommentar
Vi får snart E3, 300mm F2.8, 7-14mm F4.0 og 12-60mm F2.8-4.0. Gledar meg til å teste, i alle fall 300millimetern.

Oh boy, der kjente jeg et lite stikk av misunnelse gitt. Den 300mm'ern er en av to linser i 4/3 systemet jeg aldri kommer til å kjøpe. Den og 90-250mm er rett og slett minst dobbelt så dyr som ytterste smertegrense.

 

Resten på listen der har jeg, og kan på det sterkeste anbefale.

 

Btw, hvem er "vi" ? Jobben ? Kongelig flertall ? Du og madammen ?

 

 

M.v.h.

Goffen

Lenke til kommentar
Omsider er den på vei.

 

Vel. På mandag var den på vei, med sannsynlig utlevering i går.

 

Nå er den tilbake på reparasjon i utlandet. Men objektivet som har ventet på huset noen uker er kommet. Det vil si at fem dagers reparasjonstiden blir til minst fire uker.

NÅ er jeg drittlei!!!

 

Før e-3 har jeg hatt 5 Oly DSLR og vært storfornøyd med servicen den ene gangen det har vært nødvendig. Hadde ventet litt bedre med flaggskipet.

 

Goffen

Lenke til kommentar
Omsider er den på vei.

Nå er den tilbake på reparasjon i utlandet. Men objektivet som har ventet på huset noen uker er kommet. Det vil si at fem dagers reparasjonstiden blir til minst fire uker.

NÅ er jeg drittlei!!!

Goffen

 

Med andre ord så har du heller ikke dratt nytte av norsk forbrukerlov (sett bort fra at man kan reklamere 4(?) år lenger).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...