Gå til innhold

Ventelo - tar ikke kundene på alvor


Anbefalte innlegg

Er du bosatt i Tromsø-området advarer jeg det sterkeste mot å benytte Internett-tjenester fra denne leverandøren.

 

Linja mi ble natt til mandag (17.09) feiloppgradert slik at modemet mitt mistet sync mot dslam'en (mistet mao Internet).

Greit nok. Human error - slikt skjer.

 

Problemet mitt ovenfor Ventelo har vært å få dem til å fikse det som ble gjort feil. Dette er ikke første gangen jeg har vært i kontakt med kundesenteret pga dårlig kvalitet og ustabil leveranse, men tidsperspektivet i denne saken er helt latterlig.

 

Har på daglig basis (hver eneste dag bortsett fra helga) vært i kontakt med kundesenteret deres og purret. Burde være en liten jobb å få rullet tilbake konfigen.

Er vel snart på fornavn med samtlige der tenker jeg og de synes naturligvis saken er meget pinlig - men allikevel føler ingen ansvar for å få den løst.

 

Til tross for at jeg har fått totalt 3 feilretingstidspunkt med gjentatte utsettelser (onsdag den 19.09, fredag 21.09 og tirsdag den 25.09) har de faktisk enda ikke fått noen tekniker til å se på dette enda. Nå er det gått 10 dager.

 

Problemet til Ventelo er at de slik jeg forstår benytter eksterne konsulenter til det meste og de mangler rutiner samt press på disse for å få de til å utføre jobben innen rimelighetens tid.

 

Er nå som sagt gått 10 dager og nok er nok. Man blir lei av å ringe inn og snakke med de hyggelige kundekonsulentene - som ikke gjør annet enn å oppdatere saken(e) uten noen form for prosedyrer til å være i stand til å eskalere dette opp på et høyere nivå.

 

Ventelo fremstår i mine øyne som svært uprofesjonel på det private markedet og jeg lurer på om noen av dere har opplevd lignende tidligere?

Hva gjør man egentlig bortsett fra det åpenlyse å bytte leverandør?

 

Savner gode gamle Catch som faktisk tok kundene på alvor og som teknisk sett har vært den mest kvalitetsbevisste ISP'en jeg noen gang har hatt. Man betalte litt ekstra men det var verd hvert ett øre. Så blir de kjøpt opp av ventelo som tydeligvis ønsker maksimal profitt på bekostning av kvalitet og kundebehandling som historisk sett var Catch sterkeste sider.

Endret av Norm74
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm... Jeg har akuratt byttet over, håper ikke jeg støter på de samme problemene som deg. (pga. pris og løfte om bedre linjekapasitet pga. eget utstyr i sentralen).

 

Kan vertfall bekrefte NextGenTel som en veldig god aktør når det kommer til kundebehandling. De har alltid fixet problemet jeg har hatt i løpet av 15 - 30 min etter jeg har ringt å klaget på treg linjehastighet / pakketap og nedetid.

 

De har nemlig mulighet til å fjernstyre modemet å fixe alle problemer uten at brukeren trenger å gjøre noen ting. Bare å sette seg tilbake å ta seg en kaffe å vente på at "problement løser seg selv".

Lenke til kommentar
Hm... Jeg har akuratt byttet over, håper ikke jeg støter på de samme problemene som deg. (pga. pris og løfte om bedre linjekapasitet pga. eget utstyr i sentralen).

 

Kan vertfall bekrefte NextGenTel som en veldig god aktør når det kommer til kundebehandling. De har alltid fixet problemet jeg har hatt i løpet av 15 - 30 min etter jeg har ringt å klaget på treg linjehastighet / pakketap og nedetid.

 

De har nemlig mulighet til å fjernstyre modemet å fixe alle problemer uten at brukeren trenger å gjøre noen ting. Bare å sette seg tilbake å ta seg en kaffe å vente på  at "problement løser seg selv".

9577377[/snapback]

 

Du vil etter all sannsynlighet aldri komme ut for så store nedetidsvindu som i mitt/mine tilfeller da jeg går via en Telenor-sentral.

