Gå til innhold

PGR4 eller Forza 2?


Fjelldal83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde demoen til PGR4 og ble litt skuffet. Den følelsen forsvant helt når jeg fikk hele spillet. Mye artigere enn Forza2.....du blir drit lei av å style bilene hele tiden og samme banene med 100 runder gang på gang på gang blir bare lite appelerende for min del.

 

Der byr PGR4 på mye mer variasjon, men som sagt så er ikke dette en simulator, men flyten i bilene er alikevell tilstede!

Motorsykklene er ett friskt pust. Morsomt å gjøre, gjøre stunt med og en får litt variasjon.

 

PGR4 er helt topp og har en fantastisk online del!

 

Mvh

-Shaft-

Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter fartsfølelse - noe som etter min mening er hele poenget med å spille bilspill, så er det bare å glemme Forza eller PGR serien. For fartsfølelse (hvor 150 km/t virkelig ser ut og føles som 150km/t) så er det gode bilspill som DIRT, Flatout-serien, eller Burnout som gjelder. Det nye Sega Rally Evo er jo også bra. :cool:

 

Hvis derimot fartsfølelse er helt uviktig, og du synes det er viktigst at en kan prøvekjøre diverse ekte sportsbiler som er pene å se på og style dem, ja så er Forza og PGR et bedre valg. :tease:

 

Jeg synes alle de såkalte realisistiske, styling-racerne er ufortjent oppskrytte bilspill. Skjønner ikke vitsen når det ser ut som om du triller bortover veien i noe som ser ut som 60km/t mens speedometeret på Ferrarien viser 210km/t.... *gjesp* :nei:

Lenke til kommentar

Vil du at spillet skal være realistisk hvor du kan kjøre på ekte baner og at fysikken og alt det tekniske er veldig bra. Liker du å mekke på biler? Trimme de, farge de, forandre på utseende osv. Da er Forza 2 et spill du kommer til å digge.

 

Liker du heller arkadeaktige bilspill med en veldig morsom flerspiller så gå for PGR4. Spillet er ikke et veldig stort steg fra PGR3, men ting som regn, snø og motorsykler er med å gjøre hele opplevelsen mer variert og morsom.

Lenke til kommentar

Først vil jeg bare si at begge spill er veldig bra.

 

Forza 2 er det vanskeligste spillet av disse to. Det er derimot positivt i forhold til at du alltid kan gjøre forbedringer på din egen kjøring. Noe som gjorde at jeg likte spillet er at du har mulighet til å velge brakeline som lærer deg når du skal bremse i de ulike svingene. Dette gjorde meg til en mye bedre fører når jeg skrudde den av. Minuset med spillet, og som faktiskt trekker ned simulatoraspektet ganske mye, er at det ikke finnes cockpitview. Hvor realistisk er det å sitte på panseret av en bil å styre, eller kanskje være lenket fast til støtfangeren. Neida du kan jo selvfølgelig radiostyre bilen fra et helikopter som hele tiden følger etter deg. I tillegg er enplayerdelen ganske kjedelig i lengden da det er relativt få baner og den eneste utfordringen er flere laps. Nå skal det sies at å "lage din egen bil" er veldig gøy og skulle absolutt vært en del av PGR4, selv om du er her for å kjøre ikke for å male.

 

PGR4 er derimot mer Arcade og er lettere og komme igang med. Dynamisk vær er superkult dog det hadde avært kult om en kunne styre vindusviskerne selv....:-) Jeg liker også bedre banene i PGR4 og Xbox Live biten er også mye kulere. Du vil nok allikevel ikke få samme godfølelsen av å kutte ned på rundetidene i PGR4 som du gjør i Forza2 nettopp for at Forza 2 krever mer av deg som fører.

 

Har du som meg noen kamerater som kommer på besøk som ikke spiller så mye hjemme ville jeg valgt PGR4 som har mye mindre lærekurve.

 

En knepen seier til PGR4, men hadde det vært cockpitview og litt flere baner på Forza2 hadde jeg valgt annerledes.

Endret av brultus
Lenke til kommentar
Først vil jeg bare si at begge spill er veldig bra.

 

Minuset med spillet, og som faktiskt trekker ned simulatoraspektet ganske mye, er at det ikke finnes cockpitview. Hvor realistisk er det å sitte på panseret av en bil å styre, eller kanskje være lenket fast til støtfangeren.

 

Dynamisk vær er superkult dog det hadde avært kult om en kunne styre vindusviskerne selv....:-)

 

Nr. 1: Det er faktisk bumpercam jeg bruker i 90% av tiden på RBR (en rallysim).

 

Nr. 2: Denne funksjonen er faktisk med i RACE07. Artig detalj.

Lenke til kommentar
Hvis du er ute etter fartsfølelse - noe som etter min mening er hele poenget med å spille bilspill, så er det bare å glemme Forza eller PGR serien. For fartsfølelse (hvor 150 km/t virkelig ser ut og føles som 150km/t) så er det gode bilspill som DIRT, Flatout-serien, eller Burnout som gjelder. Det nye Sega Rally Evo er jo også bra. :cool:

 

Helt enig med deg når det gjelder Dirt og Flatout. 2 kjempe underholdende bilspill med god fartsfølelse. Men jeg synes ikke det går så sakte i Forza 2. Med verstingene går det virkelig unna, og å suse avgårde i 200 km/t på fantastiske Nurbürgring er helt fantastisk. Vil absolutt anbefale Forza 2, i tillegg til Dirt og Flatout.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343

Forza er ikke for alle, men hvis du liker biler, muligheten til å skreddersy både bilene og kjørestilen din så er det et klart valg. Nå er jeg (i følge noen nesten sykelig) opptatt av at spill skal være realistisk, derfor scorer ikke pgr serien særlig høyt hos meg. Som noen nevnte lenger opp i tråden ¨så er det eneste som mangler i forza cockpitview. kjørefølelsen er enorm uansett, og det er ikke mange spill jeg blir svett og skjelven av, men live-løp på nürburgring i S klassen er en gysare! og for ikke å nevne lydene i Forza! steike ta!

