Gå til innhold

P5K Premium - Problemtråden


repaguy

Anbefalte innlegg

Jeg ville valgt et annet kort. Men det er jo heller ikke noe i veien for å levere tilbake kortet hvis du ikke får det til å fungere? Jeg har testet 7 forskjellige disker nå på mitt, fra 120 til 750gb, samsung, seagate og wd. Uten lykke. Men det er opp til deg, og hvor god tid du har til å evt. vente..

Endret av repaguy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk lucky og repaguy.

 

Abitkortet så ganske kurant ut, men så vidt jeg kunne se av prisguiden så finnes det ikke på netshop, hvor jeg er avhengig av å gjøre innkjøpene mine denne gangen.

 

Tanken har også streifet innom blitz-kortet (ddr2-versjonen).

Er samme problemet med disker gjeldende der?

Og har det plass til en scythe ninja-kjøler?

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt et annet kort. Men det er jo heller ikke noe i veien for å levere tilbake kortet hvis du ikke får det til å fungere? Jeg har testet 7 forskjellige disker nå på mitt, fra 120 til 750gb, samsung, seagate og wd. Uten lykke. Men det er opp til deg, og hvor god tid du har til å evt. vente..

9619411[/snapback]

 

Hva legger du til grunn for å ville velge et annet kort?

Lenke til kommentar
Jeg har 6 samsung 500 gb disker, og ingen problemer på mitt p5k deluxe Bios 0501

9619839[/snapback]

Fordi det er såpass mange som har problemer med premium kortet..KUN derfor..Som jeg sa, kortet er det det ikke noe i veien med så lenge det fungerer, da er det en av de beste i klassen...Derimot har du ikke tid til å evt. vente på ny bios osv. vill jeg si det lønner seg å velge et annet kort..Det er er rimelig mange som har den feilen på premium kortet, så det er ikke akkurat en liten feil..

Endret av repaguy
Lenke til kommentar

noen her som har bios 0304??

ifølge noen personer på newegg.com så er det folk som har fått kjøpt p5k premium med bios 0304.

Ps. bios skulle komme ut senest idag, men noen ny bios er ikke å se på hjemmesidene deres. tror nok at dette er en hardware feil siden vi ikke har fått ny bios enda.... :(

Endret av Yahoo
Lenke til kommentar

Takker.

 

Gjorde en del research i går på det kortet, og jeg finner bare gode ord om det.

Det står tilogmed på kompatibilitetslisten til Scythe Ninja, så da får kjøleren jeg skal bestille plass også.

 

Når man ser bort i fra godord fra anmeldelser og tester, så mangler jeg egentlig konkrete brukererfaringer om kortet.

 

For p5k-kortet fikk jo også hinsides med skryt og anbefalinger før jeg ble kjent med svakheten ifb harddisker.

Lenke til kommentar
Hvilket kort snakker du om? Problemkortet vårt, eller gigabytekortet jeg nevnte?

 

Har en E6850 selv i bestilling, så dette kan bli bra når jeg får pakken i posten :)

9662443[/snapback]

Jeg hadde ikke tid til å vente, så bestilte meg et GA-P35-DQ6, fungerer utmerket! Godt valg..Har likevell fortsatt Premium kortet mitt, men kommer det ikke snart en løsning på problemet kommer jeg til å returnere hele "dritten".

Men er mye rev1.0 ute å går på DQ6 hovedkortene, der passer ikke hvilken som helst kjøler..

Endret av repaguy
Lenke til kommentar
Hvilket kort snakker du om? Problemkortet vårt, eller gigabytekortet jeg nevnte?

 

Har en E6850 selv i bestilling, så dette kan bli bra når jeg får pakken i posten :)

9662443[/snapback]

Jeg hadde ikke tid til å vente, så bestilte meg et GA-P35-DQ6, fungerer utmerket! Godt valg..Har likevell fortsatt Premium kortet mitt, men kommer det ikke snart en løsning på problemet kommer jeg til å returnere hele "dritten".

Men er mye rev1.0 ute å går på DQ6 hovedkortene, der passer ikke hvilken som helst kjøler..

9662470[/snapback]

 

 

Hm.

Kan man nevne i kommentarfeltet til en nettbutikk at man ikke skal ha rev1.0?

Går det an å se på esken hvilken revisjon det er?

 

Det er vel kanskje ikke noe fare uansett, for jeg skal ikke overklokke noe.

Boxed kjøler fungerer jo uansett til jeg finner en annen stor en som passer.

Lenke til kommentar
Ja, jeg fikk rev. 1.0, og det står på utsiden av pakken.

 

 

Jeg også.

 

Det ser ut til at scythe ninja passer.

Har ikke fått prøvd skikkelig fordi amentio glemte å sende meg cpu'en. Men når jeg plasserer kjøleren løst oppå cpusocketen så har den ca 1mm klaring til kjøleribbene mot sørsiden av kortet.

 

Kommer tilbake med full rapport og bilder når jeg får bygget det opp.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...