Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3Com3c855 og Nokia adslmodem 5112


Anbefalte innlegg

Fikk 3com- ruteren i dag og har konfigurert den som manualen tilsier.

Kobler den til eth1 på modem og to maskiner i ruter. Alle led blinker som de skal men jeg kommer meg ikke på nett. Har definert ruter som tildeler av dyn. ipnummer på LAN (DH...) og at tilkobling er PPPo.... Jeg har ikke laget noen ny tilkobling da manualen sier at det er bare å koble opp gjennom adressering til www...... Er dette korrekt. Har nå koblet maskinene direkte til adslmodemet igjen og alt er som før (koble opp en og en maskin).

 

Håper at det er noen som kan gi meg en hjelpende hånd da jeg ønsker å bruke ruteren som nå bare henger til pynt.

 

mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk 3com- ruteren i dag og har konfigurert den som manualen tilsier.

Kobler den til eth1 på modem og to maskiner i ruter. Alle led blinker som de skal men jeg kommer meg ikke på nett. Har definert ruter som tildeler av dyn. ipnummer på LAN (DH...) og at tilkobling er PPPo.... Jeg har ikke laget noen ny tilkobling da manualen sier at det er bare å koble opp gjennom adressering til www...... Er dette korrekt. Har nå koblet maskinene direkte til adslmodemet igjen og alt er som før (koble opp en og en maskin).

 

Håper at det er noen som kan gi meg en hjelpende hånd da jeg ønsker å bruke ruteren som nå bare henger til pynt.

 

mvh

 

Har du husket @online.no etter brukernavnet og at nettkortet skal motta IP automatisk?

Lenke til kommentar
Det jeg mener er at i win2000 var det ikke nødvendig å skrive brukernavnet fullt ut med @xxxxx noe en må i XP. Det var noen i dette forum som mente at en måtte lage en ny bredbåndstilkobling for ruterbruk. Er dette riktig?

 

Nja, det er jo en wizzard i XP men det er jo ikke nødvendig og bruke den.

Det skal være med @online.no i påloggingen i routeren, du har vel satt opp dette på routeren?

Lenke til kommentar

Det som fungerer er Kaza fildelingsprogram, den kobler seg opp og laster ned som den skal. Så snart jeg vil bruke IE, vil den ikke vise noen ting og gir feilmelding om at sidene ikke er tilgjengelige. Heller ikke mMirc kan brukes med feilmelding "cannot resolve server"

 

Jeg har disablet Firewall.

 

Er det ruteren som ikke fungerer/ blokkerer porter???

Lenke til kommentar
Det som fungerer er Kaza fildelingsprogram, den kobler seg opp og laster ned som den skal. Så snart jeg vil bruke IE, vil den ikke vise noen ting og gir feilmelding om at sidene ikke er tilgjengelige. Heller ikke mMirc kan brukes med feilmelding "cannot resolve server"

 

Jeg har disablet Firewall.

 

Er det ruteren som ikke fungerer/ blokkerer porter???

 

Du får brukt Kazaa, men ikke IE? Snålt, det burde være omvendt...

Lenke til kommentar
Det som fungerer er Kaza fildelingsprogram, den kobler seg opp og laster ned som den skal. Så snart jeg vil bruke IE, vil den ikke vise noen ting og gir feilmelding om at sidene ikke er tilgjengelige. Heller ikke mMirc kan brukes med feilmelding "cannot resolve server"

 

Jeg har disablet Firewall.

 

Er det ruteren som ikke fungerer/ blokkerer porter???

 

 

Sett opp proxyen til Telenor i Ie, dette er et vanligt problem med Telenor ADSL.

Mot mIRC kan det hende du må åpne port 113 for ident.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...