Gå til innhold

Trenger jeg shim og Arctic Silver 3?


MightyMax

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Jeg har nettopp kjøpt meg et Asus A7N8x nforce2 hovedkort og en AMD Athlon XP 2200+ prosessor. Det jeg lurer på er om jeg burde bestille meg en shim og ev. Arctic Silver 3.

 

Jeg har ingen erfaring med dette fra før, så litt hjelp hadde vært fint. :) (har oppgradert det meste annet i PCen min fra før, men hovedkort og prosessor/kjøler- montering har jeg ikke gjort før)

 

Jeg har tenkt å bruke en Silent Twin kjøler. Med denne kjøleren fulgte det med en liten "pose" med Arctic Alumina. Er denne kjølepastaen grei nok eller? Jeg har ingen store planer om overklokking.

 

Burde jeg bruke en shim når jeg skal montere kjøler'n eller kan jeg klare meg fint uten? Jeg har jo ikke lyst til å ende opp med knust core/kjerne... :o

 

Vennlig hilsen en PC-bygger newbie!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du stø på handa og nøye under montering så er det ikke nødvendig med shim. Arctic Alumina er grei nok for "vanlige dødelige", mens "die-hard" OC'ere kun vil ha AS3 e.l.

 

Har forresten en liiiten mistanke om at noen shims er bittegrann for høye, så kjøleribba ikke får perfekt kontakt med kjerna. Da jeg monterte shim på min TBird så gikk temperaturen opp en god del grader. Tempen gikk ned igjen da jeg fjerna den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...