Gå til innhold

Dos spill i winxp??


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

avhengig av hvilket spill du skal spill (og lydkort!)

erfaringsmessig så funker god gammel ´95 med AWE32/64 best på de gamle uunværlige DOS-classics (Larry, LucasArts-adventure o.l.)

 

foreløpig synes jeg XP fungerer ganske bra, men det er lurt med dual-boot hvis du ønsker å holde noen flere muligheter åpne.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det er ikke noe forskjell på Windows 2000 og Windows XP når det gjelder spillkompatibilitet. Hvis du skal spille gamle dos-spill så anbefaler jeg sterkt Windows 98SE (ikke ME), og SB LIVE/AUDIGY.

 

SBLIVE legger automatisk inn legacy drivere i 98se, og du kan finne innstillingene du skal bruke i "device manager". Audigy har akkurat samme støtte, men driveren må installeres manuelt fra cd'en som fulgte med.

 

Du kan også få endel spill til å funke i 2K/XP, da installerer du NTVDM, det finner du her:

 

http://www.ece.mcgill.ca/~vromas/vdmsound/

 

Det er ikke like bra som "the real thing", dvx win9x og legacy drivere, men funker på endel spill

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-20 18:31, Thaxx skrev:

Quote:


On 2002-03-20 16:30, Napoleon skrev:

Å nei!


Quake virker IKKE i Windows XP!

Ikke på PC-en min i hvertfall...


 

Gjør d ikke? svajte!

Da fjerner jeg xp at once...

 

Sånn er d når man er quake-addict
:grin:

 

Særlig quake1 (som var den beste)

Var vel Quake 1 jeg mente også da...

Quake II/III virker jo aller best i XP!

FPS'en dobla seg etter jeg la inn det!

Lenke til kommentar

Quote:


siDDIs skrev (2002-01-14 13:46):

Alle Lucas arts spilla mine går som en drøm utenom Fate of Atlantis(mangler bare voice resten av lydene er der) men det virka ikke i win98 heller


så kjør dual boot med Ms-Dos og XP :razz:


 

Har du prøvd alle MI- spillene da? MI1 og 2 funker bra, bortsett fra at lyden i toa er borte. Tre kræsjer hele tida når filmene spilles :sad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...