Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skifte ut minne eller hovedkort?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nå i lengre tid hatt store problemer med blåskjerm og mistenker at hovedkortet er synderen.

 

Har jo lest på dette forumet at dette kortet hadde mange barnesykdommer ,men at det har blitt bedre etterhvert.

 

Men mistenker også minne kan ha konflikt med HK.

 

Jeg har lest rundt litt om at en kan lese av hva blåskjermen skyldes,men har ikke helt skjønt hvordan dette fungerer.

 

Kan noen forklare hvordan en gjør det?

 

Burde jeg skifte ut HK eller minne?

 

Komponentene er som følger :

Asus A8N-SLI Premium nForce4 SLI S-939

OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Jeg har nå i lengre tid hatt store problemer med blåskjerm og mistenker at hovedkortet er synderen.

 

Har jo lest på dette forumet at dette kortet hadde mange barnesykdommer ,men at det har blitt bedre etterhvert.

 

Men mistenker også minne kan ha konflikt med HK.

 

Jeg har lest rundt litt om at en kan lese av hva blåskjermen skyldes,men har ikke helt skjønt hvordan dette fungerer.

 

Kan noen forklare hvordan en gjør det?

 

Burde jeg skifte ut HK eller minne?

 

Komponentene er som følger :

Asus A8N-SLI Premium nForce4 SLI S-939

OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

9621107[/snapback]

 

Hei, hadde faktisk samme oppsett som deg for et år tilbake eler noe slikt. Hva sier feilmeldingen på blåskjermen? og når kommer blåskjermen? Du kan jo eventuelt gå inn på kontrollpanel, administor verktøy og "event wiever". Husker ikke hva alt heter på Norsk ;) Og gi meg en feilkode. 0x00000?

Jeg ville anbefalt deg å avisntalere nvidia driveren til det ene ingraverte nettverkskortet. Bare for å teste, denne gjorde mye ugang for meg. Hvis ikke har vi jo mem test for å teste rammen, http://www.memtest86.com/.

 

-Christoffer

Lenke til kommentar
Jeg ville anbefalt deg å avisntalere nvidia driveren til det ene ingraverte nettverkskortet. Bare for å teste, denne gjorde mye ugang for meg.

 

-Christoffer

 

 

Tusen takk for godt tips. Det var søren meg Nvidia som gjorde at det ble blåskjerm. :thumbup:

 

 

 

Takk igjen.

 

mvh Futurama :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...