Gå til innhold

wow eller rock, farlig uansett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt som smaker eller gjør godt er mer eller mindre vanedannende. Dette er nesten alt en trenger å vite for å unngå å miste styringen og kontrollen, og dataspill er selvsagt ikke et unntak.

 

Dersom du tror at du på noen som helst måte er "spesiell" og mindre tilbøyelig for å bli "hektet" på noe som er vanedannende tar du mest sannsynlig feil og befinner deg i risikosonen.

Lenke til kommentar

Er så lett å analysere sånne svake mennesker som han der. Han ble lei wow, la opp og nå er han bitter for at han har lovet foreldre og kjæreste at han på tro og ære aldri skal starte med spillet igjen. Et løfte som på tiden antagelig var oppriktig ment, men ikke fordi han ville prioritere familie, venner og sosialliv, men rett og slett fordi han var lei wow.

 

Det er klart at denne personen har ikke evne til å styre sitt eget liv på en fornuftig måte, men likevel skal han altså påta seg en formynderrolle over resten av oss. Trenger vel ikke nevne ordet dobbelmoral engang. Han skriver en artikkel som han sender til dagbladet for å "beskytte sin fetter, som ennå er i barneskolen" fra å ha det morsomt. Minner om en tørrlagt alkoholiker som ikke tåler å være i nærheten av andre som nyter alkohol, uten å falle av vannvogna. Eller en kristen moralist som ser fanden og brennende kors i alt som de ikke selv greier å kontrollere. Så skal resten av samfunnet måtte skjermes fra ting som kun enkeltindivider har problemer med.

 

Sier bare lykke til med å oppnå deres perfekte liv. Ring meg når dere har stifta 3-barns familien, bygget millionhytta, kjøpt yatchen, har Volvo XC90 og kembo gassgrill på altanen. Når dere spør hva jeg gjør kommer jeg antagelig til å si noe sånt som: "Vi holder på å drepe Kil'Jaden, det er tamt rått!!"

Endret av Ripsta
Lenke til kommentar
Er så lett å analysere sånne svake mennesker som han der. Han ble lei wow, la opp og nå er han bitter for at han har lovet foreldre og kjæreste at han på tro og ære aldri skal starte med spillet igjen. Et løfte som på tiden antagelig var oppriktig ment, men ikke fordi han ville prioritere familie, venner og sosialliv, men rett og slett fordi han var lei wow.

 

Det er klart at denne personen har ikke evne til å styre sitt eget liv på en fornuftig måte, men likevel skal han altså påta seg en formynderrolle over resten av oss. Trenger vel ikke nevne ordet dobbelmoral engang. Han skriver en artikkel som han sender til dagbladet for å "beskytte sin fetter, som ennå er i barneskolen" fra å ha det morsomt. Minner om en tørrlagt alkoholiker som ikke tåler å være i nærheten av andre som nyter alkohol, uten å falle av vannvogna. Eller en kristen moralist som ser fanden og brennende kors i alt som de ikke selv greier å kontrollere. Så skal resten av samfunnet måtte skjermes fra ting som kun enkeltindivider har problemer med.

 

Sier bare lykke til med å oppnå deres perfekte liv. Ring meg når dere har stifta 3-barns familien, bygget millionhytta, kjøpt yatchen, har Volvo XC90 og kembo gassgrill på altanen. Når dere spør hva jeg gjør kommer jeg antagelig til å si noe sånt som: "Vi holder på å drepe Kil'Jaden, det er tamt rått!!"

9585177[/snapback]

 

Herlig inlegg ;)

Lenke til kommentar

etter og ha blitt ferdig på jobb så orker jeg ikke og møte flere folk. får nok av det "sosiale" der. så da er det herlig og logge inn på wow og henge der noen timer for og slappe av.

 

hvem bryr seg egentig? hvergang det kommer noe nytt som blir populært så kommer det folk som mener at det er farlig. som rock.spilling osv, nesten alt det vi unge liker for og si det sånn

Endret av Arba
Lenke til kommentar

Folk har jo forskjellige meninger om hva som er sosialt for hver og enkelt. For en som liker å spille wow mye, er vel det sosialt nok. Man prater jo med de man spiller med og drar på fester med dem en gang i blant.

Andre som aldri har vært interessert i data generelt, er mye mer ute med folk enn datagenerasjonen er.

 

Slutt å bry dere med hva andre gjør med livet sitt! (Til en viss grad)

Bry deg heller om ditt eget praktfulle og sosiale liv!

 

This is what I love, and can't stop lovin'.

Get wasted at partys, from 9 till 7 in the morning.

I live for the music, rollin' blunts, feelin' high, gettin' loaded

- or take some pills and go to La La Land.

Spendin' all my money on dope and extreme high price tickets.

But in the end, it's all worth it.

I like to live in my own world. Fuck regular life! Fuck the '9-to-5' job!

I'm totally enjoyin' every moment, every hour, every minute.

Thats what I do at fridays and saturdays. Why should I take life so seriously?

I just want to do, what I like to do! Be far from reality, 'cause I can't stand society!

It's my own world, I just want to hear the music.

 

I think the whole system fucking sucks.

everybody's working their fucking ass up during the week,

getting totally fucking stressed out - So what's wrong, and what's right?

I live for the weekend, I live for hardstyles, I live for hardstyle baby!

 

Come on! Let's go!

 

La nå folk få leve livet sitt som de vil i en viss grad da!

Endret av bjorshol
Lenke til kommentar

Hvorfor bry dere om hva andre mener? Om noen mener jeg kaster bort livet mitt på WoW, så skal da de få lov til å mene det. Det gjør ikke saken mer "sann" for å si det sånn. Jeg mener heller de har et problem som må rakke ned på andre de tydlig mener ikke er sosiale. Jeg har aldri vært sosial som en i tråden her tidligere mener; har ikke en million venner jeg skal besøke i "fritida", jeg spiller ikke fotball og kunne ikke tenke meg å gå på en konsert. Noen vil nok kalle dette et tragisk liv, og det er det jo fra deres ståsted. Det som er poenget her er at JEG synes dette er flott, og koser meg stort med det. Så får heller de som drikker gift (les. alkohol), denger hverandre helseløse og drived med gjengvoldtekt drive med sitt mens jeg sitter her, skader ikke en levende sjel og driver med mitt.

Lenke til kommentar
Hvorfor bry dere om hva andre mener? Om noen mener jeg kaster bort livet mitt på WoW, så skal da de få lov til å mene det. Det gjør ikke saken mer "sann" for å si det sånn. Jeg mener heller de har et problem som må rakke ned på andre de tydlig mener ikke er sosiale. Jeg har aldri vært sosial som en i tråden her tidligere mener; har ikke en million venner jeg skal besøke i "fritida", jeg spiller ikke fotball og kunne ikke tenke meg å gå på en konsert. Noen vil nok kalle dette et tragisk liv, og det er det jo fra deres ståsted. Det som er poenget her er at JEG synes dette er flott, og koser meg stort med det. Så får heller de som drikker gift (les. alkohol), denger hverandre helseløse og drived med gjengvoldtekt drive med sitt mens jeg sitter her, skader ikke en levende sjel og driver med mitt.

9586299[/snapback]

 

Amen!

Lenke til kommentar

På samme måte som vi drikker "gift" (Opsann, hva skal jeg si, er vell like helsefarlig å drikke 2.5 liter cola i uken, spise masse snop og sitte på ræva og spille), banker hverandre hele tiden, siden alle som drikker, ja de sloss som bare pokker, og etter det har du rett, da går vi og voldtar noen lekre blondiner.

 

Mens dere som sitter på wow, ja dere er bare noen feite, ekkle kvisete bleikinger.

 

Jeg er enig med det du sier, lat folk få gjøre akkurat som dem vil, har dem det gøy, ja så er det det livet handler om. Jeg skal ikke komme med fordommer, det oppom her er bare for å illustrere hvor jævla teit det du skrev på slutten av innlegget ditt var.

Lenke til kommentar
Så får heller de som drikker gift (les. alkohol), denger hverandre helseløse og drived med gjengvoldtekt drive med sitt mens jeg sitter her, skader ikke en levende sjel og driver med mitt.

 

Hvis du leser litt nærmere genetex, så sier han DE som gjør ..., han sier ikke at du gjør det. Det er sikkert mange som drikker masse, banker opp andre og herjer på. Om du føler deg truffet, sier det kanskje litt om deg? Dette handler ikke om at alle som drikker er noen monstre, men noen gjør nok det.

 

DU derimot, overgeneraliserer som ville h*lvete.

 

"Mens dere som sitter på wow, ja dere er bare noen feite, ekkle kvisete bleikinger."

 

Her påstår du at alle som spiller wow, oppfører seg og er på denne måten. Enkelte er vel kanskje slik, men det er vel heller mindretallet. De fleste som spiller spillet gjør det nok på siden av mye annet sosialt.

 

Enig i det som sies om at folk skal bry seg om sitt, og la andre drive på med det de ønsker. Unntaket her er om du har venner eller familie som fortaper seg i et spill eller noe, og forsømmer andre deler av livet sitt (jobb, skole, familie, venner osv). Da BØR man bry seg og snakke med ham om det. Men å bry seg om hva totalt fremmede gjør med tiden sin er relativt poengløst...

