Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Replikere BIOS ? - ASUS P5KC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først sannheten. Jeg er lat... og mot bedre viten har jeg da (forsøkt) å flashe BIOS på mitt ASUS P5KC med EZ Flash fra .. u might have guessed: Vista 64bit

og det gikk jo ikke så bra.

Siden jeg er lat, så kjøpte jeg et nytt P5KC og flytet BIOS brikken fra den over på det HK som hadde defekt BIOS. Da slapp jeg å måtte skur ut og bytte hele HK. Lagt litt jobb i å arrangere kabler etc...

Det fungerte perfekt, men jeg har altså et nytt P5KC med defekt BIOS.

Mitt spørsmål er altså: Om jeg setter den defekte BIOSen direkte oppå den som fungerer, slik at "beina" kommer i god kontakt med "beina" til den gode brikken, kan jeg da flashe begge?

Normalt ville jeg ha bootet opp med diskett, og når POST var ferdig og alt var klart til flashing, ville jeg satt den "døde" brikken tilbake i HK for flashing. Funket i gamle dager. Nå var jeg var litt for hardhent når jeg skiftet BIOS brikke i første omgang, så beina tåler trolig ikke "stresset" en gang til, så jeg vil ikke ta ut den gode BIOS brikken igjen...

Jeg vil nødig ende opp med to defekte HK.... men dette er mer spennende enn å bare få RMA på et.

Knut Helberg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja, jeg ville prøvd den gode gamle metoden jeg da. Mene du kan jo bare la chippen ligge løst oppå, og flashe den ødelagte etter at du har løftet den som sitter helt løst vekk. Vil tro at det skulle fungere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...