-Sammy Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg lurer litt på forskjellene på disse to: Western Digital Raptor "X" og Western Digital Raptor Er eneste forskjellen at "X" utgaven har kjøleløsning ? Hvis så, er det et bedre alternativ å kjøpe "ikke-x" utgaven for så å montere en annen kjøler ? (som f.eks. denne) takker for all hjelp M.v.h restify
Phrenetic Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 Forskjellen er at Raptor X har et vindu så du kan se platene inni spinne, mens dette har ikke de "orginale" raptor-diskene. Kjøleløsningen er den samme på begge. -B-
-Sammy Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Skrevet 10. oktober 2007 Forskjellen er at Raptor X har et vindu så du kan se platene inni spinne, mens dette har ikke de "orginale" raptor-diskene. Kjøleløsningen er den samme på begge. -B- Okai da går jeg for "ikke-x" med en ekstra kjøleløsning. Da står det mellom heatpipes og vifte-løsning på kjølingen. Refererer til min egen tråd under "kjøling"
-Sammy Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Skrevet 10. oktober 2007 Er her andre som har erfaringer med noen av disse diskene ?
Avean Skrevet 10. oktober 2007 Skrevet 10. oktober 2007 Yep har hatt 2x Raptor 150Gb ganske lenge De er gulle god og er absolutt verdt kjøpet. Setter man de i Raid 0 så knuser man det meste av performance tall jeg scoret vel 20mb/sec mer enn førsteplassen på HDTune rankinga hehe. Skal sette de på ett råere raid kort til neste uke, blir spennende å se.
-Sammy Skrevet 10. oktober 2007 Forfatter Skrevet 10. oktober 2007 Da blir det 1 stk sånn på meg, tror jeg prøver på en tilleggs-kjøler på disken. Det står mellom Vizo Voyager (som er viftebasert og skrues på undersiden av disken) Eller Zalman ZM-2HC2 som er basert på heatpipe (disken plasseres i "skuffen" og skuffen plasseres i en 5.25") Noen meninger om hva jeg bør velge ?
-Sammy Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter Skrevet 11. oktober 2007 Nei vent nå, det ble visst en Raptor X alikevel Viste seg at den var billigere en "ikke X" hos Amentio Raptor X (kr 1473,-) Raptor "ikke X" (kr 1475,-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå