Gå til innhold

Overklokkingslag på TG08


Anbefalte innlegg

Ok?

ble stille her nå^^...

Har fått tak i 4 3 kilos isoporkasser til tørris:)

Hvor kjøper vi tørrisen hen da? TESS på hamar?

 

Ser slik ut nå ja, da det bare er 2min fra hallen... Det gjør transport mange ganger lettere...

 

økonom skulle sjekke prisene til helga en gang...

 

Håper økonom er en god mekler, litt kvantumsrabatt hadde vært på sin plass syns nå jeg :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Ok?

ble stille her nå^^...

Har fått tak i 4 3 kilos isoporkasser til tørris:)

Hvor kjøper vi tørrisen hen da? TESS på hamar?

 

Ser slik ut nå ja, da det bare er 2min fra hallen... Det gjør transport mange ganger lettere...

 

økonom skulle sjekke prisene til helga en gang...

 

Håper økonom er en god mekler, litt kvantumsrabatt hadde vært på sin plass syns nå jeg :p

 

Han jobbet der i arbeidsuka, så forhåpentligvis kan han skaffe en fin rabatt.... ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvor mye regner vi med å betale på hver?

 

OT: hvordan gikk det med hovedkortet, pac-man og ape?

 

Det er ikke helt klart hvor mye hver må betale, men jeg tror det havner på rundt 250,- per person.

Dette er da for 100kg tørris (40kr per kilo), 25l ln2, isoporesker til tørris, vaselin( :!: ) og aceton.

 

Prisen blir nok lavere, men det er sånn ca hva jeg kommer frem til når jeg legger sammen ca. kostnadene...

 

 

Kan komme med en sikrere gjetting når økonom har sjekket prisene på tørris hos tess i hamar, (jeg tror vi kjøper herfra selv om det måte bli så mye som 40kr per kilo, siden denne butikken ligger nært skipet.)

 

 

Angående hovedkortet fent vi ikke ut så mye, men han sendte meg et bilde og etter bildet og dømme er det et mATX OEM hk, men det blir tatt med likevel, for på s370 kan en hente poeng selv på stock hastighet på visse prosessorer...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

beklager dobbeltpost, men og redigere tråden med noe som ikke angår det over blir for dumt...

 

 

Sjekka det s370 m-ATX hket jeg hadde liggende, måtte sjekke litt diverse s370 jeg fikk på the eXperience...

 

CPUen jeg bruker er en 1,3Ghz celeron med tualatin kjerne, det viste seg at denne var en GOD overklokker:

satt jumperene på hovedkortet til 133Mhz systembus (original er 100).

Den poster helt uten problemer på 1729Mhz! (133x13), eneste som holder meg tilbake på og få dette stabilt er litt mer spenning, 1729Mhz er på stock vcore... Henger seg i oppstarten av windows.

 

Så jeg fikk nesten lyst på og kjøre en vmod på dette hovedkortet, men det er et OEM mATX hk lagd for fujitsu siemens...

Så jeg tror ikke det er så mange vmods på dette hovedkortet liggende på nettet...

 

 

Manualen ga meg en liten hyggelig overraskelse, jeg har alltid trodd at de eneste jumpervalgene er 66, 100 og 133Mhz systembus, og at det dermed var en ganske dårlig overklokker. Det var helt feil. En kjapp sjekk i manualen viser at du har disse forskjellige FSB hastighetene tilgjengelig: 66, 67, 68, 70, 75, 100, 101, 105, 110, 124, 133, 134, 140, 150 og 167Mhz. Det er med andre ord et genialt klokkekort som kan nå langt hvis en bare finner en måte og øke spenningen på... :hmm: (hovedkortet heter Asus tuwe-m)

 

Og det beste av alt: det tar alt som er lagd til s370, inkludert tualatin! :w00t:

Lenke til kommentar

Håper du tar med det der på TG Pac-Man? ;) Har 3 stk S370 Celeron 533MHz og en 600Mhz liggende her. :) (Alle skal forhåpentligvis testes med Slot1-S370-adapter nå straks)

 

Sitter selv og tester et Asus P2B nå, med diverse P2/P3 og Celeroner. :) Støtter opp til Coppermine. Takler 140MHz FSB ihvertfall, skal teste mer etterhvert...

