Gå til innhold

Tråden for Klassisk Rock/Metal


Underpants

Anbefalte innlegg

Er The Last Command et bra album å begynne med for en som ikke har hørt mye WASP før?

9572372[/snapback]

 

Er like greit å begynne med første albumet som rett og slett heter W.A.S.P. Et bedre album enn The Last Command i mine øyne. Men det beste albumet er helt klart The Headless Children. Dette albumet oser det ren rå heavy metal av. Sjekk ut låten The Heretic(the lost child), fantastisk låt og en av mine metal favoritter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er The Last Command et bra album å begynne med for en som ikke har hørt mye WASP før?

9572372[/snapback]

 

Er like greit å begynne med første albumet som rett og slett heter W.A.S.P. Et bedre album enn The Last Command i mine øyne. Men det beste albumet er helt klart The Headless Children. Dette albumet oser det ren rå heavy metal av. Sjekk ut låten The Heretic(the lost child), fantastisk låt og en av mine metal favoritter.

9594358[/snapback]

Det høres bra ut. Prøver å få kjøpt/ønska meg no Judas Priest og no W.A.S.P neste gang jeg har mulighet til det. :)

 

Det er nevnt før i tråden, hvor gode The Who er live.

Se

.

Jeg lo :!:

Lenke til kommentar
Det er nevnt før i tråden, hvor gode The Who er live.

Se

.

Jeg lo  :!:

9594400[/snapback]

God framførelse, men dei var endå betre tidlegare på på 70-talet og på slutten av 60-talet. For meg er i alle fall den beste Who-framføringa som er fanga på video A Quick One (While He's Away) frå Rolling Stones' Rock And Roll Circus. Heile gjengen ser ut til å ha fullt med speleglede (vanskeleg å seie med Ox, riktignok, sidan han ikkje akkurat viste følelser i tide og utide, i alle fall på scena). Spesielt Keith leiker seg heilt vilt på trommene. :yes:

Edit leif

Endret av raspekaker
Lenke til kommentar
Judas Priest er eit fantastisk band. Det er vel ein guide her på forumet du kan ta utgangspunkt i? Nemnde Painkiller og British Steel er klassikarar, men det er også Screaming for Vengeance, Stained Class, Killing Machine, Defenders of the Faith og den nyaste Angel of Retribution. AoR er ei av dei beste, utruleg bra saker. Rob Halford har også nokre gode soloplater.

9584354[/snapback]

 

Turbo er heller ikke så verst, men Defenders... er mitt favoritt album. Priest er også et glimrende live band noe som live albumene Priest...live og ikke minst Unleashed in the east viser. Spesielt sistnevnte er fantastisk bra. Sjekk ut låter som Sinner og Victim of changes, der Halford når uante høyder med stemmen sin. Helt fantastisk :dribble:

 

Victim of changes live 1982:

Lenke til kommentar

Synes det er trist at de bandene som er nevnt her er band som de fleste har hørt før. Er så mange gode metal/heavy rock som hadde sine glansdager på 80 tallet som er helt glemt.

 

Michael Schenker Group. Broren til Rudolf i Scorpions. Spilt i UFO, Scorpions, McAuley Schenker Group, Ble Tilbut jobb i Rollig stones.

 

Ratt. Solide og fengende riff i hver sang ga ut 4 sterke album. Tunert med Ozzy

 

Winger. Puddel rock for det meste men velig bra

 

Kix. Klassisk gitarbasert rocl

 

Great White. Ballader, blues og rock jævelga fengene når de mikser blues og rock

 

Autograph. Alle husker vel "Turn Up The Radio" fra gta Vice City dette er bandet.

 

U.F.O Et band alle rockere burde hørt om aktive i 70- 80 tallet

 

The Cult. Kjøp plata Love så skjønner du hvorfor jeg lister dem opp

 

Whitesnake. David Coverdale på Vokal og Steve Vai på gitar, meget bra band

 

Cinderella. Litt blues inspiret rock igjen veldig bra

 

D.A.D

 

Helix

 

King Kobra. Carmine Appice på trommer, spilte tromme på en A Momentary Lapse Of Reason (eller noe) Av pink floyf

 

Motley Crue. Tommy Lee Nikki Six noen av de største navnene innen rocken

 

Quiet Riot. Cum On Feel The Noise

 

L.A Guns. Gitaristen gikk senere til Guns N Roses

 

Boston. En av de beste klassiske bandene. "Smells Like Teen Spirit" Er mye basert på sange "More Than A Feelig"

 

Kan gjøre lista veeeldig lang, men synes dere burde ta dere til til og skekke ut noen av disse bandene. Flaut at ingen av disse er nevnt før.Skal finne noen vid senere med noen av favorittene mine så dere kan skjekke ut nermere. Har noen noen i det hele tatt hørt noe om disse?

Endret av Kverkulf
Lenke til kommentar

Kverkulf;

Du har glemt to av de største hard rock banda på 80-tallet; Bon Jovi og Def Leppard :cool:

 

Begge banda ga ut sine to beste album i dette ti-året. Bon Jovi med Slippery When Wet og New Jersey, og Def Leppard med Pyromania og Hysteria. Begge banda er still going strong, ihvertfall Bon Jovi. Leppard er vel bare still going...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...