Gå til innhold

P5K Premium - Problemtråden


repaguy

Anbefalte innlegg

Ettersom det er så mange som opplever problemer med SATA/RAID på dette hovedkortet, måtte jeg nesten lage en egen tråd.

 

Selv har jeg testet:

 

WD 2x500GB (RAID-mode) Feiler/henger seg under installasjon, vista x64/x86

WD 2x500GB (IDE-mode) Feiler/henger seg under installasjon, vista x64/x86

WD 1x320GB Feiler/henger seg under installasjon, vista x64/x86

SG 1x250GB Installert Vista x86, fungerer for øyeblikket, tester dette videre

 

Det ventes en BIOS upgrade, men ingen vet når den kommer og om det eventuelt hjelper noe..

 

Kommer tilbake med mer info.

Endret av repaguy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var et hovedkort jeg hadde sett meg ut til min oppgradering, men etter å ha funnet ut om disse problemene vil jeg holde meg langt unna til ting eventuelt har blitt fikset. Relativt håpløst av en så stor hovedkortprodusent å han en slik fundemental feil på et high end-hovedkort. Ganske merkelig at dette ikke har blitt fikset fortere, også.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Samsung 400GB Sata = OK

Samsung 250GB Sata = OK

Samsung 200GB IDE = OK

Samsung 80GB Sata = OK

 

Samsung 500GB Sata = Problem

 

Dette er diskene jeg har brukt siden jeg har fått ny maskinen min. Sjekk tidligere tråd.

 

Med 500GB disken fikk jeg problemer med bluescreen i Vista X64, XP x64 og i vanlig Vista. Sammen med treg kopiering og "loss" av data ved kopiering tilbake til andre disker.

 

Har lagt inn annmeldelse på komplett.no, og håper folk legger merke til dette, for det er for svakt at på et high-end kort fra Asus i p35 serien, skal man forvente at man får det man betaler for. Altså kvalitet og stabilitet. Og det skal i alle fall ikke være problem med kjente diskleverandører som Samsung og Western Digital.

Lenke til kommentar

Jeg har sett på diverse forum verden over, og på ASUS-forumet at Premium 5- kortet er skikkelig befengt med mange feil - ikke bare relatert til diskstørrelse og SATA- kontrolleren, men haugevis av andre ting også. Egentlig klinka jeg til og kjøpte dette kortet selv under "Eksplosiv tirsdag" hos Netshop, men ordren min sto åpen så pass lenge at jeg begynte å titte rundt etter info om dette HK'et, og da så jeg all elendigheten. Så Gudskjelov fikk jeg endret ordren min slik at jeg fikk bestilt et Gigabyte P35 HK istedet.

Lenke til kommentar

Klagekoret på asusforumet minner meg A8N serien til Asus.Var selv borti Premium og 32 kortet i den serien.Kan ikke si jeg hadde et eneste problem med disse.

 

Nå har jeg brukt et P5K Premium noen uker og er meget godt fornøyd.Jeg har en Seagate 320 og har ikke hatt problem.Klokker bra gjør det også :)

 

Det virker som 500gb disker sliter i dette kortet.Gjelder det kun Vista og XP x64,eller XP x32 også?

Lenke til kommentar

hei hei,

opplever samme problem på mitt p5k hovedkort, venter som en gal på en brukbar BIOS oppdatering.

 

det er uholdbart av asus at de ikke gidder å gjøre noe med problemet, spesielt med et så dyrt high end kort som p5k premium.

 

kommer det ikke oppdatering i løpet av neste uke, så kommer jeg til å kjøpe en pci-e basert controller. JEG ER LEI AV Å VENTE!!

 

en ting er jeg ganske sikker på, jeg kommer ALDRI til å kjøpe et #=¤&!" ASUS kort igjen.

 

"Asus: no.1 in quality and services"

kan ikke noe annet enn å le :!:

 

ps: heter trådstarter "j0rgen" på asus forumet?

Endret av Yahoo
Lenke til kommentar
hei hei,

opplever samme problem på mitt p5k hovedkort, venter som en gal på en brukbar BIOS oppdatering.

 

det er uholdbart av asus at de ikke gidder å gjøre noe med problemet, spesielt med et så dyrt high end kort som p5k premium.

 

kommer det ikke oppdatering i løpet av neste uke, så kommer jeg til å kjøpe en pci-e basert controller. JEG ER LEI AV Å VENTE!!

