Gå til innhold

Windows XP eller Windows 2000?


Anbefalte innlegg

Med fare for å tråkke i oppgåtte spor: Jeg kjøpte for halvtannet år siden PC med Win Me. Nå har jeg tenkt å bytte OS. Valget står mellom XP og 2000. Det eneste spillet som av og til kjøres på maskinen er Fligt Simulator 2000. Ellers stort sett internett og Office. Var i utgangspunktet innstilt på XP, men diverse innlegg i dette forumet har fått meg til å tvile...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok på tide å oppgradere ja :).

 

Jeg anbefaler Windows XP. Mange sier at Windows 2000 er raskere og bedre, men de er omtrent like raske. Det kommer an på instillinger av GUI'et osv....

 

Det eneste negative med XP er at den krever kraftigere maskinvare og en god del ram.

Systemkrav:

Win'XP Pro og Home Edition

 

- XP kjører omtrent alle spill på markedet, faktisk flere enn 2000.

 

Til de vanligste opgaver er det egentli vanskelig å velge, men jeg ville ha gått for XP (jeg har aldri angret).

Lenke til kommentar

Vil anbefale 2000... bare produktaktiveringen i XP er grunn nok til å velge bort den. Er ikke holdbart for de som liker å bytte komponenter og oppgradere med jevne mellomrom ihvertfall.

 

2000 er (minst) like stabil og rask som XP, og så slipper du all bloatwaren som følger med XP... finnes en del i 2000 også, men ikke på langt nær så ille. Også er det barne-time look'en (og funksjonaliteten) til xp da... :)

Lenke til kommentar

Har vel prøvd de fleste Versjoner av os i årenes løp, å en ting er sikkert det blir bedre å bedre. Barne sjukdommer blir luket vekk hele tiden,og nye kommer til. Men alt i alt så mener jeg xp er best,har prøvd den på div pc,r. Pc,n kan ikke være alt for gammel da... Hva med en titt på Linux? :)

Lenke til kommentar

Vil anbefale XP. Er tross alt det nyeste. 2000 er laget for nettverk o.l. i likhet med NT.

 

Etter en grundig tweaking av XP går det minst like fort som 98 som jeg hadde før. Har faktisk ikke merket noe endringer i ytelse fra 98. Og det med en 800 mhz duron og 192 mb ram. Super ytelse på en såpass treg maskin :woot:

Lenke til kommentar

alle som skal fortelle sin historie om winXP kommer alltid med kraftig overdrivelse, som at ingenting fungerte og at de bare var restarter.

 

dette er jo mildt sagt ganske uproffisjonellt fra dei som seier dei er erfarne brukere, for det skal ganske masse til for at XP skal kræsje så masse som mange skal ha det til. WinXP er meir enn stabilt no, og har like mange muligheter som win2000, gjerne fleire også.

 

viss du ikkje liker "barne-tv" looken som en kallte det her, så kan du fjerne den. Men eg personlig syns det er masse bedre enn gamle utdaterte og grå win98-menyer.

 

gå for winXP, 2000 er kanskje litttegrann bedre, men det vil bare kresne brukere merke. xp er stabilt og meir enn bra nok, dessuten er det nyere og ser masse bedre ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...