Gå til innhold

The Experience: "saken mellom I-inc og Oxzyn" v2.0


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tråden saken mellom I-inc og Oxzyn endte med en tidlig stenging pga mye drittslenging og usakligheter, noe jeg personlig syntes er synd da jeg ønsker å vite hva som har skjedd. Jeg starter derfor opp denne tråden i et håp om at vi kan ha en saklig og rolig diskusjon om hva som skjedde og forhåpentligvis at vi får høre flere sider av saken.

 

Advarsel: hammeren sitter veldig løst i denne tråden og trollig, drittslenging eller ufine personangrep vil bli raskt slått hardt ned på!

 

Så for å begynne diskusjonen; hva var det egentlig som skjedde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som skjedde var jo at en brukte dobbelthopp (et hopp som vistnok ikke gir fra seg lyd så du ikke blir hørt) og dermed ble en stakars svenske drep. Dette kunne selvfølgelig ha skjedd uansett. Men pga dette hoppet så fant I-Inc (et halvpro gaming team) å legge in en klage på at det ble brukt et slikt hopp. For å understreke dette så er det sånn at dette ene killet/hoppet ikke hadde invirkning på utfallet av kampen.

 

Han som administrerte cs compoen gikk på crack og det ble remach...

 

Nei da.. men han valgte da tydeligvis ut i fra sine tanker at en re-match var på sin plass. Og i denne re-matchen vant I-Inc så oxzyn kom ikke videre.

Tror dette var en semi finale så om de direkte gikk glipp av 1200 vet jeg ikke.

 

Uansett, for dem som har spillt cs skjønner at dette umulig burde føre til en re-match høyest en advarsel. Selv om dette faktisk fikk litt konsikvenser. Så er det veldig drøyt å ta en re-match. dere kan jo tenke dere selv om det hadde vært feks fotball. Der skal det VELDIG mye mer til en litt urent spill for å få en re-match.

 

For å få slutt på denne diskusjonen synes jeg faktsik at det er på sin plass at de ansvarlige undskyller ofentlig og i allefall til teamet. De har vist at de er svake, vinn nå litt respekt tilbake ved å inse at det var en feil og at dere (antageligvis) er lei dere.

Lenke til kommentar

Hovedgrunnen til at Oxzyn ble diska var IKKE russerhoppet, men at de ghostet.

 

Dvs. de så på skjermene til I-Heroes. Dette har heller ikke Oxzyn sagt noe om, og de har lyvet oom grunnet til at de ble disket. Noe jeg syns er helt utrolig feigt. I tillegg har de gitt en person som så de ghoste truelse med juling mm. på TG. Ikke at personen tar denne trusselen så veldig alvorlig, men sier litt om fjortiss-faktoren.

 

I-Heroes hadde ingen bevis annet enn ca 3 vitner på at Oxzyn ghostet, men etter at admins så igjennom demoene så de mange rare reaksjoner og rart spill fra Oxzyn, noe som tydeg utrolig stert på wallhack/ghosting, og DETTE var hovedgrunnen til at Oxyon ble disket.

 

 

Kan forøvrig si meg enig i at adminsene på Tex var elendig. Vet om minst 3 teams som fikk feil info ang. regler på irc av admins. Dette førte til bl.a. at noen teams ble disket og andre ble straffet med minus poeng.

Lenke til kommentar
Hovedgrunnen til at Oxzyn ble diska var IKKE russerhoppet, men at de ghostet.

 

Dvs. de så på skjermene til I-Heroes. Dette har heller ikke Oxzyn sagt noe om, og de har lyvet oom grunnet til at de ble disket. Noe jeg syns er helt utrolig feigt. I tillegg har de gitt en person som så de ghoste truelse med juling mm. på TG. Ikke at personen tar denne trusselen så veldig alvorlig, men sier litt om fjortiss-faktoren.

 

I-Heroes hadde ingen bevis annet enn ca 3 vitner på at Oxzyn ghostet, men etter at admins så igjennom demoene så de mange rare reaksjoner og rart spill fra Oxzyn, noe som tydeg utrolig stert på wallhack/ghosting, og DETTE var hovedgrunnen til at Oxyon ble disket.

Kan forøvrig si meg enig i at adminsene på Tex var elendig. Vet om minst 3 teams som fikk feil info ang. regler på irc av admins. Dette førte til bl.a. at noen teams ble disket og andre ble straffet med minus poeng.

 

Vet ikke hva du har fått med deg, men hvis du leser alle uttalelser til de som er berørt avsaken + nyheter rundtg det så skjønner mman det at det er rysserjumpen som var grunnen til det.

