Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fått tilbud på bil: Bør jeg gå for den?


discostu

Anbefalte innlegg

Hei, min onkels frue skal selge sin gamle renault 19, 89modell.

Gått 170 000km, omtrent rustfri, ingen problemer (enda i alle fall), EUgodkjent til 2008 og sommer/vinterdekk.

 

De skulle først ha 12000 for den, noe jeg kanskje kunne gått med på, men nå gikk prisen opp til 15000.

 

Spørsmålet er da, hvor mye er en slik bil verdt? Er det noe å satse på i det heletatt? Syns det er veldig vanskelig å selge bil, tilogmed min onkel syns 15000 var dyrt, men siden det ikke er han som eier bilen så kan ikke han bestemme prisen.

Han har fiksa endel på den og slikt, så alt skulle være i stand.

 

Bør jeg heller lete videre etter andre biler?

 

på forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
et råd fra en som har en 92mod renault 19, som har gått 150k ligg _LANGT_ unna. Når du får probemer kan det hende at du vil få problemer med å finne noen som vil skru på en eldre fransk bil.

Det var egentlig det dummeste jeg har hørt på lenge.. Dieselmotorene i renault er ganske solide de, har ingenting å utsette på de framfor en hvilkensomhelst annen japansk diesel...

 

Prisen virka litt høy ja. 6-8 laken er kanskje mer riktig for den bilen. Er den i eksepsjonelt god stand så kan man jo dra prisen litt høyere (dersom motor/gear er nylig overhalt for mange tusen kr feks.)

Lenke til kommentar

Skal du ha en billig, komfortabel og bra bruktbil så er Renault 19 et bra valg, men den har ikke en fin utsene (mener jeg)

Elektriske delen burde du sjekke nøye, vær grundig så får du deg et godt kjøp.

 

Synes ikke at det er noe galt ved å kjøpe en Renault 19, så lenge du liker bilen...ikke tenk på andre, tenk på ditt behov.

Endret av MercedesMotor
Lenke til kommentar
Hei, min onkels frue skal selge sin gamle renault 19, 89modell.

Gått 170 000km, omtrent rustfri, ingen problemer (enda i alle fall), EUgodkjent til 2008 og sommer/vinterdekk.

 

en damekjørt bil kan være bra, og siden den har gått såpass lenge/langt er det neppe en "mandagsbil"... men prisen er høy, og du skal kjøpe av familie. du skal definitivt ikke betale mer enn 10000 for denne bilen. fordelen med å

kjøpe fra familie er jo at de som regel ikke vil deg noe vondt, ulempen er at du ikke kan tyne dem på pris.

på den annen side vil de hvis de skal legge bilen ut på finn.no ikke stå veldig sterkt, siden slike biler oftest selges

for nærmere 5000 enn 10000... så om du feks byr 8000 og lar det stå vil du ha en fair sjans til å få bilen.

det er mye potensielt ok biler for under 10000 på finn.no, mange har gått langt kortere, er langt nyere og "bedre" merke enn renault... med den alderen kan tilstand være alt fra vrakgods til strøken.

Lenke til kommentar
Det var egentlig det dummeste jeg har hørt på lenge.. Dieselmotorene i renault er ganske solide de, har ingenting å utsette på de framfor en hvilkensomhelst annen japansk diesel...

 

Prisen virka litt høy ja. 6-8 laken er kanskje mer riktig for den bilen. Er den i eksepsjonelt god stand så kan man jo dra prisen litt høyere (dersom motor/gear er nylig overhalt for mange tusen kr feks.)

 

 

skal si at jeg har hatt en del problemer med bilen. Og når jeg så etter et verksted var det enkelte som så å si lo av meg når jeg sa jeg hadde en renault 19. og enkelte viste meg bort av den grunn at de ikke orket å prøve å mekke på en eldre fransk bil. Den er veldig kronglete hvis du skal fikse noe på den, og er også ganske kresen når det kommer til reservedeler.

 

Og Renault er fransk, skulle gjerne ha hatt en japansk bil istedenfor.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er alt for dyrt å gi over 10k for en 89' bil av såpass ukurant merke som fransk. Det kommer selvfølgelig an på hva du ser etter, men til sammenlikning kjøpte jeg meg en bruksbil nettopp. Kjøpte en 90' Sierra DOHC. Den har litt rust som jeg ikke kommer til å gjøre noe med, men jeg bytta clutchen. Uansett ga jeg bare 3k for den. Grei bil å kjøre og målte den til 0,62 på mila sist jeg var på harry-tur.

Endret av Leo_
Lenke til kommentar

Mange bra tips her, takker for det.

Grunnen til at jeg så på denne bilen var fordi min onkel kan litt om biler, så jeg stoler da heller på han når han sier at bilen er i god stand en feks en ukjent bilselger som jeg fant på nettet.

 

Jeg har ikke mye peiling på biler og er litt redd for å kjøpe "katta i sekken".

Skal ta dette til rette å by max 8000 kroner for den, hvis ikke får jeg heller se meg om etter en annen bil.

 

Kom gjerne med flere innspill. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...