 

Edit: Blir kanskje litt vel OT nå...

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar
beklager dobbeltpost, men og redigere tråden med noe som ikke angår det over blir for dumt...

 

 

Sjekka det s370 m-ATX hket jeg hadde liggende, måtte sjekke litt diverse s370 jeg fikk på the eXperience...

 

CPUen jeg bruker er en 1,3Ghz celeron med tualatin kjerne, det viste seg at denne var en GOD overklokker:

satt jumperene på hovedkortet til 133Mhz systembus (original er 100).

Den poster helt uten problemer på 1729Mhz! (133x13), eneste som holder meg tilbake på og få dette stabilt er litt mer spenning, 1729Mhz er på stock vcore... Henger seg i oppstarten av windows.

 

Så jeg fikk nesten lyst på og kjøre en vmod på dette hovedkortet, men det er et OEM mATX hk lagd for fujitsu siemens...

Så jeg tror ikke det er så mange vmods på dette hovedkortet liggende på nettet...

 

 

Manualen ga meg en liten hyggelig overraskelse, jeg har alltid trodd at de eneste jumpervalgene er 66, 100 og 133Mhz systembus, og at det dermed var en ganske dårlig overklokker. Det var helt feil. En kjapp sjekk i manualen viser at du har disse forskjellige FSB hastighetene tilgjengelig: 66, 67, 68, 70, 75, 100, 101, 105, 110, 124, 133, 134, 140, 150 og 167Mhz. Det er med andre ord et genialt klokkekort som kan nå langt hvis en bare finner en måte og øke spenningen på... :hmm: (hovedkortet heter Asus tuwe-m)

 

Og det beste av alt: det tar alt som er lagd til s370, inkludert tualatin! :w00t:

 

Jeg har en guide om hvordan man øker vCore ved lodding av sokkelen (på baksiden av hovedkortet). Jeg er ikke hjemme akkurat nå, men det kan jeg sende

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Håper du tar med det der på TG Pac-Man? ;) Har 3 stk S370 Celeron 533MHz og en 600Mhz liggende her. :) (Alle skal forhåpentligvis testes med Slot1-S370-adapter nå straks)

 

Sitter selv og tester et Asus P2B nå, med diverse P2/P3 og Celeroner. :) Støtter opp til Coppermine. Takler 140MHz FSB ihvertfall, skal teste mer etterhvert...

 

Edit: Blir kanskje litt vel OT nå...

 

 

Jeg tar med alt på tg...

 

P2B er et genialt klokkekort, forgjengeren til mitt hk (P3B-f).

 

 

Jeg isolerte mitt slot1 hk i går, så nå er det klar for tørris, fant en genial måte der jeg får kjølt ned chipset og cpu med samme "rør" (les: ghetto rør av papp, de som så meg klokke på the eXperience vet hva jeg mener...)

 

Jeg tar ihvertfall med meg alt jeg har av slot1 og s370. Det blir vel i underkant av 30-40 prosessorer...

Men forresten: hvis det er noen som tar med et socket7 hk blir jeg glad, jeg har 60-70 cpuer for den sokkelen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg kan ta med meg diverse cpuer...

 

Dog det er snakk om mye PI, PII og PIII (minst 90 stykk, medregnet celeroner basert på disse)

 

Men det kan godt hende jeg tar med noe P4, muligens noe 939, og jeg tar garantert med meg en celeron 420 (conroe-l)

 

 

Men hvis dere skaffer hk, så kan jeg godt ta med meg HELE samlingen min... Men jeg tviler på at at det er mange som har hk til 8086 liggende, eller 386 / 486 for den saks skyld :p

 

Tar også litt diverse sd-ram, noen hk, noen harddsiker, diverse PSUer (200-300w), noen vifter, og det kan godt hende jeg rasker med meg en 15" lcd jeg har liggende...