Lenke til kommentar
I starten ble det ikke så mye tid til spilling på grunn av skole, jobb og kjæreste, men etterhvert skiftet jeg skole, og dermed var jeg ferdig i jobben. Plutselig hadde jeg tid til å spille mye mer. Istedenfor å lese på lekser, øve på prøver og drive med fysiske aktiviteter, befant jeg meg som regel i fantasiverdenen Azeroth.

 

Så istedenfor å gjøre kjedelige ting så spiller han et bra spill, ikke noe nytt her. Vi har folk som er slik med cs, de skulker skolen for å dra hjem for å spille cs. Det skjer i alle mulige spill, du velger om du vil droppe et par timer fra tysken for å spille hjemme, lett valg.

 

Etter dette så skjer det vi alle har opplevd, du joiner flere folk som spiller det samme spillet, blir kjent med dem og blir mer aktiv i spillet. Det er her du må ta valget om du vil roe ned på spillingen for å gjøre det bra på skolen, eller om du bare vil drite i alt for å henge med folkene i spillet. Denne gutten valgte tydeligvis det siste. Her burde foreldrene tatt ansvar for ungen sin, men som de fleste foreldre nå til dags er de fløtepuser.

 

ETTERHVERT GIKK jeg over til et «hardcore-guild», og dette førte til enda mer «raiding».

Han velger selv dette, hvis han ikke ville joine en hardcore guild så hadde han ikke trengt det, han visste hva de gjorde, og hva det krevdes av han. Når som helst kunne han slutte, men han ville ikke det, ikke vet jeg hvorfor, siden jeg ikke kjenner han.

 

I «The Burning Crusade» fikk jeg oppleve Karazhan, Gruul’s Lair, Mag’s Lair, Sephrentshire Caverns og The Tempest Keep. Det vil si, fem av de sju «endgame»-områdene, mye mer enn den jevne spiller vil få se.

Så han joinet guilden for samme grunn som alle andre, mer e-peen ingame. Jo mer han raidet jo mer e-peen fikk han, pga gear og guild status.

 

Jeg råder foreldre, kjærester og venner til å ta dette opp med de som spiller «WoW». Spørre dem om det er verdt det? Om det er verdt å kaste bort en så stor del av livet sitt? Om det er verdt å spolere skolegang og jobb?

Han burde råde foreldrene til å ta dette opp med alle barna som spiller online spill, fordi det skjer like mye der. Joiner man en cs clan som tar ting seriøst ender du lett opp med å spille fra da skolen slutter til langt på natta, hver eneste dag for å øve på taccs.

 

Den der historien er den samme hos alle sammen, de tester spillet, finner det underholdende, så tar de valget om å bare drite i den kjedelige skolen for å spille spillet, de oppdager at de får mer e-peen jo mer de spiller, så de har ikke lyst til å stoppe. Når de da skal stoppe så finner de ut at livet suger så de fortsetter bare å spille, og når de endelig går lei spillet pga det er så pokkers ensformig så ser de at livet egentlig ikke sugde, det var bare de som trodde at det sugde fordi de ikke hadde mye "e-peen" irl.

Lenke til kommentar
Så får heller de som drikker gift (les. alkohol), denger hverandre helseløse og drived med gjengvoldtekt drive med sitt mens jeg sitter her, skader ikke en levende sjel og driver med mitt.

 

Hvis du leser litt nærmere genetex, så sier han DE som gjør ..., han sier ikke at du gjør det. Det er sikkert mange som drikker masse, banker opp andre og herjer på. Om du føler deg truffet, sier det kanskje litt om deg? Dette handler ikke om at alle som drikker er noen monstre, men noen gjør nok det.

 

DU derimot, overgeneraliserer som ville h*lvete.

 

"Mens dere som sitter på wow, ja dere er bare noen feite, ekkle kvisete bleikinger."

 

Her påstår du at alle som spiller wow, oppfører seg og er på denne måten. Enkelte er vel kanskje slik, men det er vel heller mindretallet. De fleste som spiller spillet gjør det nok på siden av mye annet sosialt.

 

Enig i det som sies om at folk skal bry seg om sitt, og la andre drive på med det de ønsker. Unntaket her er om du har venner eller familie som fortaper seg i et spill eller noe, og forsømmer andre deler av livet sitt (jobb, skole, familie, venner osv). Da BØR man bry seg og snakke med ham om det. Men å bry seg om hva totalt fremmede gjør med tiden sin er relativt poengløst...

9587094[/snapback]

 

Ta å les posten min en gang til før du skal svare meg, det jeg sa om wow spillere sa jeg var et eksempel. Han sier de som drikker ja, jeg tok det der som om at han mente at svært mange som drikker, bare lager ett helvete. Selvsagt, om han mente 2 promille av de som drikker, ja da tok jeg feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...