Ventelo har mao ikke utstyr i min sentral så det er Jara (Telenors xDSL utbygger) som utfører den tekniske jobben etter hva jeg har forstått.

 

Kan dog legge til at jeg hadde Catch på samme sentral, kobber og modem uten ett eneste negativt ord å si om dem.

Lenke til kommentar
Savner gode gamle Catch som faktisk tok kundene på alvor og som teknisk sett har vært den mest kvalitetsbevisste ISP'en jeg noen gang har hatt. Man betalte litt ekstra men det var verd hvert ett øre. Så blir de kjøpt opp av ventelo som tydeligvis ønsker maksimal profitt på bekostning av kvalitet og kundebehandling som historisk sett var Catch sterkeste sider.

9577353[/snapback]

 

Hadde selv Ventelo (gammel Catch kunde) inntil igår, da fikk jeg linja fra Direct Connect innstallert og kan ikke si meg noe annet enn enig i det du skriver. Det har gått støtt nedover med kvaliteten på produktet etter at Ventelo kom på banen.

 

Jeg fikk forresten ned i snitt 10-15ms med Direct Connect linja og kontra Ventelo - og det er nesten på linje med slik det var når det var Catch som var "kongen".

 

Det er snakk om 10 dager ifølge trådstarters første post chil, og det er mer enn 7 dager som du sikkert vet :)

Endret av snot
Lenke til kommentar

Når det er via ein jara-dslam så må feilrettingsordren også gå igjennom jara og deretter er det Jara som bestiller tekniker til å sjekke feilen.

 

Har opplevd i jobbsamanheng at først tredje tekniker som var ute i sentralen fann feilen. dei to første rapporterte ingen feil funnet, kva dei hadde kikka på var ikkje klart for nummer 3 fann åpenbare koblingsfeil.

Så akkurat det med at tida er ventelos feil er kanskje litt feil, men det skal vere mulig å få litt fortgang i saka når dei veit kva som gjorde feilen. Så slik sett er det forsatt Ventelos feil. Og eit bevis på at topic er rett.

Lenke til kommentar

Jeg er på mitt andre år som Ventelo kunde (jeg var Bluecomkunde fra starten av), og er veldig fornøyd generelt sett. Oppetiden er svært god, og nå kan jeg faktisk ikke huske sist linja var nede. De har også vært flinke med å øke hastigheten min etterhvert som linjene oppgraderes i forhold til pris.

 

Når det gjelder kundesenteret er de faktisk litt surrete. Jeg har ip-telefoni, og jeg har fått et nummer som også er oppført i telefonkatalogen (jeg har hatt dette nummeret i begge disse årene, og jeg kan både ringe ut og motta samtaler), men allikevel virker det som om de ikke vet at jeg har det. Jeg har ringt dem fire ganger og forklart det, uten at noe har skjedd. Toppen av "humorkaka" var for et par måneder siden, da de ringte for å prøve å selge meg ip-telefoni :!:

 

Konklusjonen må være at de har en del å gå på når det gjelder interne rutiner på kundesenteret, eller hur?

Endret av mabbutt
Lenke til kommentar

Feil som tar lang tid å fikse har som regel med at de må sende ut montør til sentralen, og da er alle firma avhengig av å booke dette gjennom det lokale telemontør firmaet. Av og til er det lang kø eller det tar flere runder å rette problemet pga. deler som må bestilles inn eller montører som tror de har rettet feilen men har oversett noe.

 

Om du er uheldig og har en linje som har en del trøbbel eller er heldig og har en som ikke har trøbbel tror jeg ikke nødvendigvis sier så mye om firmaet du benytter. At snekkern ikke har hatt nedetid forteller mer om hans spesifikke linje enn firmaet han bruker. Har selv aldri hatt nedetid heller over ca 5 år, hos Nextgentel.

