Gå til innhold

Akseptert hat og mobbing.


Anbefalte innlegg

Burde vel kanskje legge til at jeg ser på den omfattende mobbingen av emos som en ganske patetisk og latterlig trend. Samtidig ser jeg sammenhengen i at emos legger seg ganske laglig til for hogg fra mobbere og "troll". Ikke at dette burde la noen stoppe dere fra å gjøre som dere vil, men sammenhengen er langt fra uforståelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg fant ikke noen mer passende katogori så håper det går greit.

 

De fleste av dere vet nok om denne trenden "emo" til å vite hva jeg snakker om.

Folk som kler seg i for det meste mørke klær, har håret i fjeset og piercinger over alt. Jeg er en av dem, har hatt håret i fjeset siden tiende klasse (er 18 nå).

Uansett, siden emo utviklet seg til en stil(før var det bare en type rock) har mobbing og hat foregått mot såkalte emoer.

Så jeg spør, hva er galt med å se slik ut? For å være helt ærlig ser mange av dem bedre ut enn sosser og berter. Hvorfor er det så mye hat?

Det finnes hat sider, planlagte dager hvor man går i gjenger og banker folk som går i "emo" klær og generell mobbing. Hva feiler det folk?

Får man selvtillit av å mobbe andres stil?

 

Et argument som ofte blir brukt mot emoer er hvordan de kutter seg selv og hater livet. Ja, det er sant dette foregår i noen miljøer. Men ikke BARE i emo miljøer, jeg vet om sossete pappa gutter som gjør det også. Det er nå så, jeg er ikke den som heier på selv skading og depresjon uten å ha grunn til det.

 

Men alle gjør ikke det! Etter min mening er kles stilen flott og jeg synes det er pent. Det er vel ikke noe verre enn å få i noe annet?

 

Du sier kanskje "Men dette er da ikke noe nytt, hva f?"

 

Poenget mitt er, det er akseptert å hate disse menneskene. Det er akseptert å mobbe dem. Til og med artikler i nettaviser skrevet av "proffe" folk blir denne stilen diskriminert. Jeg er sur, at det skulle bli akseptert å hate / mobbe noen for hvordan de ser ut er bare... Det er trist.

Kan ikke folk være som de vil uten om å få trusler og kommentarer?

 

Sier ikke dette mer om de som hater enn om oss?

 

- James

9624062[/snapback]

 

Jeg kan ikke si at jeg forbinner det å kle seg i svart med tatoo's og piercing er det du beskriver, heller det motsatte. Vil si vi her jeg bor som går kledd svart er dem som mobber sosser osv, ikke motsatt.

Endret av Lafs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg er ganske barnslig, for jeg liker ikke emo-stilen fordi det er en form for punk. :p

 

Vet ikke hva det er, men punk og undersjangerene er noe jeg kunne sett meg foruten. Synes GOTHPATROL-ene som vandrer rundt er verre enn en eller annen (over)sminka gutt med fire tonn hårgelé, rett og slett på grunn av at de går rundt med provoserende symboler.

 

Men må understreke at det er bare min mening om stilene, ikke personene.

Lenke til kommentar

Jeg syntes i alle fall det er dritfett, se noen komme slampenes med gitaren på ryggen, mørkt blikk, seende halveis ned i bakken med langt hår, er liksom noe mystisk over det, også ser det forbanna heftig ut.

 

Helt motsatte av hva jeg/dem jeg kjenner forbinder med "Emo".

Emo er en stusselig tass med rosa pannebånd og mye følelsesutløp i mine øyne.

Enhver i svart er en mannemann

Endret av Lafs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Haha. Tenkte forsåvidt på goth-jentene som går rundt med oppnedkors rundt halsen, tøylapper med bandnavn sydd over hele forbanna veska demmes og går med skjørt som var umoderne på 1600-tallet.

 

 

Ganske fordomsfullt, men problemet er at jeg ser et par hundre av de daglig. Greit nok at du liker et band, men du trenger ikke å vise det til halve byen?

 

Jeg ser for meg en ekte mann som en skalla mann med et ekte, barskt geiteskjegg og en "gi faen"-holdning som får enhver "hardcorepunker" til å virke som en konservativ britisk politiker med finkamma hentesveis og dress med slips.

Lenke til kommentar

Mulig emo stilen ikke er så attraktiv, fordi man får ett inntrykk av at alt rundt dem er mørkt,dystert,selvmordstanker,sorg,tristhet osv.. er ihvertfall det som kanskje blir satt mest i fokus.

 

og jeg tror at når emo-folk blir stemplet for å være slik, så tror jeg andre leser mellom linjene og heller ser "det er så synd på meg, jeg vil ha oppmerksomhet,jeg har det vondere enn alle andre her i verden,stakkars meg"

 

jeg vet ikke,, bare tenker høyt..

