Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor lenge har jeg gratis tannlege?

V-by

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hoy.

Hvor lenge har jeg krav på gratis tannlege?

Er det til du fyller 18, eller kan du være nitten? Har messom hørt begge deler...

Hvis jeg må betale, er det noen muligheter for rabatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratis i offentlig fram til og med året du fyller 18. Fram til og med året du fyller 20 har du rett til 75% rabatt i det offentlige.

Skrevet
Gratis i offentlig fram til og med året du fyller 18. Fram til og med året du fyller 20 har du rett til 75% rabatt i det offentlige.

9599261[/snapback]

Konge!

Har et hull, og var redd jeg måtte ut med en formue for det :p

Skrevet
Man må vel betale når man begynner å gå til skikkelige tannleger, ikke disse skoletannlegene. Har ikke peiling, men har ikke hørt om gratis tannlege til man er 18-19 år.

9599253[/snapback]

De såkalte skoletannlegene er tannpleiere så vidt jeg vet.

Skrevet
Man må vel betale når man begynner å gå til skikkelige tannleger, ikke disse skoletannlegene. Har ikke peiling, men har ikke hørt om gratis tannlege til man er 18-19 år.

9599253[/snapback]

9603421[/snapback]

En tannlege er som regel en tannlege, altså en med tannlegeutdanning... ;)

Skrevet

Et annet tips er om du skal i militæret ;) Da får du alt gratis, fikk trukket 4 visdomstenner der (måtte delvis opereres\skjæres ut), noe som hadde kostet meg minst 4000,- ellers. Endel tannleger har studentrabatt, eks i Tr.H.

Skrevet

9603421[/snapback]

Hvor har du det fra? En kompis av meg er tannlege og han jobber delvis som skoletannlege. Relativt mye en tannpleier ikke kan gjøre.

Skrevet
Virker som det kommer litt ann på hvor i landet det er.

Men skoletannlegen min var en tannlege, og ingen tannpleier.

9609118[/snapback]

Som sagt, en skoletannlege er tannlege, ikke tannpleier. Begge er likevel en del av skoletannhelsetjenesten.

• 3 uker senere...
Skrevet

Finnes det noen måter å få tannlege regninga billigere enn med 75% rabatt?

har fryktelig dårlig råd om dagen, og skulle helst ha hatt det billigst/gratis mulig :p

Skrevet

Fengsel er uaktuellt pga visse årsaker :p

Forsvaret er også utelukket, da de ikke vil ha meg...

Sosialen, der har jeg ikke krav på noe...

Skrevet

Er vel ingen forskjell på f.eks private tannleger og tannleger som jobber i det offentlige med å behandle skolebarn. De begge er odontologer med samme utdanning.

Et annet tips til de som skal i militæret er å mase til dere tannlegebesøk i militæret. Det er nemlig gratis, og det var flere i troppen min som tok en stor-oppussing på Forsvarets regning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...