mske Skrevet 13. oktober 2007 Skrevet 13. oktober 2007 Er det mulig å installere vmware (eller lignende programvare) og lage en virtuell pc med f. eks Windows XP på, og dermed kjøre spill som om det var XP som var OS'et på min egentlige datamaskin? Isåfall, er det mulig på alle Linux-distroer? Får jeg dårligere ytelse enn vanlig?
spock84 Skrevet 13. oktober 2007 Skrevet 13. oktober 2007 Så vidt jeg vet er det ikke DX-støtte i noen VM-applikasjoner, så det du evt får spilt er eldre spill som ikke baserer seg på dette. Ytelsen på det du faktisk kan kjøre vil ligge noe under XP som native OS.
Ernie Skrevet 13. oktober 2007 Skrevet 13. oktober 2007 DirectX-støtte finnes i vmware, det er bare svært begrenset. Type DirectX 8 og der omkring. Mer om det her
Mads-b Skrevet 13. oktober 2007 Skrevet 13. oktober 2007 Vet ikke noe om dx, men emulerte OS har ekstremt mye lavere ytelse enn å kjøre OSet direkte. Hvis du kan, bruk wine, da dette er mye raskere. Det går selvsagt raskere til noe enn andre, men ingenting kan måle seg med wine eller OSet i seg selv.
Mythos Skrevet 13. oktober 2007 Skrevet 13. oktober 2007 Min erfaring med vitrualisering er at det er lite egnet for grafikktørste applikasjoner. Skal du kjøre windows spill som krever mer enn freecell bør du ikke kjøre virtuellt.
Sokkalf™ Skrevet 13. oktober 2007 Skrevet 13. oktober 2007 Det er ikke snakk om emulering, men virtualisering. Ytelsen er lavere, men den er ikke ekstremt lav. Enkelte applikasjoner vil kunne gå på nær 100% av "native" hastighet. Jeg bruker VMWare til å spille f.eks Football Manager 2007, det er ikke et grafisk krevende spill, og funker helt 100%. Ikke noe tregere enn å spille det på en native Windows-installasjon.
MarkT Skrevet 14. oktober 2007 Skrevet 14. oktober 2007 FM 2007 er utmerket, og raskt på lik linje med det som er å se på en vanlig Windows-pc. Har merket at eldre spill som Swat 1/2, Martian Gothic, Blade Runner osv. funker rimelig bra i en virtuel pc.
kyrsjo Skrevet 14. oktober 2007 Skrevet 14. oktober 2007 Viritualisering: CPU-hastighet ca. like raskt som rett-på-metallet, men grafikk omrtrent som om du skulle gjort det over nettverk (et raskt nettverk, men likevel...), dvs. Glem 3D.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå