Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan vinne tilbake kona?


Gjest Veggli_69

Anbefalte innlegg

Gjest Veggli_69

Har akkurat sittet og skrevet en lang historie om bakgrunnen for problemene jeg og kona har kommet opp i, men tror ikke det egentlig er så interessant så jeg kutter det ned til kortversjonen:

Gift i mange år, to barn i barnehage, kona har vært utro med en annen mann og blitt forelsket i han. Jeg har tilgitt utroskapet, men hun sliter med å velge da hun sier hun elsker meg veldig mye men har fått følelser for den andre som hun ikke klarer å slå fra seg. Hun har bestemt seg for å satse på oss og har prøvd å fortelle han det men hun blir rundsnakket og sjarmert av han igjen... Jeg har prøvd å være så forståelsesfull og forsiktig jeg kan for ikke å skremme henne unna meg, men har samtidig forstått at hun egentlig vil at jeg skal kjempe for å få henne tilbake. Tror hun vil at jeg skal være litt mere MANN...

 

Altså: Det er håp for forholdet vårt, men det holder ikke bare at jeg forteller henne hvor mye jeg elsker henne. Mange bekymringer i hverdagen med ikke altfor romslig økonomi og barn og hus og hjem bidrar ikke til å gjøre situasjonen enklere, men noe må jeg jo ta meg til!

 

Vi snakker endel om det, men jeg tror vi må gjøre noen ting sammen for at hun skal slutte å tenke på han andre og samtidig finne tilbake til den mannen hun giftet seg med..

 

Tanker? :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første som falt meg inn, var en skikkelig het kveld (hvis du skjønner hva jeg mener). Det forutsetter at dere begge er nokså intr. i sex, og du er god i senga.

 

Det andre var å snakke med "den andre mannen". Dette krever mot og selvbeherskelse. Men av ren og skjær naivitet tror jeg at mennesker aldri har lyst til å såre hverandre, hvis de kan unngå det. Nå høres dette litt dumt ut; men hvorfor ikke spørre ham om han ikke kan la deg og kona være i fred?

 

Det tredje er å fysisk hindre ham i å være i kontakt med kona di, eller hindre hun i å være i kontakt med han. Selv om dette ikke anbefales.

 

Hadde egentlig vært fint med langversjonen, siden vi da hadde fått større overblikk over saken =)

Lenke til kommentar

Jeg kjenner meg igjen, og vet hvordan du har det.

Jeg var i et lignende forhold der hun elsket meg, men ble forelsket i en annen.

Jeg prøvde, men det var ikke så mye jeg kunne gjøre, hun trappet ned kontakten med meg, og fikk mer kontakt med den hun er forelsket i enda.

 

Du er endel eldre enn meg, men for meg er et forhold som varer i 7 måneder en god stund.

 

 

--

 

Dere har jo barn sammen, og det kan jo være litt probematisk.

Men jeg synes det er rart at hun elsker deg samtidlig som hun har vært utro.

Lenke til kommentar

Det er en vanskelig situasjon du har kommet opp i her, er vanskelig for noen som ikke har vært i samme situasjon å uttale seg.

 

En ting jeg stusser litt på er at etter at hun har sagt hun vil satse på dere, så blir hun rundsnakket av han andre. Jeg ville jo tro at det mest effektive for å komme tilbake til deg ville være å kutte all kontakt til den andre mannen og slik ikke gi ham mulighet til å sjarmere seg inn igjen. Dersom hun er innstilt på å få ting til å virke igjen mellom dere hadde jeg trodd du kunne "kreve" at hun brøt kontakt med ham. For å stille spørsmålet slik: Hvilken grunn har hun til å ta kontakt med ham dersom hun er intillt på å prøve å få deres forhold til å fungere. Det erjo bare å leke med ilden i så tilfelle.

Lenke til kommentar

 

 

Det første som falt meg inn, var en skikkelig het kveld (hvis du skjønner hva jeg mener). Det forutsetter at dere begge er nokså intr. i sex, og du er god i senga.

Det andre var å snakke med "den andre mannen". Dette krever mot og selvbeherskelse. Men av ren og skjær naivitet tror jeg at mennesker aldri har lyst til å såre hverandre, hvis de kan unngå det. Nå høres dette litt dumt ut; men hvorfor ikke spørre ham om han ikke kan la deg og kona være i fred?

Det tredje er å fysisk hindre ham i å være i kontakt med kona di, eller hindre hun i å være i kontakt med han. Selv om dette ikke anbefales.

Hadde egentlig vært fint med langversjonen, siden vi da hadde fått større overblikk over saken =)

9579755[/snapback]


Vi skværa på en måte opp med god sex (? hva vet jeg) nylig, og det tror jeg tente en liten gnist..

Jeg har vel sagt at jeg ikke vil vite hvem den andre er, så foreløpig har jeg ikke lyst til å snakke med han..

 

Dere har jo barn sammen, og det kan jo være litt probematisk.
Men jeg synes det er rart at hun elsker deg samtidlig som hun har vært utro.

9579769[/snapback]


Ja barna er en stor faktor oppi det hele, men jeg håper ikke hun evt. velger meg bare pga barna. Jeg vil jo at hun skal elske meg også..

Vanskelig å forklare hva jeg føler vedr. utroskapsbiten oppi dette, men jeg kan forstå at slikt kan skje. Selv har jeg aldri vært utro, men jeg vet jo hvor uendelig godt det føles om noen viser interesse for en! Jeg ser på dette mest som et tegn på at ikke alt er helt som det bør i forholdet vårt, og det er jeg innstilt på å jobbe med. Det største problemet nå er at hun faktisk forelsket seg i han karen etter "litt moro"/ trøst?....

Jeg tror faktisk på henne når hun sier hun elsker meg, og jeg tror egentlig at det er andre ting som er problemet. Jeg tror hun syns livet med to små barn som krever mye, masse praktiske hensyn, en mann som nok ikke er flink nok til å stelle hjemme... rolleyes.gif , mindre sosiale happenings enn tidligere osv. er tungt å leve og ble fristet da muligheten bød seg.
Lenke til kommentar
Gjest Veggli_69
For å stille spørsmålet slik: Hvilken grunn har hun til å ta kontakt med ham dersom hun er intillt på å prøve å få deres forhold til å fungere. Det erjo bare å leke med ilden i så tilfelle.

9579784[/snapback]

Det har seg visst i tillegg slik at hun har blitt en del i et trekantdrama på den kanten også, da hans forhold gikk i vasken da hun fant ut om kona mi.... Tror hun derfor har meget dårlig samvittighet overfor han også... Hun ga han forhåpninger og han ender opp med ingen. Litt av en farse?.. :cool: Dessuten startet det hele med at hun fant en veldig god venn i han og hadde visst ingen intensjoner om noe mer før han gjorde et fremstøt. Hun ønsker sikkert i det minste å skilles som venner, men det viser seg vanskelig når han ikke vil gi slipp på henne.

Jeg burde nok sette hardt mot hardt i den saken, men er (sikkert altfor) varsom for ikke å ende opp i en krangel nå. Hun er jo ganske preget om dagen og sier at hodet hennes bare er rot. :no:

 

Vanskelig ass! :wallbash:

Lenke til kommentar

Du nevnte at det kun startet som en god venn/trøst. Men det er jo noe som man setter enda større pris på om dagene er tunge. Jeg synes ikke du skal sette for stor lit til at hun faktisk er forelsket i denne andre mannen. Da følelser lett kan overdrives, og spesielt om man har det tungt og en prinsen kommer ridende på en hvit hest. Fort kan det vise seg at prinsen er druknet i gjeld. (Talemåte, ikke bokstavlig talt)

 

Om jeg forstod deg rett, så er du ikke særlig flink til å ta ansvar hjemme? Det er noe de aller fleste damer setter pris på, og desto flere av din generasjon. Har du lyst til å tenne gnisten? Vask huset! Vis henne at du vil lette hennes hverdag ved å hjelpe til.

