Gå til innhold

faller ut av internett


Anbefalte innlegg

Hei . I det siste har jeg hatt problemer med at internett detter ut.

Jeg har ventelo modem som er koblet rett i pc en, ingen router.

 

Når internett detter ut får jeg ikke surfet eller msn eller spilt online. Om jeg da disconnecter meg fra lokal tilkopling og conecter på nytt , leter den bare etter ip adressen en liten stund, og kommer frem til at jeg ikke kan connecte .

 

Det jeg da må gjøre er å resette modemet (kople fra strømmen ) og disconnecte lokal tilkopling, og så connecte igjen .. Da leter den etter ip adresse og finner denne nok så raskt , og jeg er på nettet igjen.

 

Problemet er at dette skjer altfor ofte og er veldig irriterende. Noen som har noen erfaring med dette problemet ?? Er det en mulighet for at modemet er problemet , eller ligger feilen på linja mi ? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm... litt rart. Har du en ADSL-oppkobling?

I såfall må du "lytte" på telefonlinjen når dette skjer. Hør etter støy på linjen.

Grunnen til at jeg nevnet det, er at jeg har erfart at 2 koblingsbokser i huset mitt fører støy så lenge jeg ikke beveger kontaktene i boksene et par ganger i uken. Altså er det dårlig hardware fra Telenor.

 

P.S. Ser at du bruker MSN. Prøv å koble ut MSN en stund og se om problemet løser seg. Mye rart går over MSN-protokollene. Hvis dette går greit, altså uten MSN, bytt til et annet program som bruker chat-protokollene til MSN.

Lenke til kommentar

Har adsl fra ventelo, men ikke telefon .Tror ikke det har noe med msn å gjøre siden det hopper ut selv når jeg bare surfer .. Det er ofte linja forsvinner når jeg ikke har vært aktiv på nettet en liten stund . f eks om firefox er åpen og jeg ikke bruker den på en stund å kommer tilbake , får jeg ingen reaksjon. Må da resette på måten beskrevet i første post.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å koble vekk telefonen for å se om dette gjør det mer "stabilt"?

 

Har du flere telefoner i huset en det som er koblet i splitteren?

 

Om du har flere telefoner i huset, kan dette skape støy på spredernettet, som ikke nødvendigvis gjør at hele linjen faller ned men at det skaper nok støy for at du ikke kommer på nettet, hvorav du må utføre de tiltakene du har skrevet over.

 

Pass på å ha koblingene så "rent" som mulig, samtidig som du lager en liten oversikt over når problemene oppstår og hva du eventuelt gjør for å rette dem

 

Så ringer du \ mailer din leverandør og ber dem ta en nærmere titt

Det beste er vel å ringe så dem kan utføre et såkalt "feilsøk" med deg når du er hjemme.

 

Da slipper du eventuelt å ringe inn igjen for å sjekke lampestatus på modemet ditt, før dem eventuelt feilmelder.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Tror ikke telefon er en del av problemet da han sier han ikke har det...

 

Jeg lurer litt på hva slags os du kjører? Opplever selv samme problem etter at jeg oppgraderte til vista. Og hva slags program du kjører når dette skjer? Er det helt random? Nettet mitt faller ut/ PC-en sier at jeg har "limited connectivity" fra tid til annen. Har fremdeles trådløs tilgang via laptop som kjører xp. Eneste som funker da er å reboote.

 

Hos meg skjer dette etter en stund hvis jeg laster ned torrenter med veldig mange seeds/ leeches.

Lenke til kommentar

Bruker for tiden windows xp home edition .

Utkoplingen skjer ikke ved at jeg kjører speielle programer ..

Ett eks: Jeg dro ut i dag kl 5 etter å sittet på nettet en stund , og ingen problemer da .. Kommer hjem 2 timer senere ,åpner firefox og ingen respons . Jeg går da til Nettverkstilkoplinger og inn på lokal tilkopling .