 

en ting er jeg ganske sikker på, jeg kommer ALDRI til å kjøpe et #=¤&!" ASUS kort igjen.

 

"Asus: no.1 in quality and services"

kan ikke noe annet enn å le :!:

 

ps: heter trådstarter "j0rgen" på asus forumet?

9591979[/snapback]

 

Ok, skal vi nå slenge dritt om et selskap fordi du har én dårlig erfaring? DU får meg til å le.. Asus lager knallbra utstyr, og hvis du leser i denne tråden og andre, så er det langt fra alle som sliter. Jeg har hatt både P5K Deluxe og P5K Premium; har ikke slitt med noen av kortene.

Lenke til kommentar

grunnen til at jeg ikke skal kjøpe et asus produkt igjen er fordi asus nekter å ta ansvar når de først klarer å produsere et kort med feil på. feilen på p5k premium har vært kjent i lang tid uten at asus har kommet med noen utalelse. dette er etter min mening altfor dårlig.....

(og ja, de har faktisk vært klar over problemet)

 

et så stort selskap som asus kan ikke bare ha gode produkter, de må også ha god support. de må høre på hva forbrukerne har å si!!

 

 

elf_man: grunnen til at du ikke sliter er fordi du har seagate ( min seagate fungerer også med p5k premium) og fordi du har en harddisk som er under 500Gb (er den sata2?). har du prøvd med en samsung eller wd som er sata2 og over 500Gb?? det er da helvete bryter løs.. ellers er jeg enig med deg, asus lager gode produkt...

Endret av Yahoo
Lenke til kommentar
<snip snip>

en ting er jeg ganske sikker på, jeg kommer ALDRI til å kjøpe et #=¤&!" ASUS kort igjen.

 

"Asus: no.1 in quality and services"

kan ikke noe annet enn å le :!:

 

ps: heter trådstarter "j0rgen" på asus forumet?

9591979[/snapback]

 

Så Asus er latterlig pga. at de har hatt uflaks med et par hovedkortserier? (A8N og P5K), herlig. Da bør jeg vel hive de FIRE asus korta jeg har i bruk uten problemer da, i tilfelle det plutselig oppstår et problem som selvfølgelig kommer av at Asus suger?

 

Ta heller en titt på MSI du, de har vel hatt sin andel med råtne kortserier, eller Abit som først nå begynner å stable seg skikkelig på beina igjen etter en hel haug med semiråtne kort. (IP35 kortet skal visst være bra)

 

(Til orientering: Jeg har A7N8X-E DLX, P5W DHD, P5WDG2WS og P5K-VM i bruk per i dag, alle fungerer prikkfritt. Maskinen som er basert på A7N8X-E kortet er den mest stabile maskinen jeg har hatt noen gang, utrolig men sant :tease: )

Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte at Abit IP35 Pro er et knallkort,men det er Asus P5K Premium også :) Jeg forstår selvsagt frustrasjonen til de med store samsung disker,men ifølge ryktene er Asus igang med ny bios for å rette på problemet.

 

Jeg var fullstendig klar over problemet da jeg bestilte premium kortet.Det jeg vil frem til er at det alltid lønner seg å lese tester og brukererfaringer før en går til innkjøp av hardware.Da slipper en å oppleve slike nedturer.

Lenke til kommentar

Enig.. Jeg er veldig fornøyd med P5WDHD bortsett fra at det ikke klokker så sykt bra, men det plager meg ikke stort.

 

Det største plusset med P5WDHD tror jeg faktisk er at alle vifter kan styres i speedfan, og at man har mulighet for dolby digital enkoding på onboard-lydkortet..

Lenke til kommentar
Nå viste det seg at ordren min av et P5k Premium wifi/ap ble litt fubar, så jeg må bestille på nytt.

 

Så, med alle de belyste problemene med store disker etc, og jeg som altså har 3-4 500gb disker liggende klar, bør jeg bestille et annet kort?

 

I så fall, hvilket kort anbefaler dere?

9618150[/snapback]

 

Dette kortet kan jeg anbefale ut av egen erfaring.Knall layout,stabilt og meget brukervennlig (Uguru,clear cmos på bakpanel) for å nevne noe.Også en meget god klokker.Abit har virkelig kommet seg i det siste.

 

Eneste negative må være vcore spenningsdropp,men hvilke kort har ikke det?Dette gjelder på høy spenning under load.Asus har jo voltage Damper som motvirker dette på noen kort i PK5 serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...