Gå til innhold

Akseptert hat og mobbing.


Anbefalte innlegg

jeg lurer på hvorfor mange folk kler seg etter hva slags musikk stil de liker!? syns det er merkelig.. er musikk det eneste som representerer hvem "du " er?

 

jeg liker alt av musikk(fjortis-pop,bonde-fylle-drekka- musikk,deathpunk,punkrock,og alt av sjangre, unntatt klassisk og opera og jazz) tongue.gif så lenge det har en melodi i seg som funker for mine ører!

 

men jeg kler meg hverken i helsvart med svart neglakk,lilla striper i håret og lue og alt som det "mørke" som man prøver å uttrykke via tøystoff.. jeg kler meg i det som jeg synes ser fint ut! når ble klær og musikk "ett" liksom?

 

mange har sagt "oi,du SER ikke ut som at du liker sånn musikk" ?? hva faen?? Må man se ut som hva man liker å høre på? merkelig konsept egentlig..

 

Det må være en grunn til at man kler seg i "emo-klær" og det må i bunn og grunn være for oppmerksomhet.. det er nå hva jeg tror da, og tenker når jeg ser helsvart kledde folk på gata.. er bare ærlig,men åpen for andre tolkninger av det også som kanskje kan forandre hva jeg mener.. cool.gif

 

 

Fortstår at du synes det er merkelig å kle seg etter musikk... Men det er utrolig mange som gjør det.

Vel, er ikke bare pga musikken. Vi som går kledd slik synes det ser pent ut samme hva andre synes. Det finnes mange jenter som kler seg "emo" også og jeg synes det er hot <3

 

Er enig med deg om musikk, jeg kan like absolutt alt hvis melodien er bra.

Men favoritt musikken min er Post-hardcore. (som Emo er en sub stil av)

Hadde jeg ikke vært fan av det hadde jeg nok ikke gått kledd i "emo klær".

(Fordi som ikke vet, Post-hardcore er en røff type rock ofte med 2 sangere og mye skriking / hvisking :p)

 

Oppmerksomhet... Jeg liker oppmerksomhet, men er helt ærlig når jeg sier at hvordan jeg kler meg har ikke noe med oppmerksomhet å gjøre. Det er som jeg sa, synes det er pent og jeg viser hva slags musikk jeg er into. Også noe jeg tenkte mye over i går er at jeg er anti mainstream... Det bare ligger i meg, blir ofte litt sur når det jeg har drevet lenge med blir kjempe populært sånn helt plutselig. Så jeg vil nok skille meg ut litt.

 

Og btw :p Hel svart er ikke et must når det gjelder emo. Har mange røde / hvite plagg jeg går i. Det er mer Goth / black metal som aldri tar i noe lyst.

Endret av JamesMichaels
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så jeg vil nok skille meg ut litt.

9650409[/snapback]

 

og du var ikke ute etter oppmerksomhet sa du?

9650446[/snapback]

 

Så hvis jeg velger å ikke gå i de "populære" klærne så er det fordi jeg vil ha oppmerksomhet? Nei, det er at jeg ikke vil se ut som alle andre. Hadde vært fint om du kan begrunne hvorfor å se annerledes ut betyr at jeg vil ha oppmerksomhet.

Endret av JamesMichaels
Lenke til kommentar
Så jeg vil nok skille meg ut litt.

9650409[/snapback]

 

og du var ikke ute etter oppmerksomhet sa du?

9650446[/snapback]

 

Så hvis jeg velger å ikke gå i de "populære" klærne så er det fordi jeg vil ha oppmerksomhet? Nei, det er at jeg ikke vil se ut som alle andre. Hadde vært fint om du kan begrunne hvorfor å se annerledes ut betyr at jeg vil ha oppmerksomhet.

9650477[/snapback]

melisma nevnte ingen ting med "populære" klær, bare att hun gikk med de klærne hun synes er fine.

Lenke til kommentar

fordi hvis du skiller deg ut så får man oppmerksomhet! ganske enkelt, og jeg tror nok at de fleste som velger å gå i klær som skiller seg ut har ett ønske om det også.. det er min teori om det!

 

og jeg mener også at alt vi gjør, er for å få oppmerksomhet fra andre til en viss grad.. klær, sminke og plastisk kirurgi er det ofte mange som sier "jeg gjør det for min egen del" og det er greit nok det! at man tror det.. men ser man nærmere på saken, så er det jo for at andre skal synes at du er fin, spesiell, mysitisk, interessant.. ja, man har sine grunner..

 

når jeg kjøper nye klær og stæsjer meg for å dra på fest, så kan det godt være at jeg kler meg i det jeg synes er fint, men det er jo i bunn og grunn for at jeg vil at andre skal synes jeg ser fin ut.. og sånn er det med alle.. hvorfor skulle vi ellers hatt pynta oss og brukt sminke osv?

 

slik tenker jeg ihvertall.. samme gjelder fin bil og stort hus osv.. bare show-off alt sammen..

Lenke til kommentar
fordi hvis du skiller deg ut så får man oppmerksomhet! ganske enkelt, og jeg tror nok at de fleste som velger å gå i klær som skiller seg ut har ett ønske om det også.. det er min teori om det!

 

og jeg mener også at alt vi gjør, er for å få oppmerksomhet fra andre til en viss grad.. klær, sminke og plastisk kirurgi er det ofte mange som sier "jeg gjør det for min egen del" og det er greit nok det! at man tror det.. men ser man nærmere på saken, så er det jo for at andre skal synes at du er fin, spesiell, mysitisk, interessant.. ja, man har sine grunner.. 

 

når jeg kjøper nye klær og stæsjer meg for å dra på fest, så kan det godt være at jeg kler meg i det jeg synes er fint, men det er jo i bunn og grunn for at jeg vil at andre skal synes jeg ser fin ut.. og sånn er det med alle..  hvorfor skulle vi ellers hatt pynta oss og brukt sminke osv?

 

slik tenker jeg ihvertall.. samme gjelder fin bil og stort hus osv.. bare show-off alt sammen..

9650539[/snapback]

 

Det er jo sant. Men slik er det med alle. Men enkelte (for eksempel ungdommer som kutter seg i armen) er ekstra spesielt ute etter det. Det er hva jeg kaller å ville ha oppmerksomhet :p

Lenke til kommentar
hva om man går med emoklær fordi man syns de er fine og ikke fordi man vil stikke seg ut...

9650555[/snapback]

 

Nettopp det jeg gjør, men også fordi jeg var lei av "vanlige" klær. Så det ble litt å stikke seg ut pga det. Men er sant som hu sier, du går jo kledd slik at andre skal synes noe spesielt om deg også. Men det er ikke mye av grunnen egentlig. Fordi jeg vet at mange synes emo stilen er kvalm og burde bli forbudt. Ikke vet jeg folks hele grunner til det, men dette har vi diskutert :p

Endret av JamesMichaels
Lenke til kommentar
hva om man går med emoklær fordi man syns de er fine og ikke fordi man vil stikke seg ut...

9650555[/snapback]

 

 

ja,kan godt være noen gjør det også,og virkelig tror på dette, men ubevisst tror jeg at man kler seg for andres oppmerksomhet uansett.. man kan jo synes noe er fint for det, og man vil gjerne at andre skal se hva du synes er fint.. ellers hadde man bare gått med de klærne hjemme.. mener jeg da..

Lenke til kommentar
hva om man går med emoklær fordi man syns de er fine og ikke fordi man vil stikke seg ut...

9650555[/snapback]

 

 

ja,kan godt være noen gjør det også,og virkelig tror på dette, men ubevisst tror jeg at man kler seg for andres oppmerksomhet uansett.. man kan jo synes noe er fint for det, og man vil gjerne at andre skal se hva du synes er fint.. ellers hadde man bare gått med de klærne hjemme.. mener jeg da..

9650611[/snapback]

 

Du har gode poeng, men alt varierer jo fra person til person. Uansett, på tide med en god gammeldags hyttetur. Ser dere senere folkens :tease:

Lenke til kommentar
hva om man går med emoklær fordi man syns de er fine og ikke fordi man vil stikke seg ut...