Står da at Lokal tilkopling er koplet til. Om jeg deaktiver den og aktiverer den igjen , leter den etter ip adresse en stund og kommer frem til at det er noe galt med tilkoplingen ..

 

Det jeg da gjør er at jeg deaktiverer lokal igjen .. resetter modemet (ingen trådløs tilkoplinng) venter 30 sec og aktiverer lokal igjen .. Da finner den ip adresse med en gang , og jeg kan surfe igjen .. Skjer ofte som sagt når jeg har vært borte fra pc en stund ..

 

Takker for respons fra dere .. Mysteriet fortsetter ..

Lenke til kommentar
Bruker for tiden windows xp home edition .

Utkoplingen skjer ikke ved at jeg kjører speielle programer ..

Ett eks: Jeg dro ut i dag kl 5 etter å sittet på nettet en stund , og ingen problemer da .. Kommer hjem 2 timer senere ,åpner firefox og ingen respons . Jeg går da til Nettverkstilkoplinger og inn på lokal tilkopling .

Står da at Lokal tilkopling er koplet til. Om jeg deaktiver den og aktiverer den igjen , leter den etter ip adresse en stund og kommer frem til at det er noe galt med tilkoplingen ..

 

Det jeg da gjør er at jeg deaktiverer lokal igjen .. resetter modemet (ingen trådløs tilkoplinng) venter 30 sec og aktiverer lokal igjen .. Da finner den ip adresse med en gang , og jeg kan surfe igjen .. Skjer ofte som sagt når jeg har vært borte fra pc en stund ..

 

Takker for respons fra dere .. Mysteriet fortsetter ..

Kan høres ut som du har rutermodem siden du ikke må logge deg på nett men bare stikke i kablen ok aktivere lokal tilkobling

Lenke til kommentar
Hei . I det siste har jeg hatt problemer med at internett detter ut.

Jeg har ventelo modem som er koblet rett i pc en, ingen router.

 

Dette var veldig interessant, jeg har også Ventelo (Oslo, Grefsen) og opplever at akkurat det samme har begynt å skje hos meg siste tiden. ADSL-linken faller ned slik at den må koble til på nytt mot Ventelo. (Jeg ser at WAN-lyset på Ventelo-modemet begynner å blinke...) Så må jeg vente til den er ferdig oppkoblet før ting rører seg igjen, det tar ca. ett minutt. Dette skjer flere ganger hver kveld og er ganske irriterende ja. :( Telefon med splitter og slikt har jeg koblet helt av, men det skjer likevel.

Lenke til kommentar

Det er flere ting som kan være feil. Virker som at modemet mister kontakt med sentral.

Foreslår at du ringer Ventelo og ber de sende deg et nytt modem evt at du låner av noen andre.

Funker det like dårlig med nytt modem så får Ventelo sjekke linje mm.

 

Hvis du ønsker å dokumentere problemet kan du sette opp pingplotter og la den logge når det skjer.

Lenke til kommentar
Hvis du ønsker å dokumentere problemet kan du sette opp pingplotter og la den logge når det skjer.

 

Takker for tipset, var akkurat et slikt program jeg søkte etter istad, men som jeg ikke helt visste hva het (eller om fantes)... :thumbup:

 

Tilfeldigvis hadde jeg tenkt å kable om telelinjen internt i huset her nå samtidig, så jeg regner med at jeg kontakter Ventelo straks det er gjort. Regner jo med at dette problemet fortsatt er tilstede da også, men da kan de ihvertfall ikke skylde på meg, for antall meter fra vegginntaket ute til modemet vil da være helt minimalt... :innocent:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg hadde (vet ikke om det er over enda) samme problemet som deg. Hver kveld mellom 1900-02.00 falt internett ut. Dette pågikk i 3 uker før endelig i dag jeg fikk en telefon fra en i Ventelo, som sa at han hadde fikset problemet. Hvis dette gjentar seg én eneste gang, bytter vi ISP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...