Gå til innhold

recovery prog til tom harddisk.


rmacvest

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Min søster fikk en ny pc med vista på. da fikk min smarte svorger ide'n om å sette gamle harddisken hennes med bilder og slik i en ekstern harddiskkabinett. og kjøre den på vista.

 

så kom problemet, det er INGEN ting på disken lenger. nå har jeg prøvd med flere av de gratise programmen og getdataback for fat og ntfs. men jeg får ingen ting opp. den jeg skal sette igang nå er noe som het pandora.

 

Er det noe bedre recovery tools, dere kan gi meg hint om??

 

 

På forhånd takk

rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den ble blank etter min svoger innstallerte vista. jeg har prøvd å legge den til i vista, xp og linux. uten noe treff kun melding om at disken må formateres. og nå har jeg testet flere gratis prog som jeg har funnet på div hjemmesider og blad, som skulle være gode. men ingen finner ikke et eneste bilde på disken. er det noen andre programmer som kan prøves?

eller neste da er å sende den inn til IBAS(var det ikke det det het?)

Lenke til kommentar
her  disken etter dskprobe.exe

9613985[/snapback]

 

 

 

Ok det var riktig det her. Det er sector0.

 

Det jeg ser fra sector0, er at du har en 120GB disk, en partition, den er activ, file system er NTFS , den er partitionert med diskpart 4.0 eller noe, men den er intialisert av Vista og dermed har MBR code compatibelt med Vista.

 

Men disken er ikke partitionert under Vista.

For å forstå mer trenger:

 

å lese sector63 , sector69 og sector234436544. Du skriver tall 63 på starting sector---lagre denne som sector63---ta bilde av den.

Gjør det samme igjen men du skriver 69 og etter på 234436544

(alle sectorene som blir lagret som *.dsk file, kan limes tilbake på disken når man finner det nødvendig. For at en disk skal fungerer MÅ det finnes sector0 og sector63. Det er der man ofte får problemer.)

 

 

Vedlegger bilde med forklaring for starting sector og Number of sectors.

Med å skrive et stor tall i Number of sectors, vil gi deg mulighet å bla gjennom disken uten å skrive hver gang. Nyttig når du skal prøve å finne noe men du hvet ikke hvor den er.

 

post-90860-1191265070_thumb.jpg

Endret av wiberos
Lenke til kommentar
jo PS!!

 

Fikk høre at det har vært flere partisjoner på disken å!

 

Da er det vel bare å hoppe i grava med HD!

avliven på stedet!

 

 

Eller kanskje bruke partisjon magic og slette alt av partisjoner og søke da?

 

hmm vet ikke lenger jeg!!

9658295[/snapback]

 

 

Dere har utført både partitionering og formatering på disken, noe som krever mye mer fra dere for å søke rehab via dskprobe.

 

At det var flerre partitioner på disken kan være gunstig.

 

Du kan derfor prøve å søke for info (partitioner) med å bruke http://www.cgsecurity.org/testdisk-6.8.win.zip.

 

Ekstakt--og dobbelt klikk på Testdisk_win.exe som du finner i win folder.

Du vil finne ut hvordan den fungerer og om den klarer å finner de partitioner som du hadde.

(Samtidig at der er underlig å ikke finne filene med andre recovery progs)

 

(desto mer du formatere og forandrer på disken, desto vanskelig det blir å finne tilbake det du hadde. Husk alltid, at å fjerne en parttion fra en disk, er ikke skadelig. Å formatere derimot er ikke noe lurt når du skal finne info, uansett hva enkelte menner og har erfart med det)

Lenke til kommentar

Hei

 

Da har jeg testet dette programmet!!

 

Men jeg får opp en feilmelding:

 

Warning: incorrect number of heads/cylinder 255 (NTFS) != 240 (HDD)

 

 

Hva kan dette bety ??

 

Er det det som kanskje er feil, kanskje hd en gåen. men det kommer ikke noen lyd fra den og jeg ja sjekket den me WDs eget HD test prog!!

Lenke til kommentar
ennå får jeg feilmelding om at det er 240 head pr cylin.. og ikke 255

 

 

Jeg skal prøve meg på testdisk nå jeg og, fordi det er da ikke riktig. Mulig at det kan settes manuelt til 255 (bios greie her tror jeg, oppgir feil disk)---kommer tilbake .....

 

 

Starte testdisk og gå helt til meny med ...analyse-advanced--geometry. Her skal du taste enter og gå til "heads"

 

Skrive 255 der og gå til Ok.

 

Nå kan du prøve å analysere igjen.

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...