Gå til innhold

er så jævlig forbanna!


kristoffer86

Anbefalte innlegg

1. Hva tjener du?

2. Hvordan vet du at hun har mer lønn en deg? Hun kan jo ha inntekter fra andre steder også.

 

Nå skal det sies at i mange firmaer så har sekretæren like god utdannelse som du har, og ikke så overrasket over at hun tjener mer enn deg. Hun er vel neppe nyutdannet? Uansett så har du vesentlig større lønnsøkning i sikte med din bakgrunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og for å fyre virkelig under her.

 

Etter all erfaringen i firmaet som sekretæren sikkert har ville hun nok kunne tatt arbeidsoppgavene dine på strak arm. I værste fall hadde hun vel trengt et weekend-kurs i noe greier.

 

Jeg fordrar ikke sånne "jeg har x år med utdanning og er derfor mye bedre enn andre folk".

 

Typiske svar fra folk som kansje ikke har noe utdanning......

Ikke har jeg sagt at jeg er bedre menneske enn sekretæren...men at jeg fortjener mer i lønn absolutt ute noen tvil...

Har jo studielån jeg må tilbakebetale ++ at jeg vil ha noen form for betaling for slitet med å ta utdanning.

Du synes ikke det er rimelig?

 

Hvis alle har den meningen med at utdanning ikke betyr noen ting....Ja da kan vi egentlig stenge alle høgskolene og universitetene.Siden det ikke betyr noen ting??

Lenke til kommentar

Hva vet du om denne sekretærens utdanning? Godt mulig hun har opptil flere års utdanning i fag som er nødvendige for å være en GOD sekretær.

 

Hvor lenge har du jobbet i firmaet, og hvor lenge har sekretæren jobbet der?

 

Og for å si det sånn, det er veldig merkbart om man har en bra sekretær eller ikke. Noen er helt håpløse, andre glatter ut alle humper og gjør at du kan gjøre jobben din, ikke bekymre deg over masse andre administrasjonsting. Folk som har vært lenge i bransjen setter faktisk stor pris på gode administrasjonsmedarbeidere, siden det gjør hverdagen mye, mye enklere. Hvem som helst kan ta telefonen, men ikke alle har omløp nok til å gjøre beslutninger basert på hvem som ringer, hva det gjelder, hva vedkommende kan svare på og hva som faktisk må sendes videre innover i systemet.

Lenke til kommentar
Hvis alle har den meningen med at utdanning ikke betyr noen ting....Ja da kan vi egentlig stenge alle høgskolene og universitetene.Siden det ikke betyr noen ting??

Det er nok av eksempler på folk med lang (altså ikke bare 3 år men virkelig lang) utdannelse som ikke klarer å omsette kunnskap i praksis, eller å samarbeide med andre i organisasjonen. Disse er null verdt for bedriften.

 

De fleste arbeidsgivere ønsker å se an folk uten erfaring i en tid, og det er da helt naturlig at nyutdannede uten erfaring ikke får topplønn fra dag 1. Og selvfølgelig vil ikke en nyutdannet få noe i nærheten av gjennomsnittslønnen for tilsvarende stillinger - nettopp fordi gjennomsnittet er ut i fra alle som har den type stilling; fra nyutdannede til de virkelig erfarng (og godt betalte) med 25 års erfaring.

 

Gjør nyutdannede jobben sin over tid derimot så vil det også gjenspeile seg i lønn - når de har bevist at de fungerer i arbeidslivet.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Typiske svar fra folk som kansje ikke har noe utdanning......

Ikke har jeg sagt at jeg er bedre menneske enn sekretæren...men at jeg fortjener mer i lønn absolutt ute noen tvil...

Har jo studielån jeg må tilbakebetale ++ at jeg vil ha noen form for betaling for slitet med å ta utdanning.

Du synes ikke det er rimelig?

 

Hvis alle har den meningen med at utdanning ikke betyr noen ting....Ja da kan vi egentlig stenge alle høgskolene og universitetene.Siden det ikke betyr noen ting??

 

Det at du har en utdanning sier ikke det spøtt om du er verdt mere i lønn. Hva med å bevise at du fortjener mere?

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk bachelor i IT og økonomi og befalskurs fra forsvaret :)

 

Det virker forsåvidt ikke som høgskole / universitet betyr like mye som det en gang gjorde nei. Nå har sjefer funnet ut at utdanning ikke nødvendigvis har så mye å si for innsatsen vedkommendet vil legge igjen i bedriften.