Ghosten var det første (I-Hero) Firat prøvde seg med etter kampslutt, og det ble det ikke funnet bevis for. I løpet av matchen så ble det whinet om feil bytte ved mr3. Så kom beskyldning for design osv. Helt til de fant EN liten ting som kunne minne om rysserjump etter NI timer. Da hadde Oxzyn alt spilt seg til finalen ved å slå enda et lag.

Lenke til kommentar

Jeg har fått med meg det ved å snakke med chief-admin på TeX.

 

Grunnen til at så mange tror det var russerhoppet som avgjorde hele saken er at det er det Oxzyn har gått ut med, og prøvd å fått det ut til så mange som mulig.

 

Diskingen av Oxzyn skjedde ifølge chief-admin av russerhoppet, meget sannsynlig ghosting(ifølge demoen) og at en på I-Heroes ble kalt "fucking nigger".

 

Uansett, ingenting av det over er lov og Oxzyn ble rettferdig disket.

 

At dette skjedde etter hele 9 timer er selvfølgelig en tragedie.

Lenke til kommentar

Denne compoen ble dessverre en tragedie. Å bli diska for ghosting er jo latterlig. Om lagene sitter så nærme hverandre bør de bruke noe for å hindre ghosting. Burde ikke være noe problem.

 

Men ingen ting (etter hva jeg har hørt) er bekreftet av admins. Så om de ble diska for å si "fucking nigger"(håper ikke de ble diska for noe så lite), det hoppet eller ghosting er ikke (igjen etter hva jeg vet) av/bekreftet..

 

Følger denne saken med argus øyne. Meget rart om et lag blir snytt for en såpass stor sum

Lenke til kommentar
Å bli diska for ghosting er jo latterlig. Om lagene sitter så nærme hverandre bør de bruke noe for å hindre ghosting. Burde ikke være noe problem.

 

 

Dette ble gjort noe med i rematchen, men ikke i selve kampen.

Det ble sagt fra om dette til admin men han brydde seg ikke. Og alle er nok enige i at adminene på CS-compoen var elendige. Flesteparten av dem var BF2 folk og kunne alt for lite om CS.

Kan nevne at han adminen her var en god kompis av Oxzyn, men hvor stor betydning det hadde på saken vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Snytt og snytt.. Er dei bedre enn I-inc burde dei slått dei i rematchen også.

Venter personlig på ein utalelse frå admins, føler litt at det blir overvekt av Oxzyn fans her. Blir litt dumt når den andre parten ikkje får forsvart seg.

 

Dem mister jo motivasjonen når dem blir sendt tilbake fra finale plassen dem var sikkra da.

Lenke til kommentar
Jeg har fått med meg det ved å snakke med chief-admin på TeX.

 

Grunnen til at så mange tror det var russerhoppet som avgjorde hele saken er at det er det Oxzyn har gått ut med, og prøvd å fått det ut til så mange som mulig.

 

Diskingen av Oxzyn skjedde ifølge chief-admin av russerhoppet, meget sannsynlig ghosting(ifølge demoen) og at en på I-Heroes ble kalt "fucking nigger".

 

Uansett, ingenting av det over er lov og Oxzyn ble rettferdig disket.

 

At dette skjedde etter hele 9 timer er selvfølgelig en tragedie.

Oxzyn hadde fått beskjed om at rysserjump var lov med ctrl.

Det sto så mange folk rundt I-hero at ghosting er totalt umulig.

Ingen av Oxzyn folkene var ved PC-en når niogger tingen skjedde, noe som de har mange vitner på.

 

Samtidig har begge team gått ut med at det var rysserjumpen som var grunnen. Så virker som om hovedadmin prøver å skjule en feil avgjørelse bak noe.

Men hva vet jeg.

Lenke til kommentar

Angående ghosting anklagene til Bendik vil jeg drøfte litt rundt saken.

 

Oxzyn satt vel 3 rader bak i-inc, og i-inc hadde vel 10+ spectators bak som må ha dekket for skjermen, i tillegg til sine egne kropper. Jeg har ialfall mine tvil om at oxzyn kan ha sett noen verdifull info fra deres posisjoner. Dessuten tviler jeg på at oxzyn hadde tatt sjansen på å ghoste når de faktisk spiller på nivå med det andre laget. Hva jeg sier er at alt tyder i motsatt retning. Jeg snakket med gameadmin etter LAN'et, og spurte om det faktisk var 3 øyenvitner, han skrev "hahah, nei", ordrett faktisk. Jeg lurer litt på hva de 3 øyenvitnene har sett, har de sett oxzyn spillerne se mot mengden der i-inc satt - hvor de umulig kan ha sett noe? Alt tyder i motsatt retning.