 

Dette er smak og behag som alt annet i spillverden, men jeg synes forza er et bedre spill. (skal nevnes at jeg bare har prøvd demoen av pgr4)

Lenke til kommentar
Først vil jeg bare si at begge spill er veldig bra.

 

Minuset med spillet, og som faktiskt trekker ned simulatoraspektet ganske mye, er at det ikke finnes cockpitview. Hvor realistisk er det å sitte på panseret av en bil å styre, eller kanskje være lenket fast til støtfangeren.

 

Dynamisk vær er superkult dog det hadde avært kult om en kunne styre vindusviskerne selv....:-)

 

Nr. 1: Det er faktisk bumpercam jeg bruker i 90% av tiden på RBR (en rallysim).

 

Nr. 2: Denne funksjonen er faktisk med i RACE07. Artig detalj.

 

Nr. 1 - det kan godt være du gjør, men det er vel ikke særlig realistisk?

Lenke til kommentar

Det er som mange har sagt her avhengig av hva du er ute etter. PGR er kjappere å komme i gang med, men FM gir nok mer i lengden hvis du er litt mer enn middels interessert i bilspill. Jeg tipper at om et år er det mange fler som fortsatt spiller FM2 enn PGR4.

 

Personlig sliter jeg litt med å få det helt store kicket på PGR4. Det er som om det mangler noe i kjernen av spillet - kjærlighet liksom. Baneutvalget er helt ok og spillet ser bra ut, bilene er akkurat passe arkadiske å kjøre og det er variasjon i hva du kan holde på med, men likevel...

 

Vær er morsomt, men egentlig bare kosmetikk. Regn eller snø gir deg litt mindre overnaturlig gode bremseegenskaper, men mulighetene med og uten ABS og traction control i FM2 gir mye rikere variasjonsmuligheter.

 

Menysystemet, scoreboards osv er enda magrere i PGR4 enn i treern. Du kan feks ikke lenger teste hver eneste bil og få spillet til å huske resultatet. Bare den beste i hver klasse på hver bane blir lagret. Ingen separat oversikt over hvilke tider som er satt lokalt på din maskin osv. Her er FM2 flere lysår bedre.

 

Motorsyklene er en vits som bare er pusha inn av PR folk. Og ellers virker det som det er noe smårusk med karriere delen av spillet også, men dette har jeg ikke fått sett helt grundig på ennå.

 

Alt i alt er PGR4 helt ok, men ikke det helt store hvis du allerede har noen bilspill under beltespenna.

Lenke til kommentar
Først vil jeg bare si at begge spill er veldig bra.

 

Minuset med spillet, og som faktiskt trekker ned simulatoraspektet ganske mye, er at det ikke finnes cockpitview. Hvor realistisk er det å sitte på panseret av en bil å styre, eller kanskje være lenket fast til støtfangeren.

 

Dynamisk vær er superkult dog det hadde avært kult om en kunne styre vindusviskerne selv....:-)

 

Nr. 1: Det er faktisk bumpercam jeg bruker i 90% av tiden på RBR (en rallysim).

 

Nr. 2: Denne funksjonen er faktisk med i RACE07. Artig detalj.

 

Nr. 1 - det kan godt være du gjør, men det er vel ikke særlig realistisk?

bonnet view vil vel være det mest realistiske, men det er kanskje ikke tilgjengelig i det spillet?

kom ikke å si at inside view er mest realistisk?, når man kjører bil ellers vil man vel helst se ut på panseret og ikke se seg sjøl ratte :)

Lenke til kommentar
Først vil jeg bare si at begge spill er veldig bra.

 

Minuset med spillet, og som faktiskt trekker ned simulatoraspektet ganske mye, er at det ikke finnes cockpitview. Hvor realistisk er det å sitte på panseret av en bil å styre, eller kanskje være lenket fast til støtfangeren.

 

Dynamisk vær er superkult dog det hadde avært kult om en kunne styre vindusviskerne selv....:-)

 

Nr. 1: Det er faktisk bumpercam jeg bruker i 90% av tiden på RBR (en rallysim).

 

Nr. 2: Denne funksjonen er faktisk med i RACE07. Artig detalj.

 

Nr. 1 - det kan godt være du gjør, men det er vel ikke særlig realistisk?

bonnet view vil vel være det mest realistiske, men det er kanskje ikke tilgjengelig i det spillet?

kom ikke å si at inside view er mest realistisk?, når man kjører bil ellers vil man vel helst se ut på panseret og ikke se seg sjøl ratte :)

 

Så når du kjører din egen bil ser du vel ikke armene dine som ratter? Selvfølgelig gjør du det. Det er jo soleklart at det er mer realistisk enn at du er tapet fast til en av vindusviskerne slik at du bare ser panseret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...