Gå til innhold

TES: Den store hjelpetråden for Oblivion!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har kjøpt meg RosetHorn Hall House.

Nå lurer jeg på hvordan jeg skal bevege tingene som jeg dropper. Er det i hoverhodet mulig?

Når jeg prøver meg og droppe på et bord så ender det opp på gulvet et lite stykke unda hele tiden. Mulig og bevege tingene i det hele tatt? I Morrowind Elders Scrolls 3 så var det mulighet ved "peik og drop" så var tingen der. Men faen ikke i Oblivion.

Google:

"How to move objects" Oblivion

Oblivion "my house" "how to move"

Osv osv. Hjelper ekstremt lite.

Har skaffet meg Oblivion GOTY. Installerte Oblivion uten de to expansionpakkene først. Startet med min karakter, og deretter installerte jeg expansionpakkene. Dermed blir spørsmålene; Jeg trenger ikke å starte fra begynnelsen av med ny karakter for å få adgang til landet/innholdet som kommer med expansionpakkene? Og hvor finner man landet som følger med expansionpakkene(?); ser ingen nye landeområder på kartet.

Takk for hjelp!

Nei bare prøv du.

Oss meg kom det bare plutselig opp en beskjed at en mystisk dør har komment fram når jeg installerte ShiveringIsles.

Dette virker også med pluggins. Har ikke hatt problemer.

Endret av Deimos87
Skrevet
Google:

"How to move objects" Oblivion

Oblivion "my house" "how to move"

Osv osv. Hjelper ekstremt lite.

Hvorfor skal du ha den eksakte frasen "how to move objects"? Søk på How to move objects Oblivion, så går du inn på første treff. Det står der. :) For øvrig står det også i manualen som fulgte med spillet.

Skrevet

På PC: Ha gjenstanden rett foran deg og hold inn Z, så beveger du den til ønsket sted.

På Xbox: Samme greia, bare at knappen er LB.

Forøvrig kan man bruke Telekinesis-spells om man er god nok i magi.

Skrevet
...

Forøvrig kan man bruke Telekinesis-spells om man er god nok i magi.

Fordelen med den metoden er at da få du trening i samme slengen. :)

Burde egentlig blitt sterkere av å ommøblere kåken dah :p

Skrevet
Yes! Takk. Er det da mulig og snu boken slik at den står oppover?

Skal prøve det i morgen...

Det går det ja (om hyllene i bokhylla er høy nok da...), jeg tror det er enklest med bøker som er litt store, de "lilla" bøkene f.eks. Det var et ordentlig pes å sette alle på plass, men det var verdt det. Jeg hadde et screenshot av det, men det lå på laptopen min og den lever ikke lenger, så jeg har det ikke...

Skrevet

Shrine of Azura. Der skal du skaffe glow dust fra en will-o-the wisp( disse er overalt i nærheten).

Tror jeg har påtruffet en slik "will o the wisp", men hvordan får man tatt disse glow dust? Jeg får liksom ikke noe valg når jeg nærmer meg dem og hvis jeg bruker våpen får jeg inntrykk av at jeg gjør noe dumt.

Skrevet
Shrine of Azura. Der skal du skaffe glow dust fra en will-o-the wisp( disse er overalt i nærheten).

Tror jeg har påtruffet en slik "will o the wisp", men hvordan får man tatt disse glow dust? Jeg får liksom ikke noe valg når jeg nærmer meg dem og hvis jeg bruker våpen får jeg inntrykk av at jeg gjør noe dumt.

Du må nok drepe dem ;) Men de er immune mot vanlige våpen så du må enten bruke magi mot dem, eller våpen laget av sølv. Når du har drept dem er det bare å klikke på "kroppen" deres og ta med deg glow dust.

Gjorde selv den Azura-questen i går og da brukte jeg et silver longsword for å drepe dem. Det er ofte en fyr ved shrinen som hjelper deg å drepe den også.

Skrevet (endret)

Du må nok drepe dem ;) Men de er immune mot vanlige våpen så du må enten bruke magi mot dem, eller våpen laget av sølv. Når du har drept dem er det bare å klikke på "kroppen" deres og ta med deg glow dust.

