Gå til innhold

På jakt etter en 12" bærbar


AKF

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en 12" bærbar til reiser, den skal primært brukes til surfing, Photoshop og enklere oppgaver som filmavspilling o.l.

 

Har sett på Dell XPS M1330 (ennå aktuell, men prat om ulyd og støy gjør meg usikker), Fujitsu Siemens SI1520 er blitt vurdert, men blir uaktuell pg.a. av støy. I tillegg har jeg øynene oppe for Multicom Compal JFT00 12.1" (med tanke på pris og maskinvare burde denne passe meg bra, men jeg har ingen erfaring med denne type maskin og er derfor usikker).

 

Har du/dere noen personlige erfaringer eller tester å vise til som kan gjøre meg overbevist, enten i favør av Dell, Multicom eller rett og slett en helt annen maskin.

 

:hmm:

Endret av AKF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har selv faktisk akkurat bestillt en multicom 12".. ga 11 500 for den.... kan gi feedback når jeg har fått den

 

Hvilke speccs?

 

12,1 "

INTEL Core 2 Duo T7700 2.40GHZ 4MB

4GB DDR2 667MHz SO-DIMM (2x2GB)

120GB SATA 5400RPM 2.5"

1GB Intel Turbo minne

6-cellers innebygd bluetooth for trådløs kommunikasjon

MICROSOFT Windows Vista Home Premium 64-bit, norsk

Panda Antivirus Titanium fullversjon OEM 2007 utgave

 

http://www.multicom.no/SystemConfigurator....38%3bc%3a100559

 

resten finner man opplysninger om her.. ufattelig deal spør du meg!

Lenke til kommentar

Netshop har som sagt si1520 til 6995,-. For kun 210,- ekstra så setter de i 1GB mer ram for deg og du henter den selv om du er i Oslo-området. Du sier den bråker. Vel, den slår ikke ut på Richters skala og siden du ikke skal gjøre noe heavy på den så virker det rart at du vil betale det dobbelte for noe du ikke skal bruke den til. Netshop sin deal med si1520 og 1GB ekstra er det ingen som slår.

Lenke til kommentar
Netshop har som sagt si1520 til 6995,-. For kun 210,- ekstra så setter de i 1GB mer ram for deg og du henter den selv om du er i Oslo-området. Du sier den bråker. Vel, den slår ikke ut på Richters skala og siden du ikke skal gjøre noe heavy på den så virker det rart at du vil betale det dobbelte for noe du ikke skal bruke den til. Netshop sin deal med si1520 og 1GB ekstra er det ingen som slår.

 

Jeg skal medgi at du har et godt poeng her - skal heller finne meg i viftestøyen hvis det er snakk om tunge oppgaver i Photoshop. Hva med HP TX1250 da, noen tanker om denne som en konkurrent til Si1520?

Endret av AKF
Lenke til kommentar
Personlig har jeg bestilt meg en HP 2510P i dag... veldig bra spek og bra vekt. Tok dog med ekstra stort batteri som holder en hel dag.

 

Det er vel bestilling nr 35-40 av den typen vi har i firmaet, og den får gode skussmål.

 

Har dere fått levert denne maskintypen enda? Jeg har venta i over 3 uker på denne....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...