 

(jeg har teorier på alle form for stiler mennekser har tillagt seg :p ) men jeg syns ihvertfall at man skal få være den man er, om man er rocker, emo, soss, plain Jane eller average Joe.. så lenge man ikke skader noen eller seg selv!

Lenke til kommentar

Jeg ble utsatt for uprovosert vold engang for ikke så lenge siden fordi jeg var "emo". Jeg hadde på meg svart dongeribukse, converse, blå og svart hettegenser og lue. Har ingen piercings eller noe.

 

Ble nå for to timer siden kalt "jævla emo" på fest. Hadde på meg converse, brungrønn fløyelsbukse, flisgenser, skjerf og lue. Gee

Lenke til kommentar
Jeg ble utsatt for uprovosert vold engang for ikke så lenge siden fordi jeg var "emo". Jeg hadde på meg svart dongeribukse, converse, blå og svart hettegenser og lue. Har ingen piercings eller noe.

 

Ble nå for to timer siden kalt "jævla emo" på fest. Hadde på meg converse, brungrønn fløyelsbukse, flisgenser, skjerf og lue. Gee

9645922[/snapback]

 

Er du jente..? :blush:

 

:roll:

Lenke til kommentar
Jeg ble utsatt for uprovosert vold engang for ikke så lenge siden fordi jeg var "emo". Jeg hadde på meg svart dongeribukse, converse, blå og svart hettegenser og lue. Har ingen piercings eller noe.

 

Ble nå for to timer siden kalt "jævla emo" på fest. Hadde på meg converse, brungrønn fløyelsbukse, flisgenser, skjerf og lue. Gee

9645922[/snapback]

dakkar deg, skal du kutte deg selv opp nå?

Lenke til kommentar
Jeg ble utsatt for uprovosert vold engang for ikke så lenge siden fordi jeg var "emo". Jeg hadde på meg svart dongeribukse, converse, blå og svart hettegenser og lue. Har ingen piercings eller noe.

 

Ble nå for to timer siden kalt "jævla emo" på fest. Hadde på meg converse, brungrønn fløyelsbukse, flisgenser, skjerf og lue. Gee

9645922[/snapback]

 

Synes det er synd at det er slik... Jeg er såpass moden at samme hva slags sexualitet, stil eller hva som helst noen har, så godtar jeg det. Har mine meninger, men jeg skjeller ikke ut folk jeg ikke kjenner.

 

Vel noen slengte etter meg og kameraten min "Er dere homser?" pga stilen min.

Må si jeg blir en smule fornærmet... Men de det kom fra bruker helgen på å drikke hjemmebrendt og få herpes. Så jeg tenker over hvor heldig jeg er samtidig. :)

Lenke til kommentar

Andre: Siden når ble "Brage" et jentenavn?

 

2r3fo: Nei, hvorfor skal jeg det? Fordi jeg gir uttrykk for at jeg synes slik oppførsel mot andre som ikke kjøper seg rosa skjorter til 800,- og bling i øret er så idiotisk som man kan få det. Jævla trangsynte idiot. Gå å tigg penger fra den rike sossepappaen din og kjøp anal lube slik at du og den mannlige elskeren din nok en gang kan leke cowboy

Det er slike som deg som gjør at verden er et helvete for noen. Nei, ikke for meg. Jeg vet bedre.

 

Er det noe som skal kuttes er det først og fremst deg.

Lenke til kommentar
Andre: Siden når ble "Brage" et jentenavn?

 

2r3fo: Nei, hvorfor skal jeg det? Fordi jeg gir uttrykk for at jeg synes slik oppførsel mot andre som ikke kjøper seg rosa skjorter til 800,- og bling i øret er så idiotisk som man kan få det. Jævla trangsynte idiot. Gå å tigg penger fra den rike sossepappaen din og kjøp anal lube slik at du og den mannlige elskeren din nok en gang kan leke cowboy

Det er slike som deg som gjør at verden er et helvete for noen. Nei, ikke for meg. Jeg vet bedre.

 

Er det noe som skal kuttes er det først og fremst deg.

9646495[/snapback]

jeg ruller med joggebukse til 79.50, hettegenser til 200 og bling rundt halsen til 1300 så ikke kom her og kall meg soss..

 

edit: "den rike sossepappaen" min som btw aldri har hatt en ordentlig job er på avrusning, så ja, jævli soss jeg...

 

edit: emoer som går rundt og tror at verden er imot dem er grunnen til at...

Endret av 2r3fo
Lenke til kommentar

Dette handler ikke om stilen, det handler om synet på livet og hvor tragisk det er..

 

denne "åh, ingen forstår meg, buhu det er så synd på meg, jeg er den eneste som har det fært i verden og tenker bare på hvor ført jeg har det, og derfor må jeg kulle meg selv!"

