Gå til innhold

PSU til SLI GTX (2 stk)


C0rt3z

Anbefalte innlegg

Hvor heftig psu trenger jeg for å dra et par 8800 GTX kort i sli? Altså, hvor mange watt? Og trenger jeg 4 stk pci-ex16 kontakter/strømforsyningskabler? Jeg har hørt (men jeg vet ikke om det stemmer) at et 8800 GTX kort krever 2 stk strømledinger, så for å dra sli må jeg muligens finne en PSU med 4 sånne kontakter... De koster mye...

 

Har noen noe forslag så kom gjerne med dem! Jeg foretrekker modulære psu siden jeg vil ha god airflow.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor heftig psu trenger jeg for å dra et par 8800 GTX kort i sli? Altså, hvor mange watt? Og trenger jeg 4 stk pci-ex16 kontakter/strømforsyningskabler? Jeg har hørt (men jeg vet ikke om det stemmer) at et 8800 GTX kort krever 2 stk strømledinger, så for å dra sli må jeg muligens finne en PSU med 4 sånne kontakter... De koster mye...

 

Har noen noe forslag så kom gjerne med dem! Jeg foretrekker modulære psu siden jeg vil ha god airflow.

9637635[/snapback]

 

Nå har ikke jeg 8800GTX, men 7800GTX i SLi på en intel E6750, og mitt PSU er et 700W Epsilon PSU.

At et 8800GTX kort trenger 2stk strøm kabler tror jeg ikke stemmer.

Lenke til kommentar
Hvor heftig psu trenger jeg for å dra et par 8800 GTX kort i sli? Altså, hvor mange watt? Og trenger jeg 4 stk pci-ex16 kontakter/strømforsyningskabler? Jeg har hørt (men jeg vet ikke om det stemmer) at et 8800 GTX kort krever 2 stk strømledinger, så for å dra sli må jeg muligens finne en PSU med 4 sånne kontakter... De koster mye...

 

Har noen noe forslag så kom gjerne med dem! Jeg foretrekker modulære psu siden jeg vil ha god airflow.

9637635[/snapback]

 

Nå har ikke jeg 8800GTX, men 7800GTX i SLi på en intel E6750, og mitt PSU er et 700W Epsilon PSU.

At et 8800GTX kort trenger 2stk strøm kabler tror jeg ikke stemmer.

9637774[/snapback]

et 8800GTX kort trenger 2 strømkabler. Har et kort selv...

Lenke til kommentar

Den beste PSU-en for meg er da med andre ord thermaltake 850w. Den har 6 (wtf?!) pci-e strømkabler og massevis av strøm. Det eneste dumme er at de ikke har den på amentio. Jeg hadde håpet på at jeg kunne kjøpe alle delene mine fra samme stedet (1 pakke). Men funker ikke dette så blir det 2, det er ikke værre enn det.

Lenke til kommentar

ahh. takk! Men betyr dette at jeg kan klare meg med "kunn" 1 strømkabel per GTX kort? Eller må jeg fortsatt ha 2? Jeg mener, hvis strømforsyningen klarer å pumpe 140W gjennom en kabel. (Jeg aner ikke om det i det heletatt går an, men jeg tar gjerne imot hjelp/kritikk)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...