Gå til innhold

TES: Den store hjelpetråden for Oblivion!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor befiner han Rufio seg? :) Skal drepe han, men vett ikke hvor han er, det står ''the Inn of III Omen''? Noen som kan si hvor dette er? :)

UESP kan:

 

Rufio

A Knife in the Dark

Inn of Ill Omen

Inn of Ill Omen (kart)

 

Det er ikke så mye som skal til. :) Dessuten regner jeg med at du har en liten markør på kompasset og på kartet som forteller deg hvor du skal.

 

poborsky: Konverter bildene til jpeg eller noe i den dur, så tar det plutselig bare en tjuendedel av plassen og båndbredden (som jo har mye å si på nett). ;)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Ja, hvis du angriper noen kommer vaktene i byen etter deg.

Ja, vet at vaktene kommer om man går til angrep på helt normale folk. Men hva om man angriper selve vakta og dreper han langt vekk fra alle byer og tar utsyret hans? Vil andre vakter (som ikke har sett at jeg har drept noen) fengsle meg om jeg går tilbake i samme byen, eller en annen by?

Endret av AndersC
Lenke til kommentar
Fant ut at det er en quest jeg har som går ut på å finne "døren" til Shivering Isles.

Forresten, gjorde ferdig mainquesten sent i går. Var litt skuffende å se en sånn slutt. :(

SKal prøve å gjøre det med å tenne på dragonfires igjen, vil at Baurus og Jauffre skal overleve. :D

 

Hmm... :hmm: Takk for en fin fin spoiler magneman :ermm: Skikkelig spennende... Stå på :(

Lenke til kommentar
Ja, hvis du angriper noen kommer vaktene i byen etter deg.

Ja, vet at vaktene kommer om man går til angrep på helt normale folk. Men hva om man angriper selve vakta og dreper han langt vekk fra alle byer og tar utsyret hans? Vil andre vakter (som ikke har sett at jeg har drept noen) fengsle meg om jeg går tilbake i samme byen, eller en annen by?

Greia er vel at ved å drepe en vakt får du bounty på over 1000 septims og da flyr alle vakter etter deg med en gang de ser deg. Under 1000 vil ikke vaktene bry seg med deg med mindre du er så dum å prate med en av dem.

 

Alternativt kan du lure vakta med deg til en hule og la monstrene der gjøre det av med ham. Da slipper du unna med den lave bountyen du får ved å påkalle oppmerksomheten hans i første omgang (40 for å gi ham et kakk med sverdet feks.)

 

Selv etter å ha myrdet flere titalls vakter og innbyggere kan du uansett bli kvitt alle problemer ved å prate med din thieves guild doyen og betale bountyen til han.

Lenke til kommentar
Jeg har tidligere spilt Oblivion på Xbox 360, men har nå bra nok PC til å spille det på.

 

Vil dere anbefale å kjøpe PC-versjonen selv om jeg har spilt gørra ut av 360-versjonen?

 

Tenker spesielt på mods og lignende.

Nei, tror ikke jeg ville gjort det. Selv om det fins haugevis av mods til PC blir det vel fortsatt mye det samme som på Xbox 360.

Lenke til kommentar
Jeg har tidligere spilt Oblivion på Xbox 360, men har nå bra nok PC til å spille det på.

 

Vil dere anbefale å kjøpe PC-versjonen selv om jeg har spilt gørra ut av 360-versjonen?

 

Tenker spesielt på mods og lignende.

Nei, tror ikke jeg ville gjort det. Selv om det fins haugevis av mods til PC blir det vel fortsatt mye det samme som på Xbox 360.

Jeg stiller meg sterkt imot dette utsagnet - modifikasjoner kan i sannhet gi helt nytt liv til spillet.

 

Stonemeister: Ta en titt på tråden Oblivion til PC eller X360?, da spesielt mitt lange innlegg (#8) og responsen på den (for eksempel #11). For en videre forkalring av Oscuro's Oblivion Overhaul kan du ta et titt på mitt innlegg i tråden Forklaring av 000 mod?.

