Gå til innhold

Problemer med Tele2 og 3G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det første å prøve er å sette inn et annet simkort, helst fra en annen operatør, og teste slik. Slik ville jeg gjort det i alle fall. Eller å legge inn instillingene på nytt.

9566962[/snapback]

....ellllllleeeeer....hva med å :hmm: RINGE tele2? Eller sende dem en mail? Kanskje dette er noe de har fått spørsmål om før? :thumbup:

Endret av zegenie
Lenke til kommentar

Har prøvd med ett annet sim-kort, men dette er også tele2, har ikke tilgang på noen andre.

 

Har selvsagt ringt Tele2 og det virker ikke som om førstelinje supporten der er den helt beste, fikk beskjed om at jeg måtte ringe dem 3 ganger og motta nytt oppsett hver gang før de kunne registrere en feilmelding på saken :roll:.

Men de har nå rapportert feilen, har selvfølgelig ikke fått noe svar ennå.

 

Det er ikke når jeg skrur 3g av det er noe problemer, men når jeg skrur 3g på.

Da får jeg ikke wap tilgang, får beskjed om kommunikasjon feil etc, får derfor heller ikke sendt mms.

Når jeg skrur av 3g så virker både wap og mms, men vil jo gjerne ha maksimal hastighet :thumbup:.

Lenke til kommentar

Du skal ikke se bort i fra at det er noe feil med selve telefonen, og ikke Tele2. Har du prøvd å slette alle dataoppsettene og MMS oppsettene som ligger på telefonen?

 

Ellers er det min erfaring med Tele2 kundeservice at de ikke tar deg særlig på alvor før du truer med å ikke betale noe. Det var i grunnen derfor jeg ikke nevnte det i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Du skal ikke se bort i fra at det er noe feil med selve telefonen, og ikke Tele2. Har du prøvd å slette alle dataoppsettene og MMS oppsettene som ligger på telefonen?

9576639[/snapback]

 

No har ikkje eg 3g-telefon, men er ikkje oppsettet likt for gprs (edge) og 3g? Dersom oppsettet fungerer for gprs/edge, så er det vel ikkje der problemet ligg?

 

MacBain, har du prøvd å bruke 3g ein annan geografisk stad? I tillegg til at 3g har låg dekningsgrad har eg høyrt om stader med feil på 3g-nettet, slik at folk har måtta skru av 3g for å bruke telefonen.

Lenke til kommentar
Du skal ikke se bort i fra at det er noe feil med selve telefonen, og ikke Tele2. Har du prøvd å slette alle dataoppsettene og MMS oppsettene som ligger på telefonen?

9576639[/snapback]

 

No har ikkje eg 3g-telefon, men er ikkje oppsettet likt for gprs (edge) og 3g? Dersom oppsettet fungerer for gprs/edge, så er det vel ikkje der problemet ligg?

 

MacBain, har du prøvd å bruke 3g ein annan geografisk stad? I tillegg til at 3g har låg dekningsgrad har eg høyrt om stader med feil på 3g-nettet, slik at folk har måtta skru av 3g for å bruke telefonen.

9579108[/snapback]

Det er helt riktig at de skal være det samme oppsettet, men av og til blir det litt rot der. Så problemet burde ikke ligge der.

 

Er du forresten i NetCom eller Telenors nett? NetCom har egne SIM kort til 3g, kan være noe der?

Lenke til kommentar
Er i Telenor sitt nett.

Jeg bor rett ved en sender i Oslo så burde ikke være noe problem med mottakskvaliteten.

9580982[/snapback]

 

I Førde er det 3g, men butikkane mottok mange klager på telefonane. Det viste seg å vere feil på 3g-nettet, og problema forsvann når ein skrudde av 3g. Prøv ein annan sendar (eller spør naboen, dersom han har telenor/tele2.

 

EDIT: Lenke til artikkel om 3G-problem i Førde:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sog...rdane/1.3327122

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Er du sikker på at du har et simkort som fungerer med 3G? Tele2 var vel sist ute med å sende ut simkort som støttet dette, og de har sendt ut nye simkort til forhandlerene nå i det siste, men det er vel i forbindelse med overgangen til NetCom sitt nett antar jeg. Har du simkor som er mye eldre enn 1år ville jeg forsøkt å bytte ut dette.

Lenke til kommentar

prata med kundeservice i dag. Møtte først ei koselig dame som sende meg nytt oppsett til mobilen.

Prøvde det og det hjalp ikkje

Ringde så opp igjen til tele2. Traff ein Svenske, Han sa det var telefonene mine det var noko gale med. Prøvde å sei at det har fungert fram til denne uka, men han ville ikkje høre. Ba meg ringe Sony Ericsson. Som om det er deira feil. For tulling

 

Har prøvd alt no her, men ingen av mine telefoner vil sende mms med 3G aktivert(k810i og K800) ei heller vil dei koble seg på wap.

 

Alt fungerer fint med kun gsm aktivert.

 

Svensken sa også at 3G brukte eg kun til videosamtaler likevel så det gjorde ingenting om det ikkje fungerte. Fikk lyst å (al,jkrælkhaløkhj) han.

 

Edit: Håper nokon som les dette kan ta tak i det. Ser ikkje ut som den enkle forbruker får forståelse fra kundeservice vertfall.

 

Edit2: Sjølv om eg har aktivert automatisk nedlasting så får eg kun besked om at eg har motatt ein mms, men greier ikkje laste den ned.

 

Spørs om eg må ringe Telenor. Dei hadde nok ordna biffen for meg.

Endret av Ulvestad
Lenke til kommentar

dessverre er det OFTE problemer med Tele2 og mms, men ikke så ofte med 3g...

 

Prøv å gå på på instillinger->kommunikasjon->pakkedata eller liknende ( let litt hvis det er feil) og under der skal du finne valg mellog "PS og LS" eller "Kun PS", (dette står for PakkeSvitsjet og LinjeSvitsjet mener jeg), skal stå på det alternativet som kun er det ene.

 

Kom nettopp på at dette løste ett eller annet problem med 3G for en kunde jeg hadde etter mye frem og tilbake og hjelp fra Tele2.

 

Håper det kan hjelpe deg!

 

edit: Har solgt k800i'en min og husker dessverre ikke helt hva alle menyene heter :(

Endret av _troffen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...