Reklame Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 Da jeg startet dataen, gikk det bare noen sekunder etter at "windows log on" skjermen kom frem, før maskinen bare restartet seg. Når dette problemet vedvarte, tenkte jeg at jeg skulle reinnstalere Windows. Men et stykke inni innstalasjonen, slår bare maskinen seg helt av! Hva kan dette være?
endrebjo Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 Hvilken modul laster når den slår seg av? Jeg hadde et hovedkort en gang som restartet når den skulle laste disk-modulen (ATA-bla-bla) under installasjonen. Det viste seg at disk-kontrolleren på HK'et var gåen.
Reklame Skrevet 28. september 2007 Forfatter Skrevet 28. september 2007 Hvilken modul laster når den slår seg av?Jeg hadde et hovedkort en gang som restartet når den skulle laste disk-modulen (ATA-bla-bla) under installasjonen. Det viste seg at disk-kontrolleren på HK'et var gåen. 9594122[/snapback] jaha?
endrebjo Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 Når installasjonen av Windows XP laster, står navnet navnet på modulen nederst på skjermen. Hvis du sitter og følger med, kan du se hvilken modul som laster sist før den slår seg av. Så kan du prøve det flere ganger og se om den slår seg av på samme plassen hver gang.
Syar-2003 Skrevet 28. september 2007 Skrevet 28. september 2007 (endret) Men et stykke inni innstalasjonen, slår bare maskinen seg helt av! Dette er normalt tegn på PSU som overbelastes og at overstrøms beskyttelsen i den trer inn. (altså hvis den bare slår seg helt av) Hvis den kun restarter seg kan man mistenke minne inkompabilitet , drivere og slike ting. Endret 28. september 2007 av syar2003
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå