Gå til innhold

Overklokkingslag på TG08


Anbefalte innlegg

Jeg og Sindre hadde et stort ønske om og få teste Q6600ene våre på tørris :p

Er med på den! Hva skal vi sette som mål for de forsøkene da?

en satser alltid på WR, går ikke det går en for andreplassen, og går ikke det så går en for tredjeplassen.. (og så videre)

 

Er sånn en må tenke...

Jeg og sindre har B3, kan blir vanskelig med WR, men vi skal klare gode scores hvertfall :w00t:, og opteronen min skal få kjørt seg å :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med litt god hw så er 20 poeng hver barnemat. Med alt ligger vel i gode forberedelser. Sånn som jeg og Aspstein sleit med PCMark05 på TheEx har man egenlig ikke tid til.

 

Lag dere benche disker

Ha klare Ghost filer fra hovedkortene deres.

Gjør dere kjent med alle benchprogrammene på hwbot og enkle tweaks på disse.

USB pinne, dvd, cd med alle programmer som trengs osv.

Om mulig, klargjør isolasjon av hovedkortene deres.

Husk at det er mer enn CPU-Z som gir WR.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Med litt god hw så er 20 poeng hver barnemat. Med alt ligger vel i gode forberedelser. Sånn som jeg og Aspstein sleit med PCMark05 på TheEx har man egenlig ikke tid til.

 

Lag dere benche disker

Ha klare Ghost filer fra hovedkortene deres.

Gjør dere kjent med alle benchprogrammene på hwbot og enkle tweaks på disse.

USB pinne, dvd, cd med alle programmer som trengs osv.

Om mulig, klargjør isolasjon av hovedkortene deres.

Husk at det er mer enn CPU-Z som gir WR.

 

Du mener problemene med og få vista over på I-ram?

husker den veldig godt...

 

 

jeg har allerede isolert P3B-F hket mitt, så nå ligger det klar for tørris...

 

(modifiserte versjonen du og jeg brukte på the eXperience, nå tar den northbridge også...)

Lenke til kommentar

Jeg kan sikkert få frest ut både CPU og GPU rør, men kan ikke love noe. Jeg har tilgang til maskinene som trengs, men må sjekke priser og sånt..

Angående hw har jeg ikke så altfor mye atm, men tenker å kjøpe inn noe etter nyttår, noe P35 (eller nyere), noe ram, og noen cpu'er ;)

Lenke til kommentar
Jeg kan sikkert få frest ut både CPU og GPU rør, men kan ikke love noe. Jeg har tilgang til maskinene som trengs, men må sjekke priser og sånt..

Angående hw har jeg ikke så altfor mye atm, men tenker å kjøpe inn noe etter nyttår, noe P35 (eller nyere), noe ram, og noen cpu'er ;)

Tror ikke at produksjon av rør lønner seg i Norge, vi har dessverre ganske dyre kobberpriser her i landet. Det beste er å enten lodde noe, eller bestille fra utlandet. Det er mange i øst-europa som produserer rør nå til en grei pris.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Men skal sjekke prisene, siden fattern eier et teknisk verksted. Hvordan funker alu rør? eller alu/cu? det siste har jeg sett mange gode versjoner av, og det blir mye billigere.. :)

 

 

alurør skal fungere helt fint vil jeg tro, al/cu rør skal nok også fungere greit.

 

 

Jeg planlegger et eget lite miniatyrrør til chipset, fant et lite kobberrør som hadde passet perfekt til det i garasjen, må bare få tak i en kobberbit...

Lenke til kommentar
Jeg og Sindre hadde et stort ønske om og få teste Q6600ene våre på tørris :p

Er med på den! Hva skal vi sette som mål for de forsøkene da?

en satser alltid på WR, går ikke det går en for andreplassen, og går ikke det så går en for tredjeplassen.. (og så videre)

 

Er sånn en må tenke...

Jeg og sindre har B3, kan blir vanskelig med WR, men vi skal klare gode scores hvertfall :w00t:, og opteronen min skal få kjørt seg å :)

Jeg har G0, den stiller klar til dyst! hehe...

Jeg skal klare å skaffe rør til TG, har fått tak i en som kan "CNC'e" for meg...jeg må bare skaffe han kobber og noen gode skisser :yes:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har med en Pentium D 915(2.8GHZ) som klarer 5ghz på luft. WR i CPU-Z er på 5.7 med LN2.

Har også med en Xeon 3070, klokker passe bra, eller, 3.6GHZ 24/7 [email protected]. Har ikke prøvd med på noe annet.. Enda:)

Hvor mye vaselin har dere forresten tenkt å ha med?

 

PS: Vi trenger neglelakk også.. Ikke så dyrt det da.

 

Vi ser an hvor mye vaselin vi trenger, i det regnestykket jeg satt opp litt tidligere opp i tråden var det vaselin for 100,-, men skulle en trenge mer kan det lett skaffes på dagligvarebutikken som legger rett i nærheten.

 

neglelakk har jeg ikke tatt med i beregningen, men det kan også lett skaffes på en dagligvarebutikk tenker jeg...

 

 

Jeg tar garantert med meg 8Gb disk til slot1 maskina, 40Gb hdd og en 80Gb hdd. Trolig det blir mer enn det også...

 

 

Muligens jeg får lagd meg et lite rør til chipset, jeg planlegger et lite tynt rør som ville passe perfekt til chipset som det ikke er så stor plass rundt... Men det vil nok neppe holde til dagens effekthungrige chipset, tenker røret mitt ville passet fint sammen med socket A chipset og lignende...

Lenke til kommentar

Kan ta med en halvfull boks med vaselin jeg.. Har også med noe DDR ram, tror kansje jeg har av en eldre type og.. Ellers har jeg med 2 PCI skjermkort, men disse er nokså ubrukelige på de fleste hovedkort da de ikke fungerer med mindre BIOS'en er satt til å boote PCI slot før PCI'e\AGP.