 

Jeg håper dette er til hjelp for deg. :)

Lenke til kommentar
Jeg har tidligere spilt Oblivion på Xbox 360, men har nå bra nok PC til å spille det på.

 

Vil dere anbefale å kjøpe PC-versjonen selv om jeg har spilt gørra ut av 360-versjonen?

 

Tenker spesielt på mods og lignende.

Nei, tror ikke jeg ville gjort det. Selv om det fins haugevis av mods til PC blir det vel fortsatt mye det samme som på Xbox 360.

Jeg stiller meg sterkt imot dette utsagnet - modifikasjoner kan i sannhet gi helt nytt liv til spillet.

 

Stonemeister: Ta en titt på tråden Oblivion til PC eller X360?, da spesielt mitt lange innlegg (#8) og responsen på den (for eksempel #11). For en videre forkalring av Oscuro's Oblivion Overhaul kan du ta et titt på mitt innlegg i tråden Forklaring av 000 mod?.

 

Jeg håper dette er til hjelp for deg. :)

 

Hvor mye koster Oblivion på PC nå, er vel bare en 2-3 hundre?

Lenke til kommentar

Har skaffet meg Oblivion GOTY. Installerte Oblivion uten de to expansionpakkene først. Startet med min karakter, og deretter installerte jeg expansionpakkene. Dermed blir spørsmålene; Jeg trenger ikke å starte fra begynnelsen av med ny karakter for å få adgang til landet/innholdet som kommer med expansionpakkene? Og hvor finner man landet som følger med expansionpakkene(?); ser ingen nye landeområder på kartet.

 

Takk for hjelp!

Endret av J-Core
Lenke til kommentar
Jeg har tidligere spilt Oblivion på Xbox 360, men har nå bra nok PC til å spille det på.

 

Vil dere anbefale å kjøpe PC-versjonen selv om jeg har spilt gørra ut av 360-versjonen?

 

Tenker spesielt på mods og lignende.

Nei, tror ikke jeg ville gjort det. Selv om det fins haugevis av mods til PC blir det vel fortsatt mye det samme som på Xbox 360.

Jeg stiller meg sterkt imot dette utsagnet - modifikasjoner kan i sannhet gi helt nytt liv til spillet.

 

Stonemeister: Ta en titt på tråden Oblivion til PC eller X360?, da spesielt mitt lange innlegg (#8) og responsen på den (for eksempel #11). For en videre forkalring av Oscuro's Oblivion Overhaul kan du ta et titt på mitt innlegg i tråden Forklaring av 000 mod?.

 

Jeg håper dette er til hjelp for deg. :)

 

Hvor mye koster Oblivion på PC nå, er vel bare en 2-3 hundre?

 

Veit ikke hvor du bor, men det koster 99.- på Lefdal i Trondheim\Tiller :)

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp her.

 

Når jeg spiller Oblivion synes jeg at jeg har så lav FPS i forhold til maskinvare.

 

Maskinvare:

 

-CPU: Intel Core 2 Duo E6400 2.13GHz

-Skjermkort: 8800 GTS 640MB

-DDR2 2048MB (PC2-6400 2x1024MB 800MHz. "4-5-5-15")

(-Hovedkort: Asus P5B DLX/WIFI-AP)

 

Dette er et oppsett som i teorien ikke skal he noe problemer med Oblivion, men ligger på rundt 25-30fps "ute"

og rundt 40-50fps i en by.

 

Det skjer ganske ofte at jeg får en skikkelig fps dropp, den detter ned til rundt 5-10fps. (Dette skjer minst 1 gang i minuttet)

 

Hva kan problemet være? Har vært slik siden jeg spillte det for første gang med den PC-en jeg har nå. Hadde ikke lignende problem med forige pc.

 

Noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...