Gå til innhold

trådløs nettverk og begrensinger.


Anbefalte innlegg

sitter i lokalene til eit bakeri som skal åpne i morgon. som eit tilbud til folk så vil dei her tilby gratis trådløst nett i lokalene. har da eit par spørsmål.

Ruteren som skal brukes til dette er ein d-link d-635. bakeriet skal pr i dag ikkje selv ha pc, men vil komme etter kvart.

Har skiftet default koden for å logge inn på ruteren slik at folk ikkje kan gå den vei inn på ruteren og herje.

 

spørsmål 1: har sett at på flyplasser så åpner det seg automatisk ei internett side når ein kobler på det trådløse nettet der. Går det an å få til her også?

 

spørsmål 2: for å sperre bit torrent, dc++ osv kva porter må sperres?

 

spørsmål 3: slik det er nå er nettet uten kode for å logge inn på den trådløse ruteren. finnes det mulighet for å låse ruteren og alikevel la folk berre kunne dobbelklikke på den trådløse forbindelsen for å logge inn?

 

spørsmål 4: er det meir eg bør tenke på i denne forbindelsen?

 

spørsmål 5: kan eg forhindre at brukeren finner noko som helst når dei skriver f.eks http://192.168.2.1 men at eg får opp siden når eg kobler til med kabel. eventuelt alternativer til dette?

 

det er nå 16 timer igjen til åpning... :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ha satt opp routeren slik at den kun var aktiv mot internett i åpningstiden. Dvs at du setter klokkeslett for dette i routeren.

En annen sak er at denne routeren fungerer dårlig sammen med Intel nettverkskort.

Når det gjelder spm 5 så er det bare å sette et kraftig passord (langt).

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...