Gå til innhold

er så jævlig forbanna!


kristoffer86

Anbefalte innlegg

Kikka på skatte listene på vg.no idag og gjett hva jeg fant ut??

Jo at sekretæren i firmaet vårt tjener mer enn meg. Er utdannet selv som elektro ing og tjener mindre enn en jævla sekretær.

Dett har gjort meg så inni helvetes forbanna....kikker nå for fullt etter ny jobb.

Kan ikke fatte at en sekretær med knapt videregående utdanning kan ha mer i lønn enn meg.

Er riktignok nyutdannet, men uansett.Jeg har studie lån og har f... meg slitti ræva av meg med jævlige realfag for hva da..........EN JÆVLA LUSELØNN.......

RÅD til alle som holder på å bli ferdi med videregående IKKE BLI INGENIØR.......

Vanskelig og stressende studium...dårlig lønn......rett og slett ikke verdt det.

 

Ikke rart det er mangel på realister........det er jo faen meg sikkelig underbetalt og vanskelig jobb.

Så til alle som skal velge studium: Ta film,media,sosiale fag eller f.eks historie.

Man kan kjøre igjennom disse studiene nærmest ute å åpne boka med gode karakterer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kikka på skatte listene på vg.no idag og gjett hva jeg fant ut??

Jo at sekretæren i firmaet vårt tjener mer enn meg. Er utdannet selv som elektro ing og tjener mindre enn en jævla sekretær.

 

Så hvordan vet du at hun får mer i lønn enn deg? Nå vet jeg jo ikke noe om hverken deg eller sekretæren, men det er en del punkter som påvirker bildet skattelistene gir.

 

1. Hvis du har mer i lån, har flere barn o.l får du flere fradrag en henne og dermed kommer du ut på listen med mindre inntekt.

2. Tilsvarende hvis hun er singel, ikke har barn, og har lite gjeld har hun tilsvarende færre fradrag i inntekten sin. Har hun samboer og barn kan også 'alle' fradragene være flyttet til hennes samboer for å få mest igjen for fradragene.

 

3. Hun kan ha andre inntekter enn jobben hos dere. Aksjer, Eiendom o.l.

 

+++

Lenke til kommentar

Det er jo bare her til lands det går an.....................SEKRETÆR herregud..........hvor vanskelig er det å være det???

Det eneste du trenger er jo å ta telfoner å svare på e-mail.

I allen andre land tjener de ikke en brøkdel av det en ingeniør tjener.

I alle andre land er dette en ren lavlønnsyrke.

Har jo søren meg studert i 3 år...fått studielån og skaffet meg kompetanse og likevel så er lønna mi lavere enn hos en sekretær med knapt videregående...Dette er jo helt latterlig.

Nei...jeg vet at dette er rimelig stor etterspørsel etter ingeniører her i landet og i utlandet....

Dette er både respektløst og sårenede fra sjefens side.......det viser bare at jeg ikke er ønsket i firmaet og dermed ser jeg ingen annen utvei enn å finne annen jobb.

Lenke til kommentar
Det er jo bare her til lands det går an.....................SEKRETÆR herregud..........hvor vanskelig er det å være det???

Det eneste du trenger er jo å ta telfoner å svare på e-mail.

 

med andre ord har du ikke en peiling på arbeidsoppgavene til sekretærer er.

 

 

jeg vil ikk ebe ddeg en gang til om å omformulere emne på tråden og skrive om første innlegg.

Lenke til kommentar

Vet hvor mye utdanning hun har fordi alle er veldig åpne om det her oi firmaet og fordi hun har sagt det selv.

Janteloven i Norge er helt sinnsyk og det er nesten det samma hva du gjør, alle skal tjene like mye.

Har jo sett hva sekretærer gjør...kunne gjort denna jobben uten å tenke et sek.

Nei nå er det 2 ing som slutter på el-avdelinga og nå blir det sannsynligvis meg og...så da får vi se åssen han kommer til å skaffe folk som skal egentlig skal komme med løsninger på prosjekter som bringer inn penger til firmaet.

 

Han kan sikkert sette sekretæren på det he he....ja da får vi se åssen det går.

Lenke til kommentar
Janteloven i Norge er helt sinnsyk

Ja det er jo du et prakteksempel på her... tilte helt fordi et menneske ifølge skattelistene (som ikke er noen fasit på hva folk faktisk tjener) tjener mer enn deg.

 

I de fleste firmaene jeg har jobbet i har sekretærfunksjonene være veldig viktige - de er i mange tilfeller 'limet' som holder resten av organisasjonen sammen og utfører mange viktige oppgaver. Jeg har fremdeles ikke møtt en sekretær som bare svarer på telefon og videresender e-post.

 

Og at en erfaren sekretær tjener (mye) mer enn en nyutdannet sprett på 21 er da slettes ikke rart. Hvis jeg hadde vært sekretær med viktige arbeidsoppgaver hadde jeg blitt blodig fornærmet hvis et nyutdannet menneske med null erfaring hadde hatt mer i lønn enn meg ;)

 

Jeg må forøvrig si at du utviser en utrolig arrogant og nedlatende holdning til medarbeidere i ditt firma. Du er nok best tjent å slutte hvis du ser til de grader ned på folk som ikke utfører samme arbeidsoppgaver eller har samme utdanning som deg selv.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Og for å fyre virkelig under her.

 

Etter all erfaringen i firmaet som sekretæren sikkert har ville hun nok kunne tatt arbeidsoppgavene dine på strak arm. I værste fall hadde hun vel trengt et weekend-kurs i noe greier.

 

Jeg fordrar ikke sånne "jeg har x år med utdanning og er derfor mye bedre enn andre folk".

Lenke til kommentar

Det sjkal være sikkert :-)...Ingen vits i å slite seg med å skaffe seg høy utdanning...Du får jo bare lån og oingenting annet.

Fattern kjenner en engelskmann fra manchester som jobber som siv ing her i norge og han sier at i England er det mye større forskjeller i lønn på folk som har høyere utdanning og de som ikke har noe.

Sånn skal det være også.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det sjkal være sikkert :-)...Ingen vits i å slite seg med å skaffe seg høy utdanning...Du får jo bare lån og oingenting annet.

Fattern kjenner en engelskmann fra manchester som jobber som siv ing her i norge og han sier at i England er det mye større forskjeller i lønn på folk som har høyere utdanning og de som ikke har noe.

Sånn skal det være også.

 

Jeg synes folk skal få betalt etter hva de tilfører bedriften, uavhengig av formell utdannelse.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...