Gå til innhold

Den nødvendige Greenpeace-tråden!


Anbefalte innlegg

 

 

Men hvordan synes du Greenpeace skulle gått frem?
Problemet med Greenpeace, sånn jeg ser det, er at de bruker metoder for å markere seg som gjør at omtrent alle mister sympatien for både dem og sakene deres. I likhet med organisasjonene LarsP lister opp, gjør Greenpeace etter min mening mer vondt enn godt, for saker som i utgangspunktet ikke er så dumme.

Hvis de hadde prøvd å få gjennom sine forslag gjennom politisk arbeid og holdningsskapende kampanjer, tror jeg nok de hadde nytt mye mer respekt og annerkjennelse fra omverdenen. For sånn som de er nå er de bare en belastning som gir naturvernere over alt et dårlig rykte.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å svare på trådstarters forespørsel om hva vi (les: jeg) synes om Greenpeace:

 

Jeg liker ingen organisasjoner som kamuflerer terrorisme som økobevissthet og dermed lurer unge, uopplyste mennesker til å slutte seg til sine rekker. Dette gjelder naturligvis ikke bare for Greenpeace, men også for lignende organisasjoner som f.eks Sea Shepherd, og ikke minst; den store stygge ulven selv; PETA (med diverse underorganisasjoner som blant annet ALF - Animal Liberation Front).

 

Hva er galt med "People eating tasty animals"?  :dribble:

 

Vet det ble ganske usaklig, men jeg kunne ikke dy meg.

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
hva er arbeidsmåtene til greenpeace? hvordan er aksjoner har de? hva er formålet dems?

 

har et prosjekt om det.

Greenpeace er en internasjonal miljøorganisasjon som er både økonomisk og politisk uavhengig. Greenpeace eksisterer bare i kraft av sine støttemedlemmer og gaver, og tar aldri imot bidrag fra stat eller næringsliv.

Gjennom ikke-voldelige aksjoner, informasjonsarbeid og lobbyvirksomhet settes søkelyset på miljøproblemer og løsninger på disse.

Med kontorer i over 40 land, hundrevis av eksperter og nesten 3 millioner støttemedlemmer har Greenpeace reell politisk innflytelse.

Greenpeace ble etablert i Norge første gang i 1988, i Danmark i 1982, i Sverige i 1983, og i Finland i 1989. I mai 1998 ble organisasjonene i Sverige, Norge og Finland slått sammen til én, med hovedkontor i Stockholm. I mars 1999 ble også Danmark en del av Greenpeace Norden. Vi har omlag 45 ansatte, 114 000 støttemedlemmer og et utall frivillige i de fire landene.

 

I Norge arbeider Greenpeace hovedsakelig med klimaendringer og energispørsmål, problemet med helseskadelige miljøgifter samt fiskeri- og havspørsmål.

Det står en del på Greenpeace.org

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...