Gå til innhold

Interesse for ein Super Smash Bros. Brawl liga?


aspic

Anbefalte innlegg

Til gledelig nyhet for alle og ein kva er Super Smash Bros. Brawl annonsert med Wi-Fi play. Dette betyr i praksis at ein kan utkjempe episke kampar online. Sidan Nintendo tydeligvis ikkje heilt har fått i orden eit vennleg (joke!) onlinesystem er det meste opp til forbrukarane ang. ranking/ligaer/cuper osv. Det er med dette eg lagar denne tråden.

 

Er det noregs land interesse for ein Super Smash Bros. Brawl liga?

 

Då tenker eg i hovudsak på ei webside kor ein registrerar ein brukar, registrerar sin vennekode på denne brukaren og kan utfordre forskjellige folk til kamp. Noko à la clanbase for dei som er kjent med det. Berre at dette er eit system som burde bli skreddarsydd Brawl.

 

Eg vil no i byrjinga berre sjå om interessen er der. Det er jo ikkje nett vits å stable ei nettside på beina utan at vi HEILT veit korleis onlinesystemet Brawl er lagt opp.

 

Eg har sett fleire eksempel på måten Nintendo meiner vi skal spele mot kvarandre. Mi subjektive meining går ut på at det ikkje er like gøy å konkurrere mot andre med mindre ranking/premiar osv er inne i bilete. Denne eventuelle websida hadde òg vore ypparleg til å publisere f.eks. cuper i helgene osv. Mogelegheitane er der, men eg føler ikkje Nintendo gjer noko for oss som prøver å ta gaminga eit steg vidare.. :)

 

Leif lev sikkert eit godt liv i posten..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg trur faktisk vi kunne ha fått stabla noko greier på beina. Sida vil jo då bli delvis fanside av SSBB og ligaside. Og komme med info ang. cuper osv. 2bad eg har ganske lite erfaring når det gjeld websider med databaser osv. Men eg kjenner ein dude som har laga ein del ligasider tideligare, får høyre med han..

Lenke til kommentar
Jeg er med hvis noe organsiert blir ordnet. Har sett på nintendo forumet så prøver de å få opp en siden med navn SMASH NORGE. En liga under dette hadde vært strålende!

9572294[/snapback]

 

Eg står bak den!1 ;D

 

Norge har et florerende, aktivt og kompetivt community for Melee allerede, og når Brawl kommer, vil jo nødvendigvis vi flytte over til Brawl også. Har selv også tenkt på online-turneringer, og er sikker på at det er mange som er interessert i det, og at det er mulig. Jeg vet ikke hvordan man skal få til det, men vi må nesten vente å se når Brawl kommer =)

Lenke til kommentar

Her er kva nintendo.no har kome opp med:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Eyo, folkens!

 

Dette blir vel da det tredje "Smash Norge"-emnet, men dette er da såpass viktig at det fortjener sitt eget topic.

For de som ikke har fått med seg hva Smash Norge er for noe, eller hva det går ut på, kan ta en titt innom dette topicet først: http://212.247.84.180/norge/viewtopic.php?id=19376

 

Det dette topicet da egentlig skal dreie seg om er domenet for Smash Norge. Vi kan jo ikke ha en piczo- eller .tk-side eller lignende, det ville vært for kjipt.

Derfor vil vi skaffe et eget domene. Dette er da naturligvis ikke gratis, dessverre. Acherontic har allerede meldt seg frivillig til å betale for hele domene-pakka.

Slikt setter vi selvfølgelig stor pris på!

 

Men da kommer endelig selve poenget med topicet: Er det noen andre som kan tenke seg å være med på å dele utgiftene?

 

* Det er snakk om å fordele domene-utgiftene på rundt 320 norske kroner. Mer info kan du se på denne siden: https://www.one.com/no/bestilling

Det er da høyst sannsynlig at domenet vil bli: www.smashnorge.com

 

*Tekst markert i rødt er gammel info, og gjelder ikke lenger. Se oppdatert info lenger ned i posten.

 

Hva du får igjen for dette?

 

Jo, du får være vitne til at tidenes første og beste norske Smash-side blir lagt ut på nettet på et ordentlig domene.

Du vil dessuten ha god samvittighet for resten av livet, stor respekt på gata, oppnå fred i sjela og en himmelsk karma av dimensjoner!

 

 

Liste over samvittighetsfulle frelsere som vil bli belønnet i himmelsk paradis ved donasjon til domene-pakke for Smash Norge

 

Disse (10) fordeler utgiftene på samlede 515 NOK

 

- Acherontic (10% = 51.5,-)

- Kriz (10% = 51.5,-)

- Tonberry (10% = 51.5,-)

- madlobster (10% = 51.5,-)

- Rolfii (10% = 51.5,-)

- AskeLink (10% = 51.5,-)

- Hobbit (10% = 51.5,-)

- Shin (10% = 51.5,-)

- ragamuffin (10% = 51.5,-)

- Widl (10% = 51.5,-)

- Marte (?)

 

Noen vil kanskje stille spørsmål ved hvorfor vi gjør dette når vi allerede har søkt tilbud hos MultiGamer:

Saken er den at vi ikke lenger har tålmodighet nok til å vente på svar/aksjon fra MG, og derfor vil vi starte opp Smash Norge-sida så fort som mulig. Vi har allerede venta lenge nok.

Dessuten er det en gylden mulighet til å vise dem at vi er en community som virkelig fortjener en egen plass.

 

Husk: Jo flere som melder seg på, desto mindre må hver enkelt betale!

 

EDIT: VIKTIG OPPDATERING!

 

Etter kloke tips og råd fra flere erfarne folk, har vi nå bestemt oss for å gå for et annet tilbud enn tidligere vedtatt.

Øby/Oby sitt råd er som følger:

 

Oby skrev:

 

Kjøp billigste pakka fra domeneshop som har MySQL og PHP. Det er dessverre det det koster for en god host, men dere trenger det jo bare ett års tid.

 

Og oppunder 1000kr/år for en ordentlig host (ikke noe leketøy ala one.com) er faktisk rimelig.

 

 

EDIT: Domene: 95kr/år. Webhotell: 35kr/mnd. Totalt:

95+12*35 = 515 kr.

 

Sist endret av Kriz (23-09-2007 00:12:40)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...