Gå til innhold

Funksjoner blir borte i WinXP Pro!


Rusmusa

Anbefalte innlegg

Har et ganske irriterende problem for tiden som jeg ikke har klart å løse ennå.

 

For en tid siden oppdaget jeg at jeg ikke kunne få opp egenskaper for mappene lengre, dvs. at jeg f.eks. ikke kan endre skrivebeskyttels på dem. Om jeg høyreklikker på en mappe og velger Egenskaper står maskinen å tenker et kort øyeblikk, for så å gjøre ingenting?

 

Nå ser det ut som samme problemet har rammet Systemgjennoprettingen, det skjer nå det samme der om jeg prøver å starte den.

Mulig feilen finnes i flere Win funksjoner, men har ikke brukt/oppdaget disse ennå.

 

Har installert alle oppdateringer på WinUpdate, kan det være noen av disse som inneholder en bugg?

 

Noen som vet hva dette er, eller har samme problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har vert ute for det samme et par ganger. Det var etter at jeg hadde tweaket og rotet rundt i registeret en stund, eller at jeg har installert/kjørt diverse tweake proggs og/eller andre "optimaliserings" proggs.

 

En god regel : IKKE gjør dét.

 

Kan tenke meg at hvis du prøver å starte help and support center skjer det samme...

 

Har ikke funnet noen annen løsning enn å avinstallere alle mistenkte proggs, for så å reinstallere windows, og ene gangen funket det bare etter en clean install :(

 

Du kan håpe at det finnes en annen løsning, det gjør jeg óg, men hvis ikke blir det nok en god time med reinstall :)

 

Men det er jo bare gøy det vel :lol:

 

btw: kan hende du kan få noen svar på windows.no

Lenke til kommentar
Har et ganske irriterende problem for tiden som jeg ikke har klart å løse ennå.

 

For en tid siden oppdaget jeg at jeg ikke kunne få opp egenskaper for mappene lengre, dvs. at jeg f.eks. ikke kan endre skrivebeskyttels på dem. Om jeg høyreklikker på en mappe og velger Egenskaper står maskinen å tenker et kort øyeblikk, for så å gjøre ingenting?

 

Det er kanskje ikke dette som er problemet?

 

Se Microsoft Windows XP

Lenke til kommentar

 

Prøv www.windows.no :p

 

 

Jepp! Bare synd at det er like lite å hente i Windows delen av forumet, sikker en del av de samme personene som er der også. :wink:

 

For øvrig blir nok XP puttet i skuffa et års tid og Win2k innstalert igjen, om reinstalasjon er eneste alternativ..

Det burde vært en lov mot salg halvferdige opperativsystem!

Lenke til kommentar
"]jeg har vert ute for det samme et par ganger. Det var etter at jeg hadde tweaket og rotet rundt i registeret en stund, eller at jeg har installert/kjørt diverse tweake proggs og/eller andre "optimaliserings" proggs.

 

En god regel : IKKE gjør dét.

 

....eller, for de som faktisk vet hva de driver med: GJØR DET! Er bare en måte å den suppa til mikkesoft til å kverne rundt på.... Men for all del, du må skjønne hva du gjør på.... Ellers vil jeg anbefale deg å formatere. Du har sikkert hatt samme installasjon i mer enn en uke, og da er det på tide med dunfriskt registry osv.

Lenke til kommentar

Hei!

Stemmer det Rasmusa at du ikke får startet "Hjelp og Support"? Det samme problemet fikk jeg da jeg brukte ett program som skal rydde opp i registeret mitt. Det heter registry Medical. Det fjernet 4 av de nøkklene som jeg måtte ha for å kjøre "Hjelp og Support" og "Fjernhjelp" osv. Har de nøkklene i en reg-fil her jeg kan sende deg hvis du vil!

Lenke til kommentar

Hvorfor bruker ikke de unge kjekke gutta gjenopprettingsprogram. Windows er Windows, feil kommer og feil går IKKE ( i alle fall ikke av seg selv). Når noe begynner å oppføre seg merkelig, smiler jeg bare, starter Norton Ghost og er oppe igjen etter tjue minutter med friskt operativsystem.

Lenke til kommentar
Hei!

Stemmer det Rasmusa at du ikke får startet "Hjelp og Support"? Det samme problemet fikk jeg da jeg brukte ett program som skal rydde opp i registeret mitt. Det heter registry Medical. Det fjernet 4 av de nøkklene som jeg måtte ha for å kjøre "Hjelp og Support" og "Fjernhjelp" osv. Har de nøkklene i en reg-fil her jeg kan sende deg hvis du vil!

 

Var samme typen progg som kuket til xp hos meg og.

 

BTW: opplevde ikke at jeg fikk noe igjen for å gjøre det heller...

 

Sitat fra simenp :

 

"....eller, for de som faktisk vet hva de driver med: GJØR DET! Er bare en måte å den suppa til mikkesoft til å kverne rundt på.... Men for all del, du må skjønne hva du gjør på.... Ellers vil jeg anbefale deg å formatere. Du har sikkert hatt samme installasjon i mer enn en uke, og da er det på tide med dunfriskt registry osv."

 

Det er sant at du kan tyne MYE mer ut av xp ved å tweake litt, men som du sa, VET HVA DU GJØR, og ikke bruk reg "cleanup" proggs, de bare roter ting til. + ikke installer alle mulige små "smarte" proggs som skal gjøre maskinen din SÅ mye bedre, for registeret ditt ender opp med å bli gigantisk og de avinstallerer seg aldri helt skikkelig.

 

Jeg har lært meg det the hard way :oops:

 

Men selvfølgelig tweaker jeg os'et mitt, bare nå går det stabil og flott + har mer performance enn noensinne :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...