 

Det kan være en slik ting man bare må svelge, men få ihvertfall fratrekk på det du er berettighet til. de fleste operatører opererer med 7 dagers nedetid maks før du får fratrekk i faktura, så sansynligvis har du rett på fratrekk for de dagene du har vært uten nett ihvertfall.

 

Håper det ordner seg for deg.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Må hive meg på bølgen over dem som er "mindre fornøyd" med ventelo.

Hadde selv catch linje i mange år, og havnet hos bluecom siden jeg flyttet i tidsrommet catch og bluecom slo seg sammen.

Kan ikke si at jeg hadde noe å utsette på noen av disse selskapene før ventelo kom på banen å kjøpte opp hele opplegget. hadde ei dønn stabil linje, da det fortsatt var gode gamle strukturen, men det hjalp ikke mye da supporten ikke hang med.

Catch og bluecom hjalp bestandig...

 

Må vel også informeres om at jeg tidligere har vært mobilkunde hos ventelo, å har ikke noe positivt å si om den saken heller.

 

Er nå telehor kunde, å kan ikkje si stort mer en at linjene er elendige mot gamle catch/bluecom¨, å ip-telefonien er å blir en vits, men jeg får svar når jeg ringer support å ting fungerer mesteparten av tiden.

noen timer uten nett i året kan man leve med, men ikkje supporten som ventelo har. minner om da jeg hadde en linje fra Nextgentel for noen år siden( i tillegg til bluecom) hvor snitt-ventetid var ca 40minutt:p

Lenke til kommentar

Vil bare innskyte mot LiTe's inlegg at NGT's support er ikke det den engang var. Det stemmer (dessverre) at NGTs tekniske support linje var en gang langt over det som bør regnes som akseptabelt, dvs. 30-40 min ventetid. Den er nå nede i 1-10min ventetid avhengig av hvilken type support du taster deg inn mot.

 

Den har meget betydelig bedret seg over de siste ca 1,5 årene. har selv vært kunde sidne ca 2001. Har ikke trengt mye support pga. Jeg er rimelig teknisk utdannet selv, men den har altså bedret seg betydelig og er nå vel på linje med det som må regnes som normal ventetid for ISP tjeneste, om ikke hakket bedreen gjennomsnittet.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Savner gode gamle Catch som faktisk tok kundene på alvor og som teknisk sett har vært den mest kvalitetsbevisste ISP'en jeg noen gang har hatt. Man betalte litt ekstra men det var verd hvert ett øre. Så blir de kjøpt opp av ventelo som tydeligvis ønsker maksimal profitt på bekostning av kvalitet og kundebehandling som historisk sett var Catch sterkeste sider.

9577353[/snapback]

 

Kunne ikke ha vært mer enig. bor ikke i Tromsø da, men i sør-trøndelag!!

Var meget fornøyd med Catch, men nå...nå er jeg bare frustrert!

Lenke til kommentar

Bluecom!, sier jeg bare!

Jeg sa opp BlueCom for maaaange år siden, gikk så litt senere over til Catch... Så ble det pinade bluecom IGJENN pga oppkjøp... da sa jeg opp avtalen nokk en gang, og fikk Fiber^^

 

Catch var nokk noen av de beste, fram til bluecom-story'en

 

Catch er vell idag Ventelo Bedrift...!?

BC er for Privatkunder...

Lenke til kommentar

De kjører på samme nett, nemlig Catch sitt og det har med tiden blitt helt "herpetisert" for å si det på den måten. De har lagt om nesten alt av routere slik at alt føles som om det går i sirup.

 

Om supporten er bra eller dårlig spiller en fin liten rolle for min del når de på under 1 uke presterer og omorganisere nettet sitt til det verre - jeg vil ha god routing / lav latency og stabil linje, det har jeg dessverre ikke opplevd etter at Ventelo kom inn i bildet :(

 

Men som jeg sa over i min forrige post, er nå på Direct Connect som ISP som leverer på Telenor sine linjer, men med annen og bedre peering enn Telenor.. så nå får jeg se når Telenor bygger ut min sentral for ADSL2.. som jeg gikk bort ifra ved bytte av ISP.

Endret av snot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...