Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har et lite spørsmål;

Når byttet Rainbow navn fra Ritchie Blackmore's Rainbow til bare Rainbow, og tilbake?

Har hatt en liten diskusjon med en venn om dette.

Jeg mener de het Ritchie Blackmore's Rainbow på første plata, men byttet navn til Rainbow på plate nr. 2

Men min venn mener de het Ritchie Blackmore's Rainbow frem til Blackmore ditchet Rainbow for å joine Purple.

Men jeg trodde Blackmore var med på alle albumene?

Hva stemmer?

 

Beklager rotete post.

Lenke til kommentar
Rainbow var 100% Blackmore sitt band og det har aldri skjedd noe uten Blackmore.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Rainbow_(band)

 

Men vet du når de byttet navn?

 

Rainbow var 100% Blackmore sitt band og det har aldri skjedd noe uten Blackmore.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Rainbow_(band)

Det er forferdelig fucked up riktignok. Snakk om harry musikk.

 

edit:

Eller blander jeg med et av de andre bandene til Blackmore nå? Med bare sånn middelalderfløytemig og drit?

Det er det nye. Blackmore's Night.

Syntes det er ganske stilig, jeg. :)

Endret av Osecia
Lenke til kommentar

Rainbow er 200% forskjellig fra Blackmore's Night (middelalderfløytedriten din).

 

Rainbow er skikkelig classic rock med hammond-orgel og minimoog-soloer. Den beste perioden deres var mens Dio var vokalist på slutten av 70-tallet. De kan sammenlignes med Led Zep/Deep Purple på mange plan.

 

Her f.eks.

 

Eller kongerockeren Kill the King (starter rundt 1:40 sek)

 

 

Litt artig at Blackmore var nesten prikk lik Geezer Butler på den tida, når man vet at Dio gikk til Black Sabbath etterpå.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ellers har man jo den ultrakommerse hiten Since you've been Gone som "alle" har hørt. Dette var vel den eneste megahiten de hadde med Graham Bonnett på vokal i 1979. Så kom David Coverdale fra Led Zeppelin inn og tok dem videre inn i 80-tallet før han starta Whitesnake for fullt. Joe Lynn Turner (Malmsteen m.fl), Ian Gillan (Deep Purple), vokalistene de har hatt gjennom tidene er som en "who's who of rock vocalists".

 

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...