 

Jeg snakket med gameadmin og, han fortalte meg at det oxzyn ble diska pga. at de tok 3x duckjump, når 2x egentlig var lov sammenhengende, og at det var Firat som krevde det. Det har vært diskusjon om at oxzyn fikk høre at duckjumping var lov, men admins står på at de ga beskjed om at 2x = lov. Uansett - i følge gameadmin - fikk Firat disket oxzyn på dette lille ubetydelige tilfelle.

 

Dersom alt jeg skriver her er riktig, kan vi konkludere med at avgjørelsen var riktig, men at syndebukken her er Firat, som er så usportslig at han vinner på en liten ubetydelig bagatell, som hans eget lag har brukt i tidligere matcher.

 

For øvrig syns jeg det er dårlig at det ikke har kommet noen uttaelse fra the-experience om dette enda, da folk kjemper for å få dette inn i avisen osv. En klarifikasjon på hva som egentlig skjedde tror jeg er nødvendig for å roe ned cs-communytiet.

Endret av NajuZ
Lenke til kommentar
For øvrig syns jeg det er dårlig at det ikke har kommet noen uttaelse fra the-experience om dette enda, da folk kjemper for å få dette inn i avisen osv. En klarifikasjon på hva som egentlig skjedde tror jeg er nødvendig for å roe ned cs-communytiet.

Kanskje for de selv også har skjønnt at de dreit seg ut ved å diske Oxzyn?

 

Og kan noen fortelle meg hvorfor det tok NI timer før det falt en avgjørelse? Og at Oxzyn imellomtiden spilte en kamp til og kom seg til finalen?

Lenke til kommentar
Angående ghosting anklagene til Bendik vil jeg drøfte litt rundt saken.

 

Oxzyn satt vel 3 rader bak i-inc, og i-inc hadde vel 10+ spectators bak som må ha dekket for skjermen, i tillegg til sine egne kropper. Jeg har ialfall mine tvil om at oxzyn kan ha sett noen verdifull info fra deres posisjoner. Dessuten tviler jeg på at oxzyn hadde tatt sjansen på å ghoste når de faktisk spiller på nivå med det andre laget. Hva jeg sier er at alt tyder i motsatt retning. Jeg snakket med gameadmin etter LAN'et, og spurte om det faktisk var 3 øyenvitner, han skrev "hahah, nei", ordrett faktisk. Jeg lurer litt på hva de 3 øyenvitnene har sett, har de sett oxzyn spillerne se mot mengden der i-inc satt - hvor de umulig kan ha sett noe? Alt tyder i motsatt retning.

 

Jeg snakket med gameadmin og, han fortalte meg at det oxzyn ble diska pga. at de tok 3x duckjump, når 2x egentlig var lov sammenhengende, og at det var Firat som krevde det. Det har vært diskusjon om at oxzyn fikk høre at duckjumping var lov, men admins står på at de ga beskjed om at 2x = lov. Uansett - i følge gameadmin - fikk Firat disket oxzyn på dette lille ubetydelige tilfelle.

 

Dersom alt jeg skriver her er riktig, kan vi konkludere med at avgjørelsen var riktig, men at syndebukken her er Firat, som er så usportslig at han vinner på en liten ubetydelig bagatell, som hans eget lag har brukt i tidligere matcher.

 

 

 

 

For øvrig syns jeg det er dårlig at det ikke har kommet noen uttaelse fra the-experience om dette enda, da folk kjemper for å få dette inn i avisen osv. En klarifikasjon på hva som egentlig skjedde tror jeg er nødvendig for å roe ned cs-communytiet.

 

oxzyn ble ikke diska, de trakk seg. Det skulle spilles en rematch, men mooms ble bannet pga rasisme og da trakk de seg.

Endret av eirlei
Lenke til kommentar
Kanskje for de selv også har skjønnt at de dreit seg ut ved å diske Oxzyn?

 

Og kan noen fortelle meg hvorfor det tok NI timer før det falt en avgjørelse? Og at Oxzyn imellomtiden spilte en kamp til og kom seg til finalen?

 

Det jeg hørte var at oxzyn fikk klarsignal av admins til å spele neste runde og da mener jeg at det er litt seint når dem allerede var sikkra 2 plassen og så bli sendt tilbake 2 runder av admins.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...