Gå til innhold

Liten omorganisering av forumet Kultur.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi har gjennomført en liten endring av kulturforumet.

 

  • Vi har opprettet kategorien Billedkunst, som vil være stedet for å diskutere malerkunst, tegnekunst, grafikk, skulptur og billedvev, performance og graffiti.
  • Kategorien Bøker har fått det nye navnet Litteratur, slik at den fanger opp litt mer (som diktsamlinger osv).
  • En kategori hvor forfatterspirene kan presentere sine verk eller be om hjelp/tilbakemelding til å skrive er blitt opprettet, med det tentative navnet Egenprodusert litteratur.

Det vil også bli vurdert å flytte Humor over til Kulturkategorien, dette vil bli avgjort i styret innen kort tid. Det vil også være aktuelt å opprette en Anime-kategori under Film, dette også vil styret ta stilling til om kort tid.

 

Får håpe de kulturinteresserte forumbrukerne setter pris på endringene :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig ikke, da ivertfall jeg mener det er forskjell på Anime, tegneserier, anime serier og anime film... Så den endringen gjorde det bare mer forvirrende. Begynner snart å lure på om dere reorganiserer bare for å gjøre det...

 

Edit: Eventuelt for å få flere underkategorier, jeg bare lurer på om dette kommer som ett ønske fra brukerne eller om bare styret har funnet ut at de skal reorganisere halve forumet fordi "det er en god ide"

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar
Egentlig ikke, da ivertfall jeg mener det er forskjell på Anime, tegneserier, anime serier og anime film... Så den endringen gjorde det bare mer forvirrende. Begynner snart å lure på om dere reorganiserer bare for å gjøre det...

Den endringen er ikke gjennomført enda og jeg ser argumentet ditt. Den er oppe til vurdering i styret og vil bli avgjort om det er grunnlag for å splitte dagens "Tegneserier og anime".

 

Så det er bare til å komme med sine innspill. :)

Lenke til kommentar

Anime kan godt skilles fra tegneserier, da jeg intereserer meg for Anime, men ikke for Donald, Fantomet el. Men ikke splitt Anime opp i flere underkategorier igjen er dere snille. Da det ikke er så mange som poster i tegneserie/anime seksjonen pr. idag, splittes den i enda mindre fraksjoner, så blir jo interessen for det borte (ivertfall for min del) da jeg ikke orker å gå innom flere forskjellige sider for å se om det var noen som hadde postet en post i løpet av en dag.

Lenke til kommentar

Det at tegneserier og anime nå ligger under litteratur blir jo egentlig helt feil. Hvertfall når det kommer til anime biten. Anime er animasjon,(film, serier) manga er papirutgaven. Dessuten er den største delen av poster under det temaet av den arten som dreier seg om animasjon, deretter kommer manga og tilslutt kommer tegneserie biten. Tegneserie kan vel forsåvidt bety tv-serier det også?

Lenke til kommentar
Hadde ikke det fungert å ha underforaene "Film", "Serier" og "Manga" under et forum kalt "Anime og manga" i kulturdelen?

9648667[/snapback]

Mener du liksågodt kan ha ett enkelt forum kalt Anime, da det er få Anime Filmer kontra Anime serier, skal du splitte, så mener jeg heller at man splitter Anime og Manga, da det er mer naturlig, så kan man legge Anime under film og Manga under tegneserier (eller lignende)

Lenke til kommentar
Det at tegneserier og anime nå ligger under litteratur blir jo egentlig helt feil. Hvertfall når det kommer til anime biten.

9650973[/snapback]

 

Det er feil ja, men er bare slik i en overgangsfase.

 

Det er uansett en liten nøtt å knekke, så kreative innspill er hjertelig velkommen :)

Lenke til kommentar

Ett forslag, Splitt Anime/Tegneserier, lag en egen kategori for Anime (Dette inkluderer både Anime serier og Anime filmer, da det som nevnt kan bli meget stusselig under Anime filmer hvis disse splittes)

 

Deretter lages det en kategori for manga under samme kategori som tegneserier legges i, der man kan diskutere manga

 

Problemet (Hvis det kan kalles det) er at det er gjort så mange omstruktureringer og splittinger av kategorier på forumet at man kunne blitt svimmel av halvparten, ekstremt mange av kategoriene kunne enkelt vært lagt som sticky i en kategori istedenfor å lage nye underkategorier.

Men jeg skal ikke legge meg opp i hvordan styret lager X antall nye underkategorier og flytter rundt på gamle i hytt og gevær.

 

 

Forandring for forandringens skyld, er ikke nødvendigvis veldig positivt.

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar
Ett forslag, Splitt Anime/Tegneserier, lag en egen kategori for Anime (Dette inkluderer både Anime serier og Anime filmer, da det som nevnt kan bli meget stusselig under Anime filmer hvis disse splittes)

 

Deretter lages det en kategori for manga under samme kategori som tegneserier legges i, der man kan diskutere manga

 

Problemet (Hvis det kan kalles det) er at det er gjort så mange omstruktureringer og splittinger av kategorier på forumet at man kunne blitt svimmel av halvparten, ekstremt mange av kategoriene kunne enkelt vært lagt som sticky i en kategori istedenfor å lage nye underkategorier.

Men jeg skal ikke legge meg opp i hvordan styret lager X antall nye underkategorier og flytter rundt på gamle i hytt og gevær.

 

 

Forandring for forandringens skyld, er ikke nødvendigvis veldig positivt.

9652270[/snapback]

 

 

Det mest forunuftige som er sagt i denne traden til na!

Lenke til kommentar

Jeg begynte å lure, når jeg logget på nå og ikke fant mitt animeforum!

 

Hva? Ligger det under litteratur? Jeg mener ikke å fornærme noen, men hva tenkte vedkommende som syntes det var fornuftig å plassere japansk animasjon under et subforum for "alt skrevet el. trykt åndsarbeid"

 

En andre omorganisering er på sin plass. "Manga" kan gjerne plasseres under litteratur, sammen med enda et subforum for vestlige tegneserier.. Så kan du plassere "anime" under både "filmer" og "tv-serier".

 

Eller, siden så få/ingen diskuterer animefilmer under nevnte subforum, kan denne skippes helt.

 

Lykke til ^^

Lenke til kommentar
Jeg begynte å lure, når jeg logget på nå og ikke fant mitt animeforum!

 

Hva? Ligger det under litteratur? Jeg mener ikke å fornærme noen, men hva tenkte vedkommende som syntes det var fornuftig å plassere japansk animasjon under et subforum for "alt skrevet el. trykt åndsarbeid"

 

9657127[/snapback]

 

Om du tar deg tid til å lese tråden ;)

 

Det at tegneserier og anime nå ligger under litteratur blir jo egentlig helt feil. Hvertfall når det kommer til anime biten.

9650973[/snapback]

 

Det er feil ja, men er bare slik i en overgangsfase.

 

Det er uansett en liten nøtt å knekke, så kreative innspill er hjertelig velkommen :)

9651872[/snapback]

Lenke til kommentar

Men jeg er fremdeles nysgjerrig på hvorfor dere flyttet den "in the first place".

 

Overgangsfase eller ikke, så er jeg ikke imponert over at noen mod'er her flytter noe først, og SÅ bestemmer seg for å debattere hvorvidt det var lurt å gjøre så.

 

Eller hjelper det dere på noen som helst måte å "oppbevare" enkelte subforum lenger inne i hierarkiet for senere flytting?

 

Nysgjerrig jeg nå :)

Lenke til kommentar
Men jeg er fremdeles nysgjerrig på hvorfor dere flyttet den "in the first place".

 

9657323[/snapback]

 

Fordi vi lurer på om "tegneserier og anime" skal splittes eller ikke. Slik kategorien er nå så er den et sammensurium av skrift, tv-serier og film så det er dette som gjenstår å finne en løsning på.

 

Opprettelsen av Billedkunst og kategorien for egenprodusert verk, samt å endre "Bøker" til "Litteratur" er gjennomført og vedtatt. Dette var første del av gjennomføringen og nå gjenstår den nevnte problemstilling, samt om vi skal flytte "Humor" eller ikke.

 

 

Overgangsfase eller ikke, så er jeg ikke imponert over at noen mod'er her flytter noe først, og SÅ bestemmer seg for å debattere hvorvidt det var lurt å gjøre så.

 

Men så er ikke dette tilfellet heller. Vi spør ikke om det var lurt å gjøre det vi har gjort, men vi ber om innspill til om hvordan siste bit av omstruktureringen skal gjennomføres.

Lenke til kommentar
Mener du liksågodt kan ha ett enkelt forum kalt Anime, da det er få Anime Filmer kontra Anime serier, skal du splitte, så mener jeg heller at man splitter Anime og Manga, da det er mer naturlig, så kan man legge Anime under film og Manga under tegneserier (eller lignende)

9651143[/snapback]

 

 

Ett forslag, Splitt Anime/Tegneserier, lag en egen kategori for Anime (Dette inkluderer både Anime serier og Anime filmer, da det som nevnt kan bli meget stusselig under Anime filmer hvis disse splittes)

 

Deretter lages det en kategori for manga under samme kategori som tegneserier legges i, der man kan diskutere manga

9652270[/snapback]

 

Høres flott ut, la oss gå for dette. :)

Lenke til kommentar

Anime tegneserier bør kanskje splittes lag ja :hmm: tegneserie biten er vel strengt tatt om leseformat og ikke serier som går på tv så denne havner vel bra under litteratur biten. Anime bør ikke deles opp i mindre biter, men heller gjøres større slik at den kan ligge direkte under kultur biten under Anime og Manga. Vil vi gjøre den enda større kan den eventuellt få navnet japansk kultur, men da begynner vi å gå stort ><

 

jeg har ikke lyst å splitte manga og tegneserier i en tråd siden disse har ingen sammenheng (selv om de er begge tegneserier) mye mer naturlig med anime og manga tråd.

Endret av akan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...