Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc slår seg av under innstalasjon av Windows.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg startet dataen, gikk det bare noen sekunder etter at "windows log on" skjermen kom frem, før maskinen bare restartet seg. Når dette problemet vedvarte, tenkte jeg at jeg skulle reinnstalere Windows. Men et stykke inni innstalasjonen, slår bare maskinen seg helt av!

Hva kan dette være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken modul laster når den slår seg av?

Jeg hadde et hovedkort en gang som restartet når den skulle laste disk-modulen (ATA-bla-bla) under installasjonen. Det viste seg at disk-kontrolleren på HK'et var gåen.

Skrevet
Hvilken modul laster når den slår seg av?

Jeg hadde et hovedkort en gang som restartet når den skulle laste disk-modulen (ATA-bla-bla) under installasjonen. Det viste seg at disk-kontrolleren på HK'et var gåen.

9594122[/snapback]

jaha?

Skrevet

Når installasjonen av Windows XP laster, står navnet navnet på modulen nederst på skjermen. Hvis du sitter og følger med, kan du se hvilken modul som laster sist før den slår seg av.

Så kan du prøve det flere ganger og se om den slår seg av på samme plassen hver gang.

Skrevet (endret)
Men et stykke inni innstalasjonen, slår bare maskinen seg helt av!

Dette er normalt tegn på PSU som overbelastes og at overstrøms beskyttelsen i den trer inn.

(altså hvis den bare slår seg helt av)

Hvis den kun restarter seg kan man mistenke minne inkompabilitet , drivere og slike ting.

Endret av syar2003

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...