GÃ¥ til innhold

Lyd fra keyboard til PC - ikke midi.

loathsome

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Hva er enkleste måte å få lyd fra et keyboard->pc via. en "big-jacK"? (ikke mini-jack, men det som er litt større :p)

Keyboardet har midi-utgang, men det er ikke relevant i dette tilfellet :)

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overgang fra "bigjack" til minijack også inn i den blå inngangen på hovedkortet (inn inngangen) til nød inn i den rosa hvsi du ikke har linje inn.

Skrevet (endret)

Det er bare snakk om en liten overgang. Den får du i de fleste butikker som selger instrumenter eller stereoanlegg etc., fra 20 kroner og oppover.

Edit: Skal du spille fra keyboard rett inn i et standard lydkort så spiller det nesten ingen rolle hva du kjøper nei. Kvalitetsforskjellen er minimal mellom en billig og en dyr overgang og det oppsettet blir uansett ikke hi-fi.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • 10 mÃ¥neder senere...
Skrevet

Sorry for bump men jeg lurte på en ting.

Er det noen som kan gi meg en step-by-step guide til å koble keyboard til pc via jack-mini jack overgang?

Skrevet

Step by step:

1- Koble overgangen fra stor jack til liten jack på den ene enden av kabelen

2- Sett den store pluggen inn i utgangen på keyboardet

3- Sett den lille jackpluggen (overgangen) inn i line- inn på PC-en

Verre enn det er det ikke.

Skrevet (endret)

Vi prøvde dette hos en venn og det gikk egentlig greit, men han har litt problemer med delayen.

Har hørt at det er noe med DMA buffer size, men jeg veit ikke helt hvordan jeg fikser på dette.

Er det i windows eller et annet program stiller på dette?

Bruker Cubase studio 4/Guitar pro

Edit: det er fikset. no need for å svare. Takk for all hjelp :)

Endret av privinius
Skrevet (endret)

Nei, det vil vrenge noe horribelt, fordi en synth eller gitar har line level signal, og mic-inngangen er beregnet på det mye lavere mic-level signalet.

Du må nok skaffe deg et litt bedre lydkort, smurf. Det blir litt som å stappe en unge tilbake opp i mora. Du trenger et lydkort med egen LINE IN. Det har alle de nyere soundblaster-kortene, bl.a.

Litt dyrere lydkort som er beregnet på musikkproduksjon har analoge innganger, i vanlig jack-kabel størrelse. Men de er det andre firmaer som spesialiserer seg på, f.eks. M-audio og Terratec. Er ingen problemer med lyd i spill uansett.

En MIDI-kabel overfører ingen lyd whatsoever, bare koder for hvilken tangent du har trykket ned på keyboardet, eller 0-127 verdier når du skrur på knotter.

Endret av Bytex
Skrevet

Ah, var det jeg tenkte meg.

Skaffer meg en M-Box og Pro Tools LE om et par uker, holder det, eller skal jeg fikse et eksternt lydkort også, samtidig? :p

Altså, et fra Creative e.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...