 

Jeg dessverre også vært borti utroskap. Og deler ilpostino's syn på saken. Jeg kan tilgi, men jeg vil aldri glemme.

Lenke til kommentar

Sett opp hver deres liste over gode og dårlige sider ved den andre.

Gjør det konstruktivt og ikke i sinne. Sett dere ned og gå igjennom listene og forklar hverandre hva dere mener.

Forsøk også å sette opp en liste over hva dere må gjøre for at forholdet skal fungere igjen og hva dere vil bidra med. Kanskje, som du sier at hun vil ha litt mer variasjon i hversdagen. Listen er kun et hjelpemiddel til kommunikasjon.

Lenke til kommentar

Når det er barn inni i bildet må man vurdere tingene nøye. Hun er ennå glad i deg, og du i henne. Du er også villig til å tilgi henne.

 

Et alternativ er jo å søke hjelp fra utenforstående. Er det for eksempel et familievernkontor i nærheten der dere bor? Det er gratis - og man får komme til en terapeut som garantert har vært borti denne typen problemstillinger før. Det kan hjelpe til med å rydde opp i tingene. Ofte er utroskap et symtom på noe annet som er galt i forholdet.... og det kan være vanskelig å se/sette ord på disse tingene på en konstruktiv måte på egenhånd uten å ende opp i storkrangel.

 

Hun kan også gå til familievernkontor alene, om hun sliter med å velge mellom han og deg.

Lenke til kommentar
Gjest Veggli_69

Nyheter!:

 

Igår fikk jeg et lite sammenbrudd og fortalte henne at jeg ikke hadde det noe bra. Sa at jeg trengte litt bekreftelse på at hun mente å satse på meg. Spurte om hun hadde gitt noen signaler til "han" også, men det hadde hun ikke.

 

Idag skrev hun en e-post, samt ringte han og gjorde det slutt! Begge skal visst være enige om det nå.. Vi snakket sammen på telefonen på jobben idag og det føltes veldig bra selvom hun tydeligvis syns det var veldig vanskelig!

 

Vi har dermed kommet et skritt videre i prosessen og jeg føler meg tryggere på at dette kan gå bra nå. Vi snakket om å dra på ferie med barna også, og det håper jeg vi kan få til om en liten stund når vi har summet oss litt.

 

Optimist :):love:

Lenke til kommentar

Jeg vil på det sterkeste anbefale dere å gå til rådgivning for å få sortert ut ting. Jeg synes oppførselen hennes er rar, når hun først nå har ringt og gjort det slutt.

 

Håper det ordner seg for dere. Det høres ut som en god idé å reise på en liten ferie. Kanskje dere burde vurdere å ikke ta med barna, og finne tilbake til gnisten mellom dere? Husk at dere skal være kjærester også, og ikke bare pappa og mamma :)

Lenke til kommentar
hvor gamle er smårollingene? delvis enig med de andre her, men ungene har sikkert lyst på ferie de og... det finnes mange gode tilbud å typiske feriesteder hvis man trenger litt fred fra barna et par timer.

9644889[/snapback]

 

Hva ungene har lyst på eller ikke har lyst på, spiller ingen rolle når mamma og pappa trenger tid alene for seg selv uten å trenge å tenke på ungene.

Lenke til kommentar

Vist dere har barn under 6 år, så vil jeg anbefale dere og reise til Hellas, Kalithea og Sunwing Resort hotellet. Der er det slike "barnevakter" som holder ungene i aktivitiet elns. + At det er slik folk kledd ut i bamser osv. Men er sikkert andre plasser di har slike tilbud også. Men dette er det eneste jeg vet om.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Her har jo saken nesten løst seg, eller har den det? Tror ikke det innerst inne, mitt råd er at du viser deg som mann og setter foten kraftig ned! Kontakt elskeren og forklar på en saklig måte at tar han kontakt med kona igjen så får det konsekvenser for han. Gi klar beskjed til kona at skulle du få den minste misstanke om at det er noe ugler i mosen så hiver du ho rett på dør. Snakker av erfaring..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...