Har ellers med all HW i sig utenom skjermkortet, dette er dødt. Skal skaffe meg et 8800GT eller et RV670 også, skal bli interresant å klokke på. Tror dog jeg ikke vil ha tørrisrøret på det, da det skal vare et år. Har også med vannkjøling, CPU, NB, GPU, 1 dobbel heatercore, 1 trippel radiator, 655 pumpe osv... Samt et lite tonn vifter.

Og ja, en big typhoon luftkjøler.

Har et hk det står socket 462 på, kan ta det med om nødvendig.. Mangler chipsettkjøler. Det er et ASUS av ukjent type.

Lenke til kommentar
Fint:)

Da låner jeg det Asus kortet at deg todda:) Har et tonn med chipsettkjølere:P

Pluss at jeg skal få lagd meg en Northbridgekjøler i kobber:)

socket 462.. AMD ellet Intel? :tease:

Det er vel 2 socketgenerasjoner eldre enn meg.. Fikk det av et søskenbarn. Det er halveis isolert, kun med vaselin da.. Skikkelig kliss. Jumpers og biosbatteri mangler og, men finner nok noe i roteskuffen.

Lenke til kommentar
Fint:)

Da låner jeg det Asus kortet at deg todda:) Har et tonn med chipsettkjølere:P

Pluss at jeg skal få lagd meg en Northbridgekjøler i kobber:)

socket 462.. AMD ellet Intel? :tease:

Det er vel 2 socketgenerasjoner eldre enn meg.. Fikk det av et søskenbarn. Det er halveis isolert, kun med vaselin da.. Skikkelig kliss. Jumpers og biosbatteri mangler og, men finner nok noe i roteskuffen.

AMD. Også kalt Socket A. ;)

Lenke til kommentar
Fint:)

Da låner jeg det Asus kortet at deg todda:) Har et tonn med chipsettkjølere:P

Pluss at jeg skal få lagd meg en Northbridgekjøler i kobber:)

socket 462.. AMD ellet Intel? :tease:

Det er vel 2 socketgenerasjoner eldre enn meg.. Fikk det av et søskenbarn. Det er halveis isolert, kun med vaselin da.. Skikkelig kliss. Jumpers og biosbatteri mangler og, men finner nok noe i roteskuffen.

AMD. Også kalt Socket A. ;)

Da er jeg med.

 

Socket A

Socket 754

Socket 939

Socket AM2

Det er rett rekkefølge, eller? Det er ihvertfall det i mitt hode.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Fint:)

Da låner jeg det Asus kortet at deg todda:) Har et tonn med chipsettkjølere:P

Pluss at jeg skal få lagd meg en Northbridgekjøler i kobber:)

socket 462.. AMD ellet Intel? :tease:

Det er vel 2 socketgenerasjoner eldre enn meg.. Fikk det av et søskenbarn. Det er halveis isolert, kun med vaselin da.. Skikkelig kliss. Jumpers og biosbatteri mangler og, men finner nok noe i roteskuffen.

AMD. Også kalt Socket A. ;)

Da er jeg med.

 

Socket A

Socket 754

Socket 939

Socket AM2

Det er rett rekkefølge, eller? Det er ihvertfall det i mitt hode.

 

Den rekkefølgen er rett, men skal jeg pirke litt så kan vi vel også nevne slot A, også kalt AMDs versjon av slot1...

Men den ble aldri noen hit...

 

og før slot A/ socket 462, så brukte AMD sin egne utvikling av socket 7, også kalt super socket 7, eller som den populært ble kalt: super 7. Før dette igjen så brukte de socket 7 sammen med intel...

 

Og man har selvfølgelig amd før det også, men jeg har ikke kontroll på hvilke socketer de brukte da, men de delte med intel vil jeg tippe...

 

 

 

Jeg er ikke klar nå, vent til påsken... :!:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Toddis - Check.

 

Vi skulle ikke laget en liste om hva alle sammen har med av hardware, kjøling osv?

Og en liste over hva som må kjøper inn, inkl pris?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Fint:)

Da låner jeg det Asus kortet at deg todda:) Har et tonn med chipsettkjølere:P

Pluss at jeg skal få lagd meg en Northbridgekjøler i kobber:)

socket 462.. AMD ellet Intel? :tease:

Det er vel 2 socketgenerasjoner eldre enn meg.. Fikk det av et søskenbarn. Det er halveis isolert, kun med vaselin da.. Skikkelig kliss. Jumpers og biosbatteri mangler og, men finner nok noe i roteskuffen.

AMD. Også kalt Socket A. ;)

Da er jeg med.

 

Socket A

Socket 754

Socket 939

Socket AM2

Det er rett rekkefølge, eller? Det er ihvertfall det i mitt hode.

 

Den rekkefølgen er rett, men skal jeg pirke litt så kan vi vel også nevne slot A, også kalt AMDs versjon av slot1...

Men den ble aldri noen hit...

 

og før slot A/ socket 462, så brukte AMD sin egne utvikling av socket 7, også kalt super socket 7, eller som den populært ble kalt: super 7. Før dette igjen så brukte de socket 7 sammen med intel...

 

Og man har selvfølgelig amd før det også, men jeg har ikke kontroll på hvilke socketer de brukte da, men de delte med intel vil jeg tippe...

 

 

 

Jeg er ikke klar nå, vent til påsken... :!:

Jeg tenkte da på prosessorene av litt nyere generasjon, men ok:)

Er det ikke sånn at Intel har Socket 1, Socket 2, osv, helt til 9? Og så kommer de med tresifret tall(pentium tiden?) 775 osv.

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...