 

 

 

Men jeg tror det er litt tidlig og sette opp en liste over hva en skal ha med seg allerede nå...

Lenke til kommentar

Jeg har mulighet for å ta med:

2 stk Asus P2B BIOS 1012(Med støtte for Coppermine og S370->Slot1-adapter)

1 stk Slot 1 <-> S370-adapter med volt-justering ifra 1.3V til 2.6V

3 stk. Intel Celeron 566Mhz (Coppermine S370) Alle klarer 850Mhz på 1.9V.

1 stk Intel Pentium 3 600Mhz (Coppermine S370) Klarer minst 990MHz på 2V.

1 stk. AMD Duron 1200Mhz - Klarer minst 1320Mhz på standard volt.

1 stk Intel Celeron 333Mhz (Slot 1) Klarer 500Mhz ustabilt, 416Mhz SuperPI

1 stk. Intel Pentium 3 600MHz (Slot 1) Klarer minst 839MHz på standard volt.

1 stk Intel Celeron 466MHz (S370) Ikke testet.

Intel Pentium 4 2.4GHz (S478)

9 stk SD-RAM PC100/PC133 CL2/CL3

nVidia GeForce 6200 128MB AGP

3dFX 16mb PCI-skjermkort

3dFX 16mb AGP-skjermkort

3 IDE-disker(8-60GB)

300W PSU

 

Har bl.a flere AGP-skjermkort også om nødvendig. (Om det blir for lite. :) )

Evt. også et Socket7-hovedkort om ønskelig Pac-Man. Skal prøve å finne ut om det går ann å klokke med det. Har også en CPU til Socket7.

 

Edit: Får vel kanskje tak i noe mer etterhvert når TG nærmer seg...

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Nå har jeg nettop vært på TESS og sjekket prisen på tørris :)

 

Det lureste er å kjøpe en container med 175kg is, som koster 2900,- Tror en jeg kjenner hos TESS får ordnet med gratis frakt bort til vikingskipet, ellers må vi evt. betale en hundrelapp for det.

 

Prisen for tørris i isoporesker er 50,-/kg. Så vi går vel for en container, da regner jeg med at vi i hvert fall har nok.

 

Leveringstiden på en container er litt over en uke så da kan jeg bestille.

Endret av Økonom
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Nå har jeg nettop vært på TESS og sjekket prisen på tørris :)

 

Det lureste er å kjøpe en container med 175kg is, som koster 2900,- Tror en jeg kjenner hos TESS får ordnet med gratis frakt bort til vikingskipet, ellers må vi evt. betale en hundrelapp for det.

 

Prisen for tørris i isoporesker er 50,-/kg. Så vi går vel for en container, da regner jeg med at vi i hvert fall har nok.

 

Leveringstiden på en container er litt over en uke så da kan jeg bestille.

 

Hvis vi får en så god pris på container så er jo det supert :new_woot:

 

 

Hvis vi blir 20 personer, og at vi får tingene til de prisene jeg er opplyst om så vil det ende på rundt 170 kroner per person.

Noe jeg så absolutt ikke synes er en upris...

(den prisen er for tørris + frakt, ln2, aceton, og vaselin)

(med forbehold for regnefeil, jeg suger i matte ;) )

 

 

Så håper at så store mengder tørris veier opp for det faktum at vi har veldig lite ln2 (ihvertfall slik det ser ut nå)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Vær så snill og ikke vær gjerrige når det gjelder tørris o.l. Blir ikke mange fine resultater hvis dere går tom (for tidlig). :)

 

med 175 kg så har vi garantert nok...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...