Gå til innhold

Angrerett på bærbar PC som er tatt i bruk?


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en ferdigkonfigurert bærbar "pakkePC" hos MPX.no. Maskinen det gjelder er denne:

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=82709

 

Problemet er at det er sinnsykt vanskelig visst ikke umulig å finne divere som fungerer optimalt for skjermkortet, og jeg har nå brukt nok tid på dette. Nvidia har ikke gitt ut noe offesielt, så man må bruke drivere som er laget av "privatpersoner". Disse finner ikke skjermkortet mitt (noe av grunnen er at det er mobile edition som står i disse PCene, altså 8400M GS ikke 8400 GS), så jeg blir bare oppgitt. PC-en fungerer ikke til mitt bruk per dags dato og de spillene jeg spiller enda spesifikasjonene tilsier at den skal klare de mer enn fint.

 

Jeg ringte MPX og forklarte situasjonen. De sa at angrerett ikke var mulig hvis PC-en var tatt i bruk!? Stemmer dette?

 

De sa jeg kunne sende inn en vanlig returforespørsel via siden Deres, så var det _mulig_ jeg fikk godkjent en eller annen form for retur.

 

Før jeg gjør noe mer skal jeg ringe Acer og høre litt, men jeg vil gjerne ha avklart dette med angrerett både for denne saken og framtidige kjøp av (bærbar) PC.

 

På forhånd takk!

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vis maskinen har vært deg i hende i mindre en 14 dager så har du full rett til å angre kjøpet uten å oppgi grunn til selger.

 

åssen skal du få testet maskinen uten å bruke den? angreretten er der jo fordi du skal kunne teste noe du kjøper via nettet etter du har mottatt det. kan ikke huske at det står noe spesielt om PC-er og bundlet software der.

Lenke til kommentar

Det var det jeg også sa, men dama på support sa hun jobbet med dette daglig og om det kom en PC i retur på angrerett som var tatt i bruk ville denne bli avvist... så jeg burde være ganske sikker i min sak før jeg eventuelt går videre med dette hvis jeg velger å returnere den på angrerett. PC-en blei mottatt her om dagen, så det har langt ifra gått 14 dager. Det opplyste jeg henne også om.

Lenke til kommentar
Det var det jeg også sa, men dama på support sa hun jobbet med dette daglig og om det kom en PC i retur på angrerett som var tatt i bruk ville denne bli avvist... så jeg burde være ganske sikker i min sak før jeg eventuelt går videre med dette hvis jeg velger å returnere den på angrerett. PC-en blei mottatt her om dagen, så det har langt ifra gått 14 dager. Det opplyste jeg henne også om.

9591744[/snapback]

den dama vet ikke hva ho snakker om.

 

*edit* har du fått med et angrerettsskjema? hvis ikke så har du vel 1 måneds angrerett. det er vel 6 måneder vis du ikke har blitt informert om det i det hele tatt. men kan vær jeg roter nå :p

Endret av stich_it
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvis du har kjøpt en pc uten operativsystem og installert noe på den må den jo leveres i samme stand hvertfall - det vil si med tom harddisk.

Er det mulig når man har lagt inn et operativsystem å fjerne det helt uten og legge inn noe nytt?

9659315[/snapback]

ja, du kan foreksempel slette partisjoner ved bruk av xp installasjons cd, og det er vel mulig å få tak i parisjonsprogrammer som booter fra cd som kan slette/formatere partisjoner...

Lenke til kommentar
Denne tråden kan sikkert klargjøre en del ting:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=843209

 

Riktig,jeg sitter bla med bekreftelse på at de i den tråden har snudd og denne tråder er jo nøyaktig det samme.

Vil annbefale trådstarter å ta en tlf til MPX og vise til nettop dette, for nå må det være grenser.

Nok en gang FY MPX

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jeg skal avvente å lese hva MPX skriver i sin forventede oppklaringspost. Jeg ønsker som sagt i den andre tråden ikke å angre lengre etter å ha funnet ut hva feilen egentlig er. Det er kort sagt et samarbeidsproblem mellom Nvidia (skjermkort) og Microsoft (Vista) som etter all sannsynlighet blir fikset.

 

Men uansett, jeg er fortsatt like forbanna på slike bedrifter som ikke kan jobben sin. Dette er så relevant for å drive en slik butikk at jeg blir kvalm når en kundebehandler forteller meg at hun har rett på at det er ingen angrerett og ferdig med det. Jeg har kjøpt noen bærbare på MPX gjennom tidene, og muligens blir denne den siste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...