Gå til innhold

hva bør jeg kjøpe? mac eller pc?


fowl

Anbefalte innlegg

skal kjøpe bærbar pc men er usikker på om jeg heller burde velge en MacBook.

Vanlig vis så surfer jeg en del på nettet, redigerer litt film (av og til bilder), spiller litt cs, hører litt musikk ikke noe mer enn det som jeg har behov for som jeg kan komme på nå :D

Endret av fowl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså MacBook er ingen spillmaskin, men det sies at den skal takle CS helt greit. Ellers er den en ypperlig datamaskin til ditt bruk; det er mye fin redigeringsprogramvare ute og går til mac og på toppen av kransekaka slipper du virus ol. Du bør foresten vente noen uker med å kjøpe; neste operativsystem (som vil følge med gratis når du kjøper maskinen) er ventet 26 oktober.

Lenke til kommentar
Du kan få deg en bra Macbook til en verdi av 10 000, mener jeg.

 

Du kan eventuelt bestille fra Apple Store (U.S.) via. Jetcarrier.com

Der er det mye mer for pengene sammenlignet med norske priser.

9652099[/snapback]

 

eneste problmet er at jeg får amerikansk og ikke norsk programvare

Endret av fowl
Lenke til kommentar
Du kan få deg en bra Macbook til en verdi av 10 000, mener jeg.

 

Du kan eventuelt bestille fra Apple Store (U.S.) via. Jetcarrier.com

Der er det mye mer for pengene sammenlignet med norske priser.

9652099[/snapback]

 

en anen ting er at det ikke er æ, ø og å på tastaturet

Lenke til kommentar
Og en tredje ting er at du ikke får norsk reklamasjon og garanti, PC-en må sendes til U.S vis det skjer noe med den.

9654140[/snapback]

 

Det går jo an å kjøpe AppleCare Protection Plan (APP). Den dekker vel worldwide i tre år såvidt jeg vet.

 

Trodde ikke det var noen forskjell på programvaren heller.

Norsk språk i programvaren kan du vel få uansett hvor du kjøper?

 

Så eneste problemet jeg ser er Toll og ÆØÅ.

Også om du skulle ha MacBook følger det med gratis nano dersom du er student i Norge. Det tilbudet er ferdig i USA.

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Når du starter OS'et så får du valg på hvilket språk du vil ha hvis du kjøper fra USA. Jeg kjøpte når jeg var i USA. Jeg bruker engelsk OS da. Vet ikke om det gjelder for alle programmene men det funker for OS'et ihvertfall. ÆØÅ funker men det synes ikke på tastaturet. Ikke no problem hvis man vet hvor tastene er.

 

Det følger ikke med Nano i norge.. Man får en veldig god rabatt.. 900kr eller noe sånt.

 

Og når det kommer til det opprinnelige spørsmålet så anbefaler jeg Mac. Du betaler kanskje litt mer, men man får også det man betaler for. Jeg er ihvertfall VELDIG fornøyd.

 

APP er worldwide. (Tror jeg. Ihvertfall det de sa på Apple Store i N.Y.)

Endret av dim3
Lenke til kommentar

Har lest litt om APP nå men fant ikke no info som bekrefter/avkrefter worldwide support. Men det er ikke værre enn at man kjøper APP fra Applestore Norge eller En eller anne Apple butikk her i Norge. Hvis man kjøper laptopen fra USA og APP i Norge kommer det sånn ca på samme prisen som det bare en MacBook koster i Norge.

Lenke til kommentar
Du kan få deg en bra Macbook til en verdi av 10 000, mener jeg.

 

Du kan eventuelt bestille fra Apple Store (U.S.) via. Jetcarrier.com

Der er det mye mer for pengene sammenlignet med norske priser.

9652099[/snapback]

 

en anen ting er at det ikke er æ, ø og å på tastaturet

9654070[/snapback]

 

Da holder du ned Option knappen så blir A=Å, O=Ø og Q=Æ

Du kan eventuelt kjøpe deg et nytt tastatur, som jeg skal snart :)

Endret av FooReXZ
Lenke til kommentar

Da holder du ned Option knappen så blir A=Å, O=Ø og Q=Æ

Du kan eventuelt kjøpe deg et nytt tastatur, som jeg skal snart :)

9657894[/snapback]

 

 

Det er ikke no vits det.. Er bare å sette OS'et til å bruke Norwegian keys eller hva det heter så er ÆØÅ på samme tastene som alltid.. Det står bare ikke på tastene.

Lenke til kommentar

Det er ikke no vits det.. Er bare å sette OS'et til å bruke Norwegian keys eller hva det heter så er ÆØÅ på samme tastene som alltid.. Det står bare ikke på tastene.

9658058[/snapback]

 

Da må jeg nok i tilfelle trene litt for jeg kan ikke toutch metoden ennå men jeg trener på den

Lenke til kommentar

Jeg vil råde deg til å stikke inn på et Mac butikk, og prøve en maskin som står klar til bruk (de har alltid maskiner som kan testes ut). Så kan du se om du liker os'et.

 

Liker du os'et (noe som er ganske garrantert), så bare kjøp i vei.

 

Men er du nødt til å ha en bærbar? Du vil få mye mer ut av å kjøpe f.eks. en iMac.

 

PS: Macbookene ryktes å bli oppdatert om ikke lenge (1 måned +/-) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...