 

det er det det handler om.. Kan de ikke skjønne at det sikkert er 5 milliarder mennesker i verden som sikkert har det 100 ganger værre. I steden for å klage over hvor jævlig man har det, så hvorfor ikke prøve å fikse det isteden for å sutre...

 

man lever bare EN gang, gjør det så godt som mulig.. De som er slik jeg har beskrevet over, er bare en gjeng med feiginger

Lenke til kommentar
Dette handler ikke om stilen, det handler om synet på livet og hvor tragisk det er..

 

denne "åh, ingen forstår meg, buhu det er så synd på meg, jeg er den eneste som har det fært i verden og tenker bare på hvor ført jeg har det, og derfor må jeg kulle meg selv!"

 

det er det det handler om.. Kan de ikke skjønne at det sikkert er 5 milliarder mennesker  i verden som sikkert har det 100 ganger værre. I steden for å klage over hvor jævlig man har det, så hvorfor ikke prøve å fikse det isteden for å sutre...

 

man lever bare EN gang, gjør det så godt som mulig.. De som er slik jeg har beskrevet over, er bare en gjeng med feiginger

9646616[/snapback]

 

For mange folk handler stilen om musikken også. En sub stil av punk. Jeg ser ganske rocka ut og det er slik jeg liker det. Fordi musikk er en stor del av livet for meg.

Lenke til kommentar

jeg lurer på hvorfor mange folk kler seg etter hva slags musikk stil de liker!? syns det er merkelig.. er musikk det eneste som representerer hvem "du " er?

 

jeg liker alt av musikk(fjortis-pop,bonde-fylle-drekka- musikk,deathpunk,punkrock,og alt av sjangre, unntatt klassisk og opera og jazz) :p så lenge det har en melodi i seg som funker for mine ører!

 

men jeg kler meg hverken i helsvart med svart neglakk,lilla striper i håret og lue og alt som det "mørke" som man prøver å uttrykke via tøystoff.. jeg kler meg i det som jeg synes ser fint ut! når ble klær og musikk "ett" liksom?

 

mange har sagt "oi,du SER ikke ut som at du liker sånn musikk" ?? hva faen?? Må man se ut som hva man liker å høre på? merkelig konsept egentlig..

 

Det må være en grunn til at man kler seg i "emo-klær" og det må i bunn og grunn være for oppmerksomhet.. det er nå hva jeg tror da, og tenker når jeg ser helsvart kledde folk på gata.. er bare ærlig,men åpen for andre tolkninger av det også som kanskje kan forandre hva jeg mener.. :cool:

Lenke til kommentar
jeg lurer på hvorfor mange  folk kler seg etter hva slags musikk stil de liker!? syns det er merkelig.. er musikk det eneste som representerer hvem "du " er?

 

jeg liker alt av musikk(fjortis-pop,bonde-fylle-drekka- musikk,deathpunk,punkrock,og alt av sjangre, unntatt klassisk og opera og jazz)  :p så lenge det har en melodi i seg som funker for mine ører!

 

men jeg kler meg hverken i helsvart med svart neglakk,lilla striper i håret og lue  og alt som det "mørke"  som man prøver å uttrykke via tøystoff..  jeg kler meg i det som jeg synes ser fint ut! når ble klær og musikk "ett" liksom?

 

mange har sagt "oi,du SER ikke ut som at du liker sånn musikk" ??  hva faen?? Må man se ut som hva man liker å høre på? merkelig konsept egentlig..

 

Det må være en grunn til at man kler seg i "emo-klær" og det må i bunn og grunn være for oppmerksomhet..  det er nå hva jeg tror da, og tenker når jeg ser helsvart kledde folk på gata.. er bare ærlig,men åpen for andre tolkninger av det også som kanskje kan forandre hva jeg mener..  :cool:

9648024[/snapback]

 

Jeg har hørt på Black metall (les windir, finntroll, borknagar osv) i mange år, var casual kledd i et par år. Men etter jeg begynte å kle meg veldig mørkt, har det vært veldig mye lettere å sjekke damer bl.a :). Og så ser det forbanna fett ut. Da snakker jeg black metal stilen, ikke noe skitten misfits t-sjorte og hanekam.

 

Jeg digger det, rett og slett. Og jeg digger damer med litt pynt, tatoo, piercing, svartkledd, det er alt sammen flott :), er forbanna spennende i forhold til Gjenomsnittlige jane.

 

Jeg elsker musikk og spiller el-gitar, og kommer nok til å fortsette med det i mange år så det funker bra.

Er det ikke litt kjedelig å gå kledd som alle andre? jo egentlig syntes du det, men du føler du må følge trenden. Hadde alle du kjente gått i svart hadde du gått i svart, hadde alle du kjente vært jøder hadde du vært jødisk.. that's how life goes

 

Ps: jeg syntes musikk sier veldig mye om en person.

Endret av Lafs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...