Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Siden vi ikke har full kontrol over alt utstyre vi har i bedriften så har jeg fått i oppgave å kartlegge alt av IT utstyr vi har her. Jeg har lett på internett etter forskjellige programvarer som passer mitt i blinken til akkurat dette men hakke vært så lett.

Det man tenkte var å ha et fint program man kan skrive inn hvilken pc det er, hvor den er å hvilket serienummer osv osv. Dette gjelder også for andre itutstyr, så man får en hvis kontroll og oversikt.

 

Har dere noen tips til hvilket program som kan passe til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at det er snakk om Windows plattform? I så fall:

 

For noe helt enkelt for å få samlet inn slik info, er WMI greit å bruke.

 

Man kan f.eks bruke GPInventory (kan hentes herfra http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en ) eller ferdige script.

 

Ellers finnes det større/dyrere/mer avanserte systemer som kan automatisere dette, og gi en mer helhetlig oversikt over maskiner og lisenser i bruk.

Lenke til kommentar
Finnes det noe enkelt, billig verktøy (like greit UTEN discoveryfunksjon) man kan bruke til å holde orden på utstyr? (PC-er, 3g-kort, switcher, you name it)

 

Helst databasebasert (mySQL/MSSQL)

 

/greigutt

 

Akkurat noe i den duren jeg også leter etter. Har surret lenge i sourceforge for å finne men har ikke lykkes.

Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

føler meg temmelig dust nå, men jeg finner da ingen enkel måte å redigere dropdowns på, har kun funnet ut at jeg kan endre navnene i en tekstfil, men føler meg ikke trygg på at jeg ikke endrer for mye.... (Feks flere typer assets, som 3gkort osv). Har du funnet dette noe sted cell?

 

I tillegg får jeg ikke endret felter på de assetene som er der, får du?

 

/kløna

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...