9650555[/snapback]

 

 

ja,kan godt være noen gjør det også,og virkelig tror på dette, men ubevisst tror jeg at man kler seg for andres oppmerksomhet uansett.. man kan jo synes noe er fint for det, og man vil gjerne at andre skal se hva du synes er fint.. ellers hadde man bare gått med de klærne hjemme.. mener jeg da..

9650611[/snapback]

 

Det samme gjelder for alle som bruker klær :p. uansett klestil. Du shopper og finner en fin topp fordi du syntes at andre skal syntes du er fin

Lenke til kommentar
Det samme gjelder for alle som bruker klær :p

9654179[/snapback]

 

Det er jo sant. Men slik er det med alle.

9650572[/snapback]

 

ja, er det jeg sa jo.. det gjelder alle! :)

 

når jeg kjøper nye klær og stæsjer meg for å dra på fest, så kan det godt være at jeg kler meg i det jeg synes er fint, men det er jo i bunn og grunn for at jeg vil at andre skal synes jeg ser fin ut.. og sånn er det med alle..    hvorfor skulle vi ellers hatt pynta oss og brukt sminke osv?

9650539[/snapback]

Lenke til kommentar
fordi emo klær ser toalt hærpa ut.. du er ut som et lik før det prøver å ta selvmord

 

vet du hva som ser totalt herpa ut?

Gutter i rosa og lyseblått med lipgloss. Ser dem hver dag og jeg holder på å spy, helt seriøst.

Som sagt: Litt svartkledd = mannemann.

Mellomting = ok

Oslo vest kant stilen (merk lyseblå, rosa, pannebånd, lipgloss) = gay

 

så her er det ganske motsatt, black er kult og annet blir dissa :p

Lenke til kommentar

jeg vet ikke hvorfor, men jeg synes at når folk "kjører" en helt gjennomført stil, som feks emo, punk,sosseklump,raddis osv.. så syns jeg det blir så innmari åpenlyst at man "spiller for galleriet".. tror kanskje jeg aldri skjønte den greia med å utrykke hvem man er gjennom tøystoff og klær.. jeg syns det er ganske merkelig, men det er nå min mening..

Lenke til kommentar
jeg vet ikke hvorfor, men jeg synes at når folk "kjører" en helt gjennomført stil, som feks emo, punk,sosseklump,raddis osv.. så syns jeg det blir så innmari åpenlyst at man "spiller for galleriet".. tror kanskje jeg aldri skjønte den greia med å utrykke hvem man er gjennom tøystoff og klær.. jeg syns det er ganske merkelig, men det er nå min mening..

 

Det å kle seg gjennomsnittlig er en måte å utrykke at man er "gjennomsnitlig".

Jeg ser på det å kle seg gjennomsnittlig som en måte å utrykke seg på lik linje med noe annet,

 

Du går i butikken og ungår å kjøpe den svarte t-sjorta med favoritt bandet ditt på, for å virke mer gjennomsnittlig med en blå t sjorte og dermed spiller for galleriet

 

Enig? :)

Endret av Lafs
Lenke til kommentar
Det å kle seg gjennomsnittlig er en måte å utrykke at man er "gjennomsnitlig".

Jeg ser på det å kle seg gjennomsnittlig som en måte å utrykke seg på lik linje med noe annet,

 

Du går i butikken og ungår å kjøpe den svarte t-sjorta med favoritt bandet ditt på, for å virke mer gjennomsnittlig med en blå t sjorte

 

 

som sagt, jeg synes det er merkelig at klær skal utrykke hvem man er som person.. og det å kle seg i en spesiell stil, eller en gjennomført stil, viser meg at man er veldig opptatt av å vise hvem man er, man skiller seg jo ut.. og jeg kjøper favoritt skjorta mi med bandet på.. men jeg kjøper ikke lua,buksa og skoa.. da blir det for mye av det gode.. synes jeg da.. og som jeg har sagt før, så kler vi oss for alle andre, hele gjengen.. det er nå min mening om det!

 

syns bare vi mennesker er noen rare vesener som har gjort klær om til en så stor greie.. selvom jeg skjønner grunnen bak det da.. det er vel fordi det er kun klærna og utseende man ser først, før alt annet som denne personen har å tilby,,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...