Gjorde selv den Azura-questen i går og da brukte jeg et silver longsword for å drepe dem. Det er ofte en fyr ved shrinen som hjelper deg å drepe den også.

Mulig jeg har tatt feil da når jeg sier at jeg har sett dem. Hvordan ser de ut. Jeg trodde det var en sånn sølv/ gull skyggesky som jeg fant like nedenfor Azura, den gikk jeg løs på med et sverd uten nevneverdig suksess. Har sølv våpen så jeg burde jo klare det. Kanskje jeg bare må henge litt med denne Azura da for se det jeg skal drepe. Når jeg har vært der er det tre personer der. Virker helt vanlige i den grad det er vanlige personer i spillet....

Endret av Reggy
Skrevet

Will-o har 'resist normal weapons' så du trenger enten silver/daedric/bound våpen eller magiske våpen. Eller spells. ;)

Jeg synes uansett Will-o er noen av de værre skapningene å bryne seg på, jeg brukte en liten evighet før jeg fant ut hvordan jeg skulle håndtere dem.

Alternativt kan du kjøpe glow dust i en butikk, på lavt level er det faktisk den eneste muligheten du har. Tror du finner det i market district, IC.

Skrevet
Will-o har 'resist normal weapons' så du trenger enten silver/daedric/bound våpen eller magiske våpen. Eller spells. ;)

Jeg synes uansett Will-o er noen av de værre skapningene å bryne seg på, jeg brukte en liten evighet før jeg fant ut hvordan jeg skulle håndtere dem.

Alternativt kan du kjøpe glow dust i en butikk, på lavt level er det faktisk den eneste muligheten du har. Tror du finner det i market district, IC.

Men hvordan ser disse Will-o`ene ut? Flygende, krypende som mennesker, vil angripe deg eller først etter du angriper...vent litt....det er kanskje disse flygende vesenene når jeg tenker meg om....de en knerter haugevis av inne i en Olblivian gate? ER jeg nå på sporet av noe? Har ikke sett noen av disse i nærheten av Azura....

Skrevet (endret)

Will-o-the-Wisp er bare en liten, gul lyskule som beveger seg ca. 50 cm. over bakken.

De sender magiangrep på deg og har en heslig glød rundt seg.

irrlicht.jpg

Endret av Stonemeister
Skrevet (endret)
Men hvordan ser disse Will-o`ene ut? Flygende, krypende som mennesker, vil angripe deg eller først etter du angriper...vent litt....det er kanskje disse flygende vesenene når jeg tenker meg om....de en knerter haugevis av inne i en Olblivian gate? ER jeg nå på sporet av noe? Har ikke sett noen av disse i nærheten av Azura....

De ser ut som et lyspunkt. De svever rundt i konstant avstand fra bakken og er rett og slett en klump med lys. Du begynner å møte dem på litt høyere level, tror du må nærmere level 10 (om ikke mer).

Edit: Stonemeister var raskere enn meg. For øvrig har som vanlig UESP svaret på alt.

Angående bokplassering: Har noen prøvd Book Placement? :)

Endret av MiSP
Skrevet
Will-o-the-Wisp er bare en liten, gul lyskule som beveger seg ca. 50 cm. over bakken.

De sender magiangrep på deg og har en heslig glød rundt seg.

irrlicht.jpg

Joda den møtte jeg like før jeg kom opp til Azura. Mente jeg tok den med sølvsverdet. Men fikk ikke plukket opp noe glow dust. Får prøve meg igjen....

Skrevet (endret)

Hvis du har en life detection potion, kan du bruke den, og se på stedet der du drepte en Will-o-the-Wisp. Da vil du se hvor den ligger

Endret av double-a
Skrevet

Har nettopp kjøpt meg et 7950gx2 kort for en rimelig penge. Kjører nå absolutt alt på fullt og er storfornøyd. Ingen lagg i det hele tatt. Men lurer på om det går ann å kjøre AA og HDR sammen, eller er det kun ATI som kan det?

Må liksom velge enten eller.. Finnes ikke en mod for dette eller noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...