 

At du ikke loddet stemningen i næringslivet før du kastet deg inn i en lang (og dyr) utdanning er vel ikke sekretæren på arbeidsplassen der sin feil? Jobbene jeg vurderte etter høgskolen ville ikke bry seg noe særlig med om jeg tok bachelor eller master i fagene de ville ha, så derfor orket jeg jo ikke "kaste bort" 2 år ekstra på en mastergrad.

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Mange hadde hatt det godt om de ikke visste at andre hadde det bedre.....

 

Du burde sammenligne deg med dine likemenn, de som har tatt samme utdannelsen og jobber i lignende bedrift som deg. Tekna , om du er medlem der, har lønnstatistikker som du kan bruke i evt lønnsforhandlinger.

Husk og at som nyutdannet går man gjerne litt fort opp i lønn de første årene. Om du bare har "litt" dårligere lønn enn henne er det mulig du passerer henne i løpet av et par år.

 

Og som det ble sagt tidligere:

Skattelisten gir deg bare en pekepinn på hvor mye penger som kommer, ikke hvor de kommer fra. Hun kan ha hatt andre inntekter.

Ta heller å søk på dine andre kollegaer som du føler du kan sammenligne deg med og se hvordan du ligger an i forhold til dem.

 

Uansett er det nok fler som lurer på hvilke tall det er snakk om i dette tilfellet. Du kan la være å si det, men da kan du ihvertfall skrive at du ikke vil si det :roll:

Lenke til kommentar
Har jo studielån jeg må tilbakebetale ++ at jeg vil ha noen form for betaling for slitet med å ta utdanning.

Du synes ikke det er rimelig?

At du har et studielån som må tilbakebetales har da vel absolutt ingenting med saken å gjøre.

Hvor står det at du har krav på en jobb med god lønn når du er ferdig med utdanning?

 

Lønna du får fra jobben er nok hovedsaklig basert hvor mye du er verdt for bedriften sett ut fra kompetanse & erfaring. Når du tar en utdanning så opparbeider du forhåpentligvis kompetanse innenfor området ditt.

 

Erfaring derimot, får du vanligvis gjennom relevant arbeid og det er derfor helt rimelig at du ikke har den største inntekten rett etter man er ferdigutdannet.

Lenke til kommentar

Trådstarter:du oppfører deg som en liten drittunge!

 

Du er en helt nyutdannet el-ing,dvs bortimot et taps-prosjekt for firmaet første året.

Erfaring skal og telle!

Og har du tenkt på om hun jobber mye overtid?

 

Du er 21 år tipper jeg,utifra navnet og er ing..Har du tatt fagbrevet?

Eller er du bare en nyutdannet spirrevipp uten noe så helst erfaring annet enn skolebøker?

SKole og jobb er to vidt forskjellige ting!

Endret av BacardiKillah
Lenke til kommentar

Denne tråden gir oss ingeniører et dårlig rykte. :(

 

86-modell? 86-folkene som ikke hadde noe avbrekk i grunnskolen og videregående ble ferdig for to år siden, de holder dermed på med sitt 3. år på høyere utdanning om de ikke har tatt noen pause.

Ikke hvis han begynte på barneskolen det året han fylte 6, altså i 1992, og så har gått på skole sammenhengende og uten å ta noen år om igjen. I så fall begynte han på ungdomsskolen i 1998, på videregående i 2001 og på høyskolen i 2004. Ferdig utdannet våren 2007.

 

Jeg har studie lån og har f... meg slitti ræva av meg med jævlige realfag for hva da..........EN JÆVLA LUSELØNN.......

Hvis du virkelig er ingeniør, så kan du vel gi oss noen tall i stedet for å avspise oss med kvalitative termer. Hvor mange kroner tjener du i måneden?

 

det er jo faen meg sikkelig underbetalt og vanskelig jobb.

Hva går denne vanskelige jobben ut på?

 

Det er jo bare her til lands det går an.....................SEKRETÆR herregud..........hvor vanskelig er det å være det?

Det eneste du trenger er jo å ta telfoner å svare på e-mail.

Hun skriver sikkert bedre norsk enn deg, også.

Endret av rezonatix3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Denne tråden gir oss ingeniører et dårlig rykte. :(

 

Tvert i mot. Dette er første gangen jeg opplever at en "Ingeniør" er så tafatt at "han" angriper en "vaskekjærring" ...?

Snakk om profesjonskamp ...?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...