Gå til innhold

Jording i trekabinett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først av alt så er jording av deg selv nokså unødvendig, dette med statisk elektrisitet på PC-komponenter er et overdrevent problem.

Men det skal vel funke å sette klemma på jord i stikkontakt.

Skrevet

Hmm, kan nesten ha ein diskusjon rundt om jording er nødvending eller ikkje. Men over til det du sa, eg har ikkje jording på rommet der datan er :no: Kva da?

Skrevet (endret)

Poenget er å ha samme ladning som de komponentene som du skal ta på.

Løsningen ligger i å ta på kabinettet med begge hendene før du rører noen av komponentene.

Edit glemt at du hadde trekabinett. Ta på noe av metall inne i kabinettet. (Rammen)

Endret av Dr.Ittsekk
Skrevet
Først av alt så er jording av deg selv nokså unødvendig, dette med statisk elektrisitet på PC-komponenter er et overdrevent problem.

9624354[/snapback]

Dette vil jeg gjerne ha litt mer utdypet, takk.

Skrevet

9624354[/snapback]

Dette vil jeg gjerne ha litt mer utdypet, takk.

9641967[/snapback]

Altså, det kan selvfølgelig skje at du lades ut mot en følsom komponent, men sjagsene for dette er rett og slett så små.

Såfremst du ikke kommer i nylon-grilldressen på en fluffy-gulvmatte på gulvet så ville jeg ikke bekymret meg, såfremst det ikke er svært dyre komponenter.

Hvis du går ut og stikker fingern i jorda før du begynner, så skal det litt til å lade seg opp igjen før du kommer inn til maskinen igjen.

Skrevet

Men det skal vel funke å sette klemma på jord i stikkontakt.

9624354[/snapback]

på et vis, ja....

du bør jorde komponentene også(matte og antistatisk armbånd+lenke koblet til jord med 1M ohm's motstand i funker vel best)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...