Gå til innhold

24-30" , noen som kan hjelpe meg å velge?


Helland

Anbefalte innlegg

Har i disse dager fått tilbud om hjemme pc. Overraskende nok var en av maskinene veldig bra.

 

Problemet mitt nå er valget av skjerm. Standard skjerm på maskinen er 19”.

Men vi har fått tilbud om å oppgradere den til enten 24” eller 30”. Skjermene er:

HP 30'' LP3065 2560 x 1600

HP 24” LP 2465 1920 x 1200

 

Prisforskjellen på de to skjermene er 100 kr for 24” og 230 kr for 30 (pr mnd i 36 mnd), altså ikke det helt store.

 

Det store spørsmålet er om en 30” blir for stor på en standard pc pult. Ikke noe kult å ende opp med vond nakke pga eg må sitte å vri på hode når eg spiller eller gjør noe annet på maskinen. Noen som har erfaringer av en 30” skjerm på en normal pc pult?

 

Skjermkortet er Grafikkort MSI GF 8800 GTX PCI-E 768MB.

Maskinen kommer til å bli brukt mest til spill. Litt jobbing (dokument behandling og skriving av rapporter) blir det og.

Endret av Helland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

30" funker bra, men jobber du grafisk må du nesten la vær å bruke hele skjermen på en gang fordi innsynsvinkelen mot sidene påvirker fargene litt. det sies at man begynner å bruke mere ting i små vinduer rundtom enn med fullskjerm. merker det selv med min 20"ws - kjekt å ha plass til masse ved siden av hverandre.

Lenke til kommentar

Det jeg ville ha satset på var jeg deg, er å ikke ha større skjerm enn 24"

faktisk pr. i dag så holder deg kjempebra med en 22" eller 19" skjerm både til digitalfoto og spill...Storebror min måtte til kirurgen en gang fordi han brukte en dataskjerm på 30" så jeg ville ikke anbefale større skjerm...

 

:cry:

 

Hilsen

 

dagfro3101

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Det jeg ville ha satset på var jeg deg, er å ikke ha større skjerm enn 24"

faktisk pr. i dag så holder deg kjempebra med en 22" eller 19" skjerm både til digitalfoto og spill...Storebror min måtte til kirurgen en gang fordi han brukte en dataskjerm på 30" så jeg ville ikke anbefale større skjerm...

 

:cry:

 

Hilsen

 

dagfro3101

 

:w00t:

9630063[/snapback]

 

Hvordan i alle dager klarte han å komme i ett uføre som gjorde at måtte til en kirurg? Måtte han operere i nakken?..

 

Jeg har også en 30" på jobb... driver med mye med 3d... gå for 30" om du vil ha stor arbeidsplass rimelig greit å ha god plass på desktoppen...ikke så værst til spilling heller...

Lenke til kommentar
Forrige datamaskinen min var en 30"

etter bare en mnd. begynte jeg å kjenne smerter i ryggen...

Fikk ene onkel min til å sjekke det og han sa jeg ikke skulle brukt en så stor PC-skjerm. Så jeg returnerte den, og fikk i kompensasjon en 20" skjerm + unskyldning fra firmaet :)

9630154[/snapback]

 

Men det er jo veldig subjektivt, og det kommer an på hvordan man bruker den. Selv har jeg en gammel 21" CRT skjerm, men min bror har hatt en Dell 30" i vel et år nå. Han liker den fortsatt kjemebra og har ikke noen plager som følge av skjermen. Selv bruker han også en del småvinduer, utenom til internettbrowsing. Han sier det var uvandt å bruke den i begynnelsen, men at han nå elsker det. I spill og i filmer er det bare enda bedre.

 

Jeg ville gått for 30" skjermen, men det er som sagt ditt valg.

 

Den 30" kan du nok også ha en del år, og du vil også få kunne solgt den for en god slant, selv om et år.

Lenke til kommentar

Takk for mye bra svar.

 

har tenkt på det at 30" med 2500 x 1600 kanskje kan kreve mer enn det ene skjermkortet. Spiller ikke så mye at eg vil bruke mer penger på å oppgradere med SLI elelr noe.

 

Tror eg velger å gå for 24". det blir uansett en stor oppgradering fra min 15" laptop som eg hadde over 100 days played med wow på :blush:

 

Skal eg se film kan eg sette meg i stuen. Heller oppgradere 32" som står der til 40+.

Lenke til kommentar

Regner med at dere jobber samme sted som meg ;) Tenkte først på å kjøre en 30", men den er ubrukelig til annet enn å jobbe med modellering, filmredigering og bildebehandling og annet som krever plass på desktopen. Skal man se BD/HD-DVD eller spille PS3 i full HD, får man ikke mer enn 1280x800, og må kjøre single link-kabel. Skal man spille, kan man kjøre lavere oppløsninger, men skaleringen skjer i grafikkortet. Ifølge HW.no går dette smertefritt.

 

Selv går jeg muligens for 24"...

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

Hehe, flere som sliter med samme valget? Er ikke lett når bedriften plutselig bestemmer seg for å levere skikkelige monster-PC-er som hjemmePC!

 

Noen som har erfaring med å bruke 30" i non-native resolution til spill? Og bare sette grafikk-kortet til å skalere opp? (Skjermen kan etter det jeg har skjønt ikke skalere selv)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...