12kenn1 Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 Hei Kabinettet mitt har en dør som er knukket, og der satt på bryteren. Så etter at bryteren gikk i stykker gjorde jeg det dummeste, og koble den til viftestyringa. Etter at jeg hadde skrudd på PC-en noen ganger, så skjedde det store, den ville ikke slå seg på. Da må det vel ha noe å gjøre med at det kom 12 volt inn på hovedkortet, fordi det skal det jo egentlig ikke. Har funnet ut av at Psu`en må være i orden, da sikringen er ok og at det lyser et grønt lys på hovedkortet. Hva er det som kan være galt? Kan det Være mer enn hovedkortet? Har prøvd å ta ut alt annet som ram, skjermkort og hdd. Håper på svar.
-Shark- Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 Merkelig. HVis hk lyser grønt skal det være i orden da. CPU sitter ordentlig fast?
12kenn1 Skrevet 28. september 2007 Forfatter Skrevet 28. september 2007 Tror det Grønne lyset lyser hele tiden, er bare det lyset. Ja cpuen sikker godt fast. Jeg hadde PC-en på, så slo jeg den av, men når jeg skrudde den på så gidde den et lite tegn til å starte men då dauet den bare. Kan det ha noe med at det kom 12 volt inn i power ledningene som er til på knappen?
keramikklampe Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 Ting å prøve er: Resett BIOS Koble fra alt untatt CPU RAM og PSU Prøve med en ny PSU Prøve med kun en eller den andre RAM brikken Prøve med en annen CPU Men mest sannsynlig så virker det som HK er tatt kvelden ja..
12kenn1 Skrevet 28. september 2007 Forfatter Skrevet 28. september 2007 Nå må jeg i hverrtfall prøve en annen psu. Fikk jammen svidd av litt av håret Skrudde den opp og hørte en liten gnistre lyd, og akuratt i det jeg skulle ta på den så kom det et sinnsykt smell, og alle sikringene + jorddeilbryteren gikk.
-Shark- Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 Nå må jeg i hverrtfall prøve en annen psu. Fikk jammen svidd av litt av håret Skrudde den opp og hørte en liten gnistre lyd, og akuratt i det jeg skulle ta på den så kom det et sinnsykt smell, og alle sikringene + jorddeilbryteren gikk. 9595574[/snapback] skrudde opp hva da?
_sindre_ Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 Skrudde du opp strømforsyningen mens den var på og tilkoblet strøm?
12kenn1 Skrevet 28. september 2007 Forfatter Skrevet 28. september 2007 Nei, nei. skrudde den opp uten strøm, så satte jeg i kontakten for å se om den funket, så smalt det.
_sindre_ Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 (endret) hehe, begynte å lure.. Men da tror jeg vi kan konkludere med at du trenger ny strømforsyning vertfall, hvis denne gikk til himmels.. Endret 28. september 2007 av _sindre_
12kenn1 Skrevet 28. september 2007 Forfatter Skrevet 28. september 2007 Hehe :!: Ja, må nok ha ny, men vet ikke helt om jeg my ha nytt hovedkort...
12kenn1 Skrevet 28. september 2007 Forfatter Skrevet 28. september 2007 Men er det vanelig at det kommer en sånn durelyd fra strømforsyningen?
_sindre_ Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 Ulyder fra strømforsyninger er ikke normalt nei. Det skal hvertfall ikke være slik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå