Gå til innhold

Valg av ekstern HDD


Anbefalte innlegg

Noen som har tips til meg angående valg av ekstern harddisk? Eneste kravet jeg har er at den må være stillegående, og minimum 500 GB. Trenger egentlig bare USB2 også.

 

Har fått tips om Seagate FreeAgent. Noen fysiske forskjeller på disse to, eller er det kun tilkoblingsmuligheter som skiller? 500,- i forskjell er stivt.

Seagate FreeAgent 500GB USB2.0

Seagate FreeAgent Pro 500GB USB2.0/Firewire/eSATA

 

Andre tips/forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen erfaring med diskene som du selv har linket til, men jeg liker i utgangspunktet ikke enheter med 'fancy' løsninger for den fysiske platformen enheten skal stå på, jeg synes det er greiest med èn enhet med tilhørende ledninger. Dette er bare meg.

 

Uansett vil jeg anbefalle deg MyBook, disse er veldig populære for tiden - ikke uten grunn. Disse er lydløse når de ikke er i bruk, men gir selvfølgelig fra seg den vanlige "tikkelyden" når du kopierer større mengder data fra/til disken. Har ikke hatt antydning til problemer med mine ;)

Lenke til kommentar

WD er egentlig uaktuelt. Har hørt at de har et hakk høyere støynivå, samt at det virker som mange brukere har problem med disse også. Liker også designet til FreeAgenten. Det dere nevner med knappen er ikke gøy å høre, så da får jeg håpe jeg er heldig og får et eksemplar som virker. Ellers blir det vel heving av kjøpet.

Lenke til kommentar

Utseende er en smaksak selvfølgelig, men støy er målbar. Min er så godt som lydløs, jeg kan rett og slett ikke høre at den går. Jeg har PRO versjonen.

 

Ser heller ikke problemet med eventuelt støy dersom du skal bruke den som BackUp. Skal den stå å gå kontinuerlig så kan man like gjerne ha en internal disk. :hmm:

 

Jeg har bare gitt deg et råd. :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg glemte en ting i sted, jeg trur ikke Seagate FreeAgent er et dårlig valg. Jeg valgte MyBokk pga den dårlige av/på bryteren på Seagate FreeAgent.

 

MyBook serien har av/på knapp, trykker midt i de blå ringene.

 

Jeg kjører Vist og den fungerer med både XP og Vista.

 

Hva som er forskjell på de forskelleige modellene er jeg noe usikker på, men det jeg har oppfattet er tilkoblingsmulighetene. Så det jeg skriver her må du sjekke opp om det stemmer:

- PRO utgaven har - IEEE 1394b (FireWire 800) / IEEE1394 (FireWire) / Hi-Speed USB

- Premium ES utgaven har - Hi-Speed USB / eSATA-300.

- Premium utgaven har - IEEE 1394 (FireWire) / Hi-Speed USB.

- Essential utgaven har - Hi-Speed USB

 

Håper dette ble noelunde rett.

 

:hmm